WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
נכון, טחנו כבר אין ספור פעמים את נושא הלימודים בתחום הפרסום, כאן בשטיבל ומחוצה לו. למרות זאת, לא יכולנו שלא להביא טור דעה מעניין שנכתב על ידי ידידנו חיים קליגר, סמנכ”ל השיווק של ‘המבשר’, ומנהל לשעבר של משרד פרסום מצליח.
kliger
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

נכון, טחנו כבר אין ספור פעמים את נושא הלימודים בתחום הפרסום, כאן בשטיבל ומחוצה לו. למרות זאת, לא יכולנו שלא להביא טור דעה מעניין שנכתב על ידי ידידנו חיים קליגר, סמנכ”ל השיווק של ‘המבשר’, ומנהל לשעבר של משרד פרסום מצליח. הטור פורסם במקור במדור ‘רזולוציה’.

עוד דעות בנושא: חני וייזר, נוחעם ברזסקי, אריה ארליך, שלומפר ובניהו שטרנהל.

קריאה מהנה, מערכת הבלוג.

למה תמיד הפוך? / חיים קליגר

לפני שני עשורים בערך למדתי את הקורס הראשון בתחום הפרסום, מי שארגן אז את הקורס היה פרסום שופר, במשך מספר שנים היה קיים הקורס הזה, בוגריו השתלבו יפה בתחום, אך לאחר מספר שנים מחוסר נרשמים נסגרה המגמה הזו.

בתקופה האחרונה חלה פריחה בתחום לימודי הפרסום, ישנם כיום לפחות שלושה או ארבעה מגמות ללימודי פרסום במגזר החרדי, מה שאומר כנראה שהתחום הזה מרתק מספיק אנשים כדי שיהיו מוכנים לשלם סכומים לא מבוטלים כדי ללמוד ולהתמקצע בו. והנה כעת מתעוררת השאלה האם ישנם מספיק מקומות עבודה כדי לקלוט את אותם עשרות בוגרים כל שנה? מה שאני אוהב בכל הסיפור הזה, זה את “המפרשנים” ו”נותני העצות” למיניהם, שתמיד עומדים מהצד ויש להם מה לומר כחכמים לאחר מעשה. כשלא היו קורסים בתחום אמרו כל אותם פרשנים שחייבים להביא לשוק אנשי מקצוע “מבפנים” שיחיו יותר את המגזר, כעת כשישנם כאלה שהגיעו לתחום עומדים אותם פרשנים ומסבירים, מדוע אנשים אלה מיותרים ולא ימצאו את מקומם “בתחום הקשה והמורכב הזה” כדבריהם. אז מה אתם באמת רוצים? מישהו יכול אולי לפרשן את אותם פרשנים? אני לא!

החכמים לאחר מעשה / דעה 1

האמת היא כמו תמיד אי שם באמצע, כמו בכל תחום לטובים יש מקום והרבה, הבינוניים יצטרכו להתאמץ להוכיח את עצמם והפחות טובים בכל מקרה יראו שהתחום הזה איננו בשבילם. דעתי היא שכל אחד צריך לנסות את יכולותיו במקום בו הוא מרגיש שהוא יכול להתבטא ולהביא את כישוריו לידי ביטוי, פרנסה בכל מקרה היא משמיים ולא עלינו המלאכה לגמור, השתדלות היא המחויבות של כל אחד ואחד. ואתם התלמידים בכל המגמות אל תשכחו שמילה טובה לא תמיד קל לקבל ממישהו זר, אז תתנו אותה לעצמכם כל בוקר מחדש, זה בטוח יהיה הכי כנה ואמיתי.

ולכל אלה שעומדים מהצד ונותנים “עצות טובות” ותמיד יש להם מה לומר, תגידו לי, איפה יש קורס “לנותני עצות”? כמה שנים השתלמתם בתחום? הצלחתם לקבל מלגה? כי אולי זה יהיה התחום הבא שיפרח במחוזותינו, אז לפחות תנו עצה אחת טובה ומועילה…

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

6 תגובות

  1. כאחד שמתפרנס ממבול המודעות של המכללות לפרסום לא ציפינו לגישה שונה.

    מי דיבר על ג’ובות?

  2. מנהל לשעבר של משרד פרסום מצליח?

    ספרו לנו על כך, בבקשה.

  3. מה הוא רוצה? (כוונתי איזה יח”צ מסתתר כאן, הכתבה ללא שום חידוש. ולא מוזכר או מרומז שום שם משמעותי)

  4. בדיוק שאשתו יעל סיימה קורס מוצלח הוא יוצא אם כתבת כזו

    אולי הוא מפחד שהיא תצליח יותר ממנו??

  5. חחחחחח יענקי, הצחקת אותו! ואותי!!!!

    1) כנראה שיש קשר.

    2) עוד לא נולד הבעל המרפגן כמוהו.. מוזמן לקורס, אשתך תודה לו.

    יעל. אשתו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן