WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
הרב וינברג, יד ימינו של הרב רובין, מתייחס למכתב שהתפרסם ביתד נאמן וגרם לסערה בתחום המזגנים. בלעדי
RUBIN
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מודעת כשרות תמימה לכדה את עינינו, שרפרפו על דפי יתד נאמן יום ג’, בתקווה למצוא חדשות מסעירות שישכיחו את מזג האוויר המעיק. תחת הכותרת “לעם מקדשי שביעי”, נכתב במודעה שעליה התנוסס הלוגו של כשרות הרב רובין:

“כידוע, הקידמה הטכנולוגית מצביה אתגרים הלכתיים רבים בעיקר בכל הנוגע לשימוש במוצרי שבת חשמל בשבת קודש. ע”כ הננו בזה לאשר כי חברת ‘אלקטרה’ נענתה לדרישתנו ויצרה שלושה (הטעות במקור) סדרות מזגנים אשר מותרים לשימוש בשבת ללא חשש ח”ו ובאופן המהודר ביותר.

“רבני הבד”ץ שליט”א בדקו בדקדקנות וע”י מעבדות בלתי תלויות את אופן פעולת מזגנים אלו והתקני השבת המיוחדים שיושמו במזגנים. בעלי אלקטרה קיבלו ע”ע לייצר את המזגנים הללו עפ”י הוראות הבד”ץ שליט”א. לאור זאת, ובהתאם להוראת מרנן ורבנן שליט”א לחזק ידי העושים והמעשים למען שומרי השבת, הננו בזה בקריאה לציבור יראי ה’ לדרוש בעת הקניה אך ורק מזגן המאושר לשימוש בשבת קודש ע”י בד”ץ מהדרין”.

בטרם נצלול לנבכי הקמפיין הפרסומי והעומד מאחוריו, רצינו להבין האם המודעה מלמדת על כך שאנחנו צריכים להפסיק להשתמש במזגן “הטרף” שלנו.

על השאלה השיב הרב יצחק וינברג מכשרות הרב רובין: “חלילה, אנחנו לא סבורים שמזגני חברות אחרות אסורים לשימוש בשבת. בפשטות אין כלל צורך בכשרות, גם לא במזגני אינוורטר, כי הכול זה גרמא, אבל פנו אלינו מאלקטרה שנבחן שלושה דגמי מזגנים, לטובת המחמירים שסבורים כי יש בעיה במזגני אינוורטר כי ההשפעה של שינוי הטמפרטורה היא מיידית. באמצעות מעבדות למיזוג אוויר בלתי תלויות, מצאנו שהדגמים הללו לא מהווים בעיה, גם למחמירים”.

לאחרונה הכשר הרב רובין העניק כשרות גם לברי המים של נעם1, הכשרות נכנסת לתחום השבת?

“לא”, משיב הרב וינברג. “אנחנו לא פונים לעסקים, הם פונים אלינו. יזם בתחום המזון שעובד אתנו פנה אלינו בהקשר לברי המים, בדקנו ומצאנו שאין בעיה לשימוש. כנראה בעקבות זה גם אלקטרה פנו אלינו”.

נציין כי במכון ‘משמרת השבת’, שידוע בפתרונות המקיפים בנושא השבת למקררים, סבורים כי הנושא של מזגני אינווורטר מורכב יותר וכלל לא בעל פתרון, והמלצת המכון הוא שלא לרכוש מזגנים מהסוג הנ”ל.

“הגיעה דרישה מהשטח”

רגע לפני שבאנו על סיפוקנו בנושא, גורם בענף הפרסום סיפר: “חברת אלקטרה וחברת תדיראן מחזיקות כבר תקופה כשרות מטעם המכון הטכנולוגי. אלא שבאלקטרה רצו להיכנס ליתד נאמן, והמכון הטכנולוגי לא נחשב לבר סמכא בעיני עורכי העיתון, ועל כן פנו לרב רובין”. לפי אותו גורם, “תדיראן ממילא לא מפרסמת ביתד, מאז הטרדות מעריצי הפלס, והמכון הטכנולוגי מהווה עבורם בית מספק”.

אז הכל כדי להיכנס ליתד יום ג’? תהינו באוזני שעיה איצקוביץ’ מנכ”ל תוצאות אפקטיביות, שעומד מאחורי הקמפיין.

“לא”, אומר איצקוביץ’, “מבחינת אלקטרה הכשר המכון הטכנולוגי היה מספק, אבל הגיעה דרישה מהשטח, מרבנים וצרכנים, ואלקטרה נענו לדרישה והשקיעו משאבים רבים על מנת לעמוד בדרישות ההלכתיות של הרב רובין. לולי הייתה מגיעה דרישה מהשטח, אלקטרה לא היו משקיעים כל כך הרבה משאבים ואנרגיות”.

למה דווקא רובין, שמתמחה בעיקר במזון?

“אנחנו מכירים את אנשי הרב רובין מתחומים אחרים, פנינו אליהם, והם הפנו את המוצרים למעבדות בלתי תלויות, ולאחרי זמן רב ובדיקות רבות הם הגיעו למסקנה שגם למחמירים ביותר אין בעיה”.

בא נדבר רגע על הקמפיין עצמו. במודעה שפורסמה היום אנחנו רואים ילד ג’ינג’י שתוהה: אם חם לי, זה אומר שאני חם מזג? מה הקשר?

“חם מזג מתקשר עם מזג אוויר וג’ינג’ים הם כתומים, בדיוק כמו צבע המותג, והם גם טיפוסים חמי מזג. אבל המודעה היא הראשונה מתוך סדרה של מודעות, והילד הג’ינג’י הולך להוביל אותה לאורך זמן רב”.

אלו עוד הפתעות אתם מכינים?

“כחלק מהכשרות, השלטים הותאמו במיוחד, כך שיהיה אפשר להעביר את המזגן למצב שבת בלחיצת כפתור אחד. בנוסף, תהיה אפליקציית שלט לבעלי הסמארטפונים הכשרים. כמו כן, ערכנו והפקנו אירועים גדולים ויוקרתיים לעשרות טכנאים חרדים. הדרכנו אותם בכל נושא השבת, וגם השקנו אפליקציה ייעודית לטכנאים החרדים, שיוכלו להתחבר ולשלוט מרחוק במזגנים גם מהסמארטפונים הכשרים”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן