כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
יוסי צלניקר ביקר במשרדי פאשקעוויל כדי לעשות סדר בקמפיין הכי מדובר ביהדות התורה: מי אחראי על כל תחום ואיזה סלוגן הציע פעיל אלמוני. מרתק
tzelniker
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

סרטון מעולה של יהדות התורה שבר אתמול את האינטרנט והוא מיוחס דווקא למטה ההסברה של אגודת ישראל. רבים מדברים על פעילות הדיגיטל המצוינת של דגל התורה, ובצדק, אבל הפעם מגיע קרדיט ענק לצוות המקביל של אגודת ישראל.

יוסי צלניקר, מנהל הקמפיין של אגודת ישראל, קפץ לביקור במשרדי פאשקעוויל כאשר התירוץ הרשמי הוא כוס קפה, שהפך לשתיים ואז לשלוש, לאחר לילה מחוסר שינה ומלא עבודה. ביקשתי ממנו לספר קצת על הקמפיין והוא נענה בשמחה.

גם השיחה הזו נעשית בין ווטסאפים לטלפונים ואין רגע דל. משברים קטנים מתחוללים בכמויות היסטריות וגם למשברים משמעותיים יש מקום של כבוד בלו”ז הצפוף. בזמן שאנחנו מדברים, הוא מטפל בבעיה עם דפוס, טלפון ממטה פלוני והודעה נוספת ממטה אלמוני, מסדר אתגרי הפצה, מזרז הפצה של עוד סרטון, מאשר עיצוב של מודעה, משוחח עם מו”ל של אחד העיתונים ואני מנצל את הזמן כדי לצפות שוב בסרטון שהפיץ אתמול.

יוסי, תעביר רגע את הטלפון למצב טיסה. תאר לי את הצוות שלכם.

“יש לנו שני אנשים שמטפלים בסרטונים: אלחנן נוסבוים, תותח על ומקצועי מאוד, וחבר מטה ההסברה חיים מאיר ולצר המופקד על תחום הסרטונים”.

אתה בכוונה לא אומר דיגיטל אלא סרטונים?

“אין דיגיטל באגודת ישראל. יש רק סרטונים המופצים בווטסאפ. שאר הדברים הוצאנו למיקור חוץ. ישראל מאיר מהצוות של דגל התורה מפרגן שיתוף ברשתות שאין לאגודת ישראל דריסת רגל בו”.

השקעתם בהפקה משמעותית!

“הסרטון שהופץ אתמול הוא ראשון מתוך שלושה סרטונים מושקעים שאמורים לצאת בימים הקרובים. וזה בנוסף למה שיוצא באופן סדיר ותדיר”.

עדכון: הנה שני הסרטונים האחרונים בסדרה

באופן סדיר ותדיר אלו סרטוני התגובה שאתם מוציאים לאירועים כמו המופע בעפולה, בגץ וכדו’?

“בדיוק. גם צוות הדיגיטל של דגל, ישראל מאיר ויוני אייזנשטיין, עושים עבודה נהדרת שכל פעם מפתיעה אותנו מחדש”.

בעקבות הסרטון הויראלי: מנהל הקמפיין של אגודת ישראל מדבר 1

מי עוד יושב במטה ההסברה?

“במטה ההסברה יש ארבעה חברים. חיים מאיר ולצר שיש לו עבר מרשים בתחום ההפקות תפס פיקוד על הסרטונים והגינג’ל לאמיר שרייען גימל הפופולרי. לקח את זה עשרה צעדים קדימה.

“שיעלה וינברגר בנה בעשר אצבעות את הניוזלטר ‘אונזער אגודה’. הניוזלטר גדל מדי יום בקצב מסחרר ויש לו יותר מ-60 אחוזי פתיחה. כל יום יש כתבות, חשיפות וראיונות, שיעלה עושה נפלאות. עורך הניוזלטר הוא יהודי מוכשר בשם חיים וינגרטן וכל יום יש שם פנינים וחידושים.

“יעקב איזק התותח הוא סוג של ביג בוס ויושב במשבצת של הקריאייטיב, אסטרטגיה וכתיבה. כל החומרים עוברים דרכו. ידו וכשרונו בכל. היה קמפיין כתוב ומעוצב ורגע לפני הירידה לדפוס נזרק לפח, לאחר שבמטה חשבנו שלא היה מספיק חד וממוקד.

“לשבחו של איזק ייאמר שהוא לקח על עצמו לפצח את הנושא וביום למחרת כבר כינס ישיבת אסטרטגיה נוספת, שם הציג את את הפיצוח ואת הסלוגן שילווה את הקמפיין עד הבחירות: ניצחון או כישלון. זה המסר שעובר לנגן לכל אחד על המיתרים שלו. איפה אתה רוצה להיות? לנצח או להפסיד? האיש גאון.

“יצחק מאיר (צחי) ברים, בולדוזר שאחראי על הקהילות, דואג להגדיל את אחוזי ההצבעה בכל מקום ואין אצלו מעצורים או מחסומים. הוא האיש שגורם לאנשים לבוא להצביע, דוחף ולא מוותר על שום דבר. שובר קירות.

“וכמובן מלמעלה מנצח על המקהלה הזאת שיקי מנדל, במטה הארגון, במטה ההסברה ואיפה לא, יחד עם מזכ”ל התנועה חנוך זייברט – המילה האחרונה בכל תחום”.

תכל’ס מי מחליט על מה מדברים? מי קובע את סדר היום?

“בניגוד למה שחושבים, אין התערבות פוליטית. אין צנזורה, הח”כים לא מבקשים שנדבר על נושאים מיוחדים ולא מתערבים בכלל בתוכן. לא דורשים לראות חומרים לפני שמתפרסמים. יש עבודה מקצועית שלנו שממשיכה הלאה. זה לא מובן מאליו”.

אין לכם משרד פרסום. מי מעצב את החומרים?

“גב’ (שיפי) רפפורט אחראית על כל העיצוב של הקמפיין”.

נראה כמו צבא קטן וחכם. לדעתך משרדי הפרסום מיותרים? אפשר להמשיך במתכונת הזאת?

“משרדי פרסום לא מיותרים. כעת אנחנו עושים את העבודה שלהם. אנחנו עובדים פי שתיים מהקמפיין הקודם. בנינו משרד פרסום לצורך העניין וכל הצוות עובד קשה מאוד”.

תמשיכו להיות צוות מנצח גם אחרי הבחירות?

צלניקר צוחק. “אנחנו מחכים ללקוחות ופתוחים להצעות”.

מה לגבי רדיו? טלוויזיה?

“ברדיו זכיתי לעבוד לצד אריה זיסמן התותח, מענטש אמיתי וכשרון ענק. כבר פעם שניה שיש לי העונג לנצח לצידו על תשדירי התעמולה ברדיו. הקלטנו באולפן אצל ישי רזיאל בתל אביב ואכלנו בקיורטוש ממול למי שלא זכה לטעום, שירוץ. כשר למהדרין כמובן”.

למה התמקדתם הפעם בסרטונים? האם הבנתם שקהל היעד של אגודה נמצא בווטסאפ או במיילים?

“שאלה טובה. הקהל ‘הקשיח’ שלנו, שמונים אחוז מהאנשים המזוהים עם אגודת ישראל, יצביעו רק בגלל קריאת האדמו”רים. אנחנו מסתכלים על קהל פתוח ששואל את עצמו למה לא נתניהו, בן גביר, פייגלין או שקד. מצד שני יש את ‘הקנאים’ שלא נכנסים ‘למלחמות של צדיקים’ ונשארים בבית. אנחנו מתמודדים מול תקציב זר של מאות אלפי שקלים שמגיע מחו”ל ומנסה לשכנע קהלים מסוימים לשבת בבית ולא להצביע.

“אז הקהל הראשון היותר פתוח אכן נמצא בסמארטפון, ואנחנו משקיעים בהם יותר מאמץ. לקהל השני הוצאנו חוברות מיוחדות עם היסטוריה, הלכות, עובדות, מסמכים עתיקים. מדובר בקהל מאוד מפולח של חסידיות מאוד ספציפיות וזה עושה את העבודה שם”.

בעקבות הסרטון הויראלי: מנהל הקמפיין של אגודת ישראל מדבר 2

אז הפעם זה סרטונים, לאן עוד תגיעו?

“אנחנו כל הזמן עומדים עם יד על הדופק כדי לראות שאנחנו לא מגזימים. נכון, בכל מערכת בחירות אומרים את זה. זה לא דבר חדש. היום הבחירות מתנהלות בסמארטפון. יש שלטי ענק, ויש מדבקות, ופליירים, והמטות מפוצצים בחומרי הסברה, ועדיין את המחשבה המעמיקה אנחנו משקיעים באגוזים הלא מפוצחים”.

הכנתם קמפיין געוואלד יותר געוואלדיק ממה שהיה עד כה?

“יש קמפיין מוכן לימים האחרונים שלפני הבחירות והחל מיום ראשון יעלה בכל החזיתות. צריך לזכור שביום ראשון תהיה העצרת הגדולה שגם תתפוס נפח משלה”.

מה לגבי רעיונות שמגיעים מהציבור?

“בכל יום אנחנו מקבלים פניות מעשרות אנשים שמעוניינים לקחת חלק פעיל ולהרוויח כמה שקלים באמצעות סיסמאות שאי אפשר לוותר עליהן. רק אתמול מישהו התקשר אליי וביקש עזרה: יש לו סלוגן מיוחד לליכוד והוא רוצה שאעזור לו לתפור את זה. הוא שאל איך הם מעבירים תשלום על דברים כאלה כי אין לו חשבונית”.

איזה סלוגן הוא הציע?

למדינה יש ראש חזק!

ומה אתה אומר?

ברגע האמת – כל קול קובע!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן