WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
תגובה לא ראויה של מנהל חברת התיירות גרמה להתקוממות גולשים
MAAGALEI
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פיגוע פייסבוק בדף של מעגלי נופש בעקבות שיווק נטול פוליטיקלי קורקט 1

מאת: שוקי שפירא

בעולם השיווק הדיגיטלי רווי הסטטיסטיקות והאנליזות, לפעמים אפשר לשכוח את הגורם האנושי והאמוציונלי.

מוטי איבנבוים, מנהל חברת התיירות מעגלי נופש, מאמין במוצרי הנופש שלו ובחברה המשפחתית שהיא מפעל חייו. כתוצאה מכך, חשוב לו להיות מעורב בכל פרט, גם בשיווק המתבצע באמצעות אתר האינטרנט ודף הפייסבוק של החברה. למרות שהוא מעסיק איש מקצוע המטפל בתוכן ובקמפיינים, חשוב לו לקבל את ההודעות ולהגיב לגולשים באופן אישי.

שוק החופשות בחו”ל מבעבע בתקופת טרום פסח והתחרות הופכת משנה לשנה לקשה ואכזרית. הלקוחות מצידם מנצלים את התחרות וההיצע הגדול, עורכים השוואת מחירים ומתמקחים בבזאר חברות התיירות.

צביה בלום, עיתונאית ב-nrg, פנתה היום לדף הפייסבוק של מעגלי נופש על מנת לקבל הצעת מחיר לנופש פסח. המחיר שהציע לה מוטי היה נראה לה יקר מידי. לאחר התמקחות קצרה אישר לה מוטי הצעה נמוכה משמעותית אך היא לא מיהרה לסגור עסקה והודיעה שתמשיך בסבב השוואת מחירים ותחזור במידת הצורך.

אלא שלחץ מוגזם מצידו של מוטי גרם לצביה לכעוס ולשתף בדף הפייסבוק שלה צילום מסך מתוך ההתכתבות עם מוטי, תוך שהיא מטיחה ביקורת על השיווק האגרסיבי שלו. הנ”ל לא נשאר חייב, הזדרז להגיב בפוסט שפרסמה תחת הכינוי “מוטי אילן” וכינה אותה סרסורית של חופשות, מה שגרם לצבי טסלר לדרג את דף הפייסבוק של מעגלי נופש בכוכב אחד ולשתף את הפוסט של צביה בדברי ההסבר. התגובה של טסלר גרמה לעשרות גולשים נוספים להצטרף למחאה ולדרג את העמוד בכוכב אחד בלבד. בדברי ההסבר כתב כל גולש בלשונו, כי הוא מזועזע לנוכח התגובה של מנהל החברה ללקוחה הפוטנציאלית.

אם ביקשתם להסיק כמוני שעירוב הגורם האנושי בתהליך השיווק מסבך אותו, ואולי תשובה בוטית מקצועית המפרטת מה עומד מאחורי המחיר הייתה מונעת את הכאוס – חשוב שתקראו את ההמשך.

איבנבוים העלה לפרופיל הפייסבוק האישי שלו (מוטי אילן) את הסיפור מנקודת מבטו, צירף צילום מסך של ההתכתבות המלאה עם צביה וביקש מחבריו לדרג את הדף שלו בחמישה כוכבים. השכנוע העמוק והאותנטיות האופיינית, היו ניכרים בדבריו, בהם לא הכחיש את הפרטים אבל נתן להם פרשנות רגשית עמוקה “היום עברנו מתקפת שיימינג חמורה על ידי גורמים שכל מטרתם להרפות את ידינו מהעשייה הברוכה”.

והתוצאה? עשרות לקוחות מרוצים נענו לבקשתו ודף הפייסבוק של מעגלי נופש דורג בעשרות דירוגים מקסימליים תוך שעות אחדות. אז אולי לא כדאי לאמץ באופן מוחלט את שיטת השיווק הספציפית הזאת, אבל חשוב לזכור תמיד את הגורם האנושי ואת הכוח של לקוחות מרוצים שקיבלו שירות ויחס אנושי וחם.

הכותב הוא איש דיגיטל במשרד הפרסום גל אורן bsd

עדכון פאשקעוויל: מסתמן כי בעקבות התערבותו של נטע כץ, צביה בלום הורידה את התלונה מהפייסבוק. גם מוטי איבנבוים מחק את הפוסט שלו.

בלום: “מחקתי את השרשור שהיה פה כי אני מאמינה שמה שהיה התנפח יתר על המידה והפך קצת, להגדרת מישהו, ל”עליהום”. תודה לכולם על התמיכה, מבחינתי הסיפור נגמר”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. חחח היה לו יותר מזל משכל… תגובה די מטומטמת, הוא יצא בזול ממש

  2. לצערי אנשי השיווק החרדים לא השכילו עדיין להתנהל נכון ברשתות החברתיות. כגולש העוקב אחרי עולם הצרכנות החרדי, אני לא נתקל בנותני שירות חרדים שמתנהלים באופן רציני בעולם הניו מדיה.
    אני מקווה שזה רק עניין של זמן עד שאנשי הפרסום החרדים יתנו מענה גם לזווית הזו.

  3. לא ברור לי איך “השכנוע העמוק והאותנטיות האופיינית” נכרים מדבריו כשהוא טוען שמטרת השיימינג היה להרפות את ידיו. מטרת השיימינג, בבירור, היה לגרום לו ולכשמותו להבין איך מדברים אל לקוח. לא כל ביקורת זה “להרפות את ידינו יהודים יקרים רח”ל סכנה תועבה”. די ברור לצד מי כותב המאמר הזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן