דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
ביקשנו מאפרת פינקל להכין כתבה על לימודי דיגיטל לנשים חרדיות והיא חזרה עם טקסט שמתחיל בסיפור אישי ומסתיים בוידוי מקצועי. על הדרך היא סוגרת חשבון עם העיתונות החרדית ומראיינת כמה אנשים בדרכה הייחודית. כיף לקרוא ולשתף
DIGITAL (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לפני שנה וחצי שלח אותי מעסיקי הנכבד שמחה מרגליות אלוף העולם החרדי בדיגיטל להעשיר את ידיעותי בקורס של מט”י ירושלים בשיתוף סיעור מוחות. הוא כמובן אמר שהוא ישלם ואני לא צריכה לדאוג לחלק הזה, רק שאחר כך גיליתי שהקורס היה ממומן כמעט לגמרי. לא נורא כל כך בהתחשב בעובדה שהשליחה לקורס הייתה כנראה הדרך שלו להגיד לי שיש לי עוד מלא מה ללמוד ושלנצח אהיה חייבת לו על כך שלקח אותי לעבודה בלי כל ניסיון מקצועי, אז החלקתי את זה (קריצה).

מפה לשם, אם חשבתי שנעביר בכיף כמה שעות כל שבוע וכך אצא ידי חובת ריצוי הבוס וסימון וי על “למידה והתקדמות”, לא עלה בידי. נכנסתי לקורס רציני בקטע אחר וקרעתי שם את עצמי עד שהפכתי למגה-מקצועית שאתם מכירים היום (קריצה 2). מה שהכי מגניב הוא – כי בסוף אני חרדית שחונכה על ברכי גניבת מיסים מהמדינה וטובות הנאה ועוד מילים נרדפות לזה – שהבנתי שהקורס הזה עולה “בחוץ” כמה אלפי שקלים ואולי מגיע אפילו למספרים של חמש ספרות (היי, למדתי ליב”ה שלום).

אז מה קורה עכשיו שפתחתי בנאום הנוסטלגי הזה? שמא תקפו אותי געגועים לקורס? לא לא, רק אל תחזירו אותי לשם. הם רציניים להחריד ואני יותר בקטע של טיולים וטיסות חינם וכאלה, לא של לימודים. פשוט עכשיו הם הולכים לפתוח קורס נוסף (מחזור 4!) וכן מי שעירני מבין שכאן אנחנו עוברים לחלק הזה בכתבה שהוא יח”צ פרופר אבל עשיתי הקדמה חמודה אז תמשיכו לקרוא כי מוטי רואה אחרי כמה זמן עזבתם את העמוד ואם תעזבו מהר הוא יעזיב אותי מהר. חוק כלים שלובים. סתם, יודעת שחוק כלים שלובים לא קשור פה, התכוונתי לחוק נורבגי. קיצור, לאיזשהו חוק.

כשהתקשרתי לדניאל זיו מנהל מט”י דיגיטל ירושלים לראיין אותו לכתבה הוא לא זכר אותי. מדהים בעיני שמרצים מצליחים לשכוח גם את הסטודנטים שעשו להם הכי הרבה בעיות. אבל בפועל בגלל שהוא לא זיהה שאני בוגרת של התכנית הוא התחיל לפרט מהתחלה מה הקורס כולל אז הקשבתי והקלדתי והנה זה לפניכם:

“תכנית הקורס ‘מנהלות שיווק בדיגיטל’ כוללת 28 מפגשים, ומורכבת מסשן של 20 מפגשי דיגיטל ו-8 מפגשי יזמות. זו בעצם תכנית שמעניקה למשתתפות את כל הכלים במגוון הפלטפורמות לקידום עסקים במרחב הדיגיטלי, וגם כלים לעולם היזמות במטרה שידעו איך מתנהל עולם העסקים והיזמות ואולי אף לפתוח בפניהן את העולם להקמת עסק בתחום והצעת השירותים הדיגיטליים לבעלי עסקים אחרים”.

עכשיו אני אגיד את הכל במילים פשוטות ופחות מרשימות כדי שכולכם תבינו (הכי מתנשא שלי עד היום?). הקורס באמת פותח פתח למקצוע שמתאים לאישה חרדית. קידום בדיגיטל הוא לא תלוי מיקום פיזי, אפשר לעשות הכל מכל מקום, בשעות מותאמות אישית. אולי נמצא המקצוע שהוא חלום לאמהות לילדים. 

דניאל רוצה רגע להגיד משהו שוב:

“בתכנית עצמה משתתפות 22 נשים. חלקן בעלות עסקים שהגיעו בכדי לקבל כלים לקדם את העסק העצמאי שלהן, חלקן שכירות בתחום שהגיעו להתמקצע, וחלקן הגיעו כדי לקבל כלים לפתוח עסק עצמאי משלהן בתחום ולהעניק שירותי דיגיטל. השוס הגדול ביותר של התכנית הוא העובדה שהקורס מעשי ויישומי במיוחד. הסטודנטיות צריכות לבחור עסק שאותו הן מקדמות, ללוות את הפרסום הדיגיטלי שלו לאורך תקופת הקורס וליישם עליו את תכנית הלימודים. מה שאומר שהן יוצאות גם עם הידע המקצועי והטכני וגם עם תיק עבודות, ובסופו של דבר ברור להן איך מקדמים עסק מנקודה אלף לנקודה בית”.

אני חושבת שיש נקודה חשובה נוספת: כלים דיגיטליים נחשב היום ליתרון יחסי גדול של מתמודדים למשרות שונות. הרי אנחנו חיים בעידן הידוע בו מנהלי חברות מחפשים “מזכירה שיודעת לדבר בלי קול, לדלג במדרגות שלוש-שלוש, שתהיה בעלת ראש גדול ופה קטן ושתדע לנהל את עמוד הפייסבוק של החברה” כמובן, אז גם מישהי שלא עוסקת בדיגיטל פרופר, יש לה יתרון אם מגיעה עם הבנה בתחום.

בגלל שאני סופר מקצועית (היי עיתונות חרדית תלמדי ממני), לא קניתי את מה שדניאל אומר והלכתי לדבר עם בוגרות המחזור האחרון (מחזור 3, למי שעוקב). שרה קרנינג לוצ’י, שבימים אלו מצטרפת לצוות דיגיטל באחד ממשרדי הדיגיטל הגדולים שטרם ניתן לחשוף, מספרת על יסודי הקורס ומסבירה שהוא מלמד קודם כל את השפה הדיגיטלית, ומספק גישה לעולם הדיגיטלי, לטרמינולוגיה ולמונחים המקצועיים שלו וממש מסביר פנים למי שבאה בלי הבנה בכלל. אולי בשביל אנשי הדיגיטל השפה מובנת וברורה, אבל נראה שהיא כזו שבאמת צריך ללמוד אותה.

“חשוב להבין שמדובר בתכנית סופר רצינית”, היא אומרת, “אם את קורעת את עצמך על התרגול יש שם את אנשי המקצוע הכי טובים שעושים איתך את התהליך הזה. המרצים כל כך מקצועיים, ומה שמיוחד הוא ההתאמה של השעות שלהם לשעות של אמא יהודיה. בכל שעה ביממה ענו לנו לשאלות מקצועיות, גם באחת בלילה”.

רחל צור, סטודנטית המנהלת בעצמה חנות אינסטגרם, טוענת שהרוויחה מהלימודים בקורס, ומציינת גם היא כי אנשי המקצוע בקבוצת הפייסבוק נתנו מענה גם בשעות מאוחרות בלילה והתאימו את  הקורס ואת עצמם למטריה – אמהות לילדים – והעניקו מענה מקצועי וחביב כאחד. אחת הנקודות שתפסה אותה במיוחד היא העובדה שהקורס מכשיר את הנשים לנהל עסק בכוחות עצמן ומספק הרבה כלים וידע פרקטי על עולם היזמות.

רציתי להגיד כמה מילים לסיום אבל לא חייבים.

אפשר פשוט להתקשר למספר 053-416-0393, לברר פרטים ולהירשם וזה.

אפרת פינקל חוזרת בזמן ונזכרת בלימודי הדיגיטל שלה 1 אפרת פינקל חוזרת בזמן ונזכרת בלימודי הדיגיטל שלה 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. בס”ד

    מרתק כהרגלך!

    לא תמיד יוצא לך לפגוש מישהו בסעודת חג, לחזור הביתה ולעשות עליו “גוגל”

    אז היה כיף לפגוש ולהכיר.

    אלישבע

  2. הכתיבה שלך זורמת יפה ולא משעממת יואו את אלופההההה

  3. ״כי בסוף אני חרדית שחונכה על ברכי גניבת מיסים מהמדינה וטובות הנאה ועוד מילים נרדפות לזה״ – פשוט גועלית שאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן