מילר פוינט
משרד פרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
חשבנו שהוא מאחורינו, אולם הצצה חטופה למייל לימדה אותנו שטרנד גיוס ההמונים במגזר החרדי עדיין בשיאו • סיכום ביניים: המספרים והנתונים שעשו את הקמפיינים הגדולים עד כה • כתבה ראשונה בסדרה
causematch
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עמוק אל תוך המחצית השניה של שנת ה’תשע”ט, נראה ששום דבר כבר לא יקח ממנה את הכינוי שדבק בה – “שנת המאצ’ינג”. מה שהתחיל כטפטוף בשנה שעברה, הפך בשנה הנוכחית לשטף עוצמתי של קמפיינים עם יעדי גיוס שאפתניים, אשר הוכיחו שבעבודה נכונה – השמים הם הגבול.

אמרו (ועדיין אומרים) שהטרנד מיצה את עצמו. אמרו (ועדיין אומרים) שעמותות ומוסדות גדולים ככל שיהיו כבר לא יוכלו לגייס עשרות מיליונים בקמפיין אחד, אולם מבט חטוף למייל מלמד שגם בימים אלו יש באוויר מספר קמפיינים, מכל גווני הקשת החרדית, בסדרי גודל של שמונה ספרות, ואיך שזה נראה כרגע היעד יושג גם בהם.

מה זה אומר על העתיד? איננו מתיימרים לדעת. על ההווה? ממליצים לעקוב. כל מה שנותר לנו בנקודת הזמן הנוכחית זה לצאת בסיכום ביניים של מה שהיה עד כה.

בכתבה זו, כמו גם בכתבות שיבואו בעקבותיה, נביא את כל המספרים, הנתונים והאסטרטגיות שעשו את חמשת הקמפיינים הגדולים במגזר החרדי, וננסה להסיק בעזרתם מסקנות ותובנות לקמפיינים עתידיים.

נפתח בחמשת הקמפיינים בהם גויסו סכומי הכסף הגדולים ביותר.

לכל קמפיין הצמדנו פרופיל כללי שמציג את הרקע שלו והמספרים שעשו אותו. היעד והסכום הסופי ברור, אך מצאנו לנכון להתייחס גם למספר התורמים, פרמטר קריטי לבחינת הצלחה של קמפיין. ככל שמספר התורמים גבוה יותר, בלי קשר לגודל התרומה שלהם, המשמעות היא שהקמפיין הגיע ונגע ביותר אנשים.

במקום הראשון: ויז’ניץ

כותרת: תנו לבבכם

ת.ז. קמפיין גיוס לצורך בניית המרכז העולמי של החסידות בבני ברק.

היעד: 44,000,000

הסכום שהושג: 51,986,413

מספר תורמים: 69,951

חברה מבצעת: קוזמאצ’

משרד פרסום מלווה: שחור לבן (בתמונה: קיוי הס, אסטרטג ושותף ב’שחור ולבן’ עם המשב”ק של מרן האדמו”ר מויז’ניץ הרב בן ציון שטנגר)

המצעד הרשמי: 5 הקמפיינים הגדולים שנעשו במגזר החרדי בתחום גיוס המונים • לוח הכפל 1

במקום השני: גור

כמו בחיים עצמם, גם קמפיין הענק של גור התאפיין בחידתיות ומסתוריות. מטעמים עקרוניים נמנעה החסידות מלנהל את ההתרמה בפלטפורמות הקלאסיות, מה שמוביל לכך שהנתונים על אודות הסכום שהושג בו נותרו מעורפלים.

על דבר אחד אין ויכוח: היעד השאפתני של הקמפיין, מאה מיליון שקל, לא הושג. כמה כן? תלוי את מי שואלים. הסכומים נעים בין 45 מיליון שקל (לממעיטים) ל55 מיליון שקל (למפריזים).

מאחר שאין לנו דרך להכריע, החלטנו לעשות ממוצע ולהעמיד את הקמפיין הזה במקום השני עם חמישים מיליון שקלים.

המצעד הרשמי: 5 הקמפיינים הגדולים שנעשו במגזר החרדי בתחום גיוס המונים • לוח הכפל 2 המצעד הרשמי: 5 הקמפיינים הגדולים שנעשו במגזר החרדי בתחום גיוס המונים • לוח הכפל 3

במקום השלישי: עטרת שלמה

כותרת: מצילים את עולם התורה

ת.ז. “תחזוק שוטף” של מוסדות עטרת שלמה בכלל ורשת הכוללים המונה אלפי אברכים בפרט.

היעד: 35,000,000

הסכום שהושג: 49,098,700

מספר תורמים: 46,759

חברה מבצעת: צ’רדי

משרד פרסום מלווה: בורדו, והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקופף

במקום הרביעי: יששכר באהליך

כותרת: התחנני – נענים לזעקת לומדי התורה

ת.ז. “בלון חמצן” שיאפשר לשלם לאלפי האברכים הלומדים ברשת הכוללים יששכר באהליך את המלגות שעוכבו למעלה משנה.

היעד: 22,000,000

הסכום שהושג: 33,030,378

מספר תורמים: 51,664

חברה מבצעת: קוזמאצ’

משרד פרסום מלווה: נח טוניק והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקופף

המצעד הרשמי: 5 הקמפיינים הגדולים שנעשו במגזר החרדי בתחום גיוס המונים • לוח הכפל 4

במקום החמישי: הפלג הירושלמי

כותרת: יזכור אהבתו

ת.ז. מגבית חירום לטובת מוסדות החינוך המזוהים עם ‘הפלג הירושלמי’

היעד: 15,000,000

הסכום שהושג: 28,126,790

מספר תורמים: 61,608

חברה מבצעת: צ’רדי

משרד פרסום מלווה: אנשי ‘הפלס’

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן