גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
רגע לפני ההגרלה הגדולה של עלי שיח, האיש שאחראי על הטכנולוגיה הדיגיטלית נחשף לראשונה ומספר על המערכת המיוחדת למכירות סיניות. שיחה אמיתית לגמרי עם המתכנת הוותיק מוטי רייך
sinit 2
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

רגע לפני ההגרלה הגדולה של ארגון עלי שיח על דופלקס ענק בטבריה ועוד מוצרי פרימיום רבים, יצאנו לבדוק באיזו מערכת נמכרו הכרטיסים. בתחום המאצ’ינג יש כמה חברות המספקות פחות או יותר שירות זהה (קוזמאצ’ ודומיו) אבל תחום ההגרלות סיניות לא מספיק מוכר והגיע הזמן שמישהו יפנה זרקור לעבר המערכת הטכנולוגית שעומדת מאחורי הדירות המפוארות ורכבי הפאר שארגונים ועמותות מגרילים ומגרילות חדשות לבקרים.

סינית נקודה אורג נקודה איי אל – ככה קצר, ככה פשוט, ככה ברור.

הפלטפורמה הטכנולוגית לניהול ועריכת הגרלות סיניות הוקמה על ידי שני מתכנתים חרדים עם יותר מעשר שנות ניסיון. מוטי רייך, בעל תואר במדעי המחשב ‘משחק בקוד’ ומפתח תוכנה כבר 12 שנים, ושותפו שלומי הויזמן מתכנת מזה כעשור.

באתר “מכירה סינית” הם מסבירים בפשטות: “אנו נספק לכם מערכת טכנולוגית אשר תתן מענה מושלם לכל צורך במכירה הסינית. אתר אינטרנט מעוצב, מערכת לטלפניות להזנה מהירה, דוחות, שיווק שותפים, ביצוע הגרלה ועוד פיצ’רים רבים אשר יקלו עליכם להגיע בקלות לקהל היעד”.

מה זה מכירה סינית ולמה צריך פלטפורמה טכנולוגית כל כך מורכבת? 1

מהי מכירה סינית? אם הלכתם לחפש בגוגל, כדאי שתחזרו. הסינים בעצמם טרם שמעו על הרעיון השיווקי המבריק ואפילו במגזר הכללי זה לא ממש תפס. רייך מספר כי באחד האירועים של ארגון מסוים שערך מכירה סינית, הזמינו את שגרירת סין כאורחת כבוד ובדבריה אמרה כי הרעיון השיווקי לגיוס תרומות יפה מאוד – אבל הסינים עדיין לא שמעו עליו.

אחרי שצחקנו ונהנינו ננסה להסביר: למשתתפים בהגרלה ניתנת אפשרות לעזור לארגון על ידי תרומה ועל הדרך ליהנות ממשחק או הגרלה ולזכות בפרסים שווים. לבעלי העמותה או הארגון מתאפשר לגייס כספים לפעילותם בצורה מעניינת, מכובדת ולספק לתורמים חווית תרומה עם אפשרות לזכות בפרסים שווים במיוחד.

“אנחנו הראשונים שעשינו אתר למכירה סינית”, אומר לי מוטי רייך.

הראשונים והאחרונים, לא?

רייך מחייך. “נכון. אנחנו הפלטפורמה היחידה שמספקת את השירות הזה למכירות סיניות”. 

למה?

“כנראה שהשוק קטן מדי”.

בין לקוחותיו של “סינית” תוכלו למצוא את איחוד הצלה, עלי שיח, שובו, מוסדות הרב גרוסמן, חיזקו, סולם, נשי ובנות חב”ד ועוד רבים וטובים. 

מה זה מכירה סינית ולמה צריך פלטפורמה טכנולוגית כל כך מורכבת? 2

רייך מספר כי הפלטפורמה נבנתה כדי לערוך את ההגרלה הסינית הראשונה של ‘שובו’. הגרליות סיניות כבר נערכו במגזר החרדי בעבר, אבל ארגון ‘שובו’ הטמיע לראשונה טכנולוגיה דיגיטלית והפך את מכירת הכרטיסים באינטרנט לסיפור הצלחה.

“בהתחלה בנינו את זה על בסיס חנות אי-קומרס עם התאמות מתבקשות, אך התברר תוך כדי תנועה שזה ממש לא עוד חנות. בחנות פיזית האסטרטגיה היא למכור כמה שיותר מוצרים ולעומת זאת במכירה סינית, לכרטיס אחרון אין מחיר ואחרי שהפרסים נרכשו, כמות המשתתפים שיהיו בכל הגרלה תלויה רק בשיווק ובמכירת הכרטיסים.

“כלומר: הכרטיסים לא עולים כסף למפרסם אחרי שיש כבר הגרלה בכל מקרה. פה זה משנה את כל האסטרטגיה. מנהל הקמפיין יכול לעשות לך מבצעים מיוחדים ולנסות לשכנע אותך כל יום באמצעות זרז אחר. רק מי שקונה היום יכול להכפיל את כמות הכרטיסים בהגרלה, או רק מי שקונה היום נכנס להגרלה נוספת על חופשה בחו”ל וכדומה. מהבחינה הזאת מכירה סינית מאוד שונה מאי-קומרס רגיל”. 

לדברי רייך, מבחינת פרסום, רוב התורמים מגיעים מפלטפורמות מסורתיות: עיתונים, קטלוגים בתיבות דואר, מודעות רחוב, מערך טלמרקטינג וכל מה שכולנו מכירים – אבל בדיגיטל נפתחו אפיקים חדשים כמו ווטסאפ, רשתות חברתיות, רימרקטינג, סמסים ומיילים. “זה מאפשר לארגון להביא תרומות חדשות, אחרי שההגרלה רצה ואין עלויות של פרסים נוספים, הנתח של הדיגיטל הוא הרבה יותר משמעותי.

“במערכת שלנו אתה יכול לנתח כל הזמן מה מביא לך, איך מביא לך, המערכת תומכת בכל הכלים האלה ומנהל הקמפיין יכול לערוך שינויים תוך כדי ריצה. אם מנהלים תקציבים ומוציאים על עיתונים ועל קטלוגים ים של כסף – בדיגיטל העלויות הרבה יותר קטנות והרבה יותר מדידות. המערכת נותנת לך את המידע כל הזמן. בנוסף, כאשר המכירה מתנהלת דרך מערכת חכמה, ניתן לראות בזמן אמת באלו ערים הפרסום פחות אפקטיבי ולתקן, ניתן גם לעקוב ולראות אלו פרסים הציבור יותר אוהב ולחדד מסרים בהתאם”.

איזה שירות אתם נותנים ללקוחות חוץ מהפלטפורמה הטכנולוגית?

“אנחנו לא מתיימרים לתת שירותים נוספים. אפשר לעשות קמפיינים בגוגל ובפייסבוק ואנחנו יודעים לעשות את זה, אבל אנחנו לא מערבבים ומעדיפים לתת רק את הפלטפורמה”.

ומה מאפיין אתכם כספקים של פלטפורמה טכנולוגית בלבד?

“הכוח שלנו זה שאנחנו בית תוכנה קטן וזריז ואם יש דרישה אנחנו מספקים אותה תוך כמה שעות. אם יש איזה פיצ’ר שאתה רוצה כי אתה חושב שזה יעזור לך בשיווק, תוך זמן קצר אנחנו מטפלים בבקשות ייחודיות ומתאימים את הטכנולוגיה לשביעות רצון הלקוח”.

מה שמביא אותנו לדבר גם על הפלטפורמה שלכם לגיוס המונים?

“אם תרצה לשמוע גם עליה – אשמח לשתף פעולה”.

אתה לא חייב, אפשר לסיים כאן את השיחה וזה בהחלט יספיק לקוראינו.

“אתה ממציא עכשיו דיאלוגים כדי לגרום לקורא לחייך ולהמשיך לקרוא?”.

איך אתה יודע? כבר עשינו את זה בעבר?

“לא איתי, אבל אני זוכר את זה מהכתבה על חבורת תריג”.

אתה לא רק מתכנת טוב, אני רואה שגם יש לך זיכרון מצוין

“לשאלתך על המערכת שלנו לגיוס המונים: גם שם אנחנו מספקים ללקוחותינו פלטפורמה במחיר פיקס ולא לפי אחוזים. זה לא עסק שלנו כמה כסף הלקוח רוצה לגייס, אז למה שנדבר איתו על אחוזים? לתפיסתנו פלטפורמה צריכה לגבות אולי לפי כמות כניסות כי זה עומסים, או סליקות, אבל זה לא עסק של הפלטפורמה כמה מרוויחים. אצלנו זה מחיר פיקס”.

מה זה מכירה סינית ולמה צריך פלטפורמה טכנולוגית כל כך מורכבת? 3

ומבחינת הטכנולוגיה אתם ערוכים שם לקמפיינים גדולים?

“עשינו התרמות מאוד גדולות, למשל בקמפיין של איחוד הצלה היו עשרות אלפי עסקאות. הראייה שלי זה לא כמה כסף נכנס בקמפיין אלא כמה אנשים יש לך, כמה עומסים אתה מביא. אני לא רוצה להתחרות במאצ’ינג של גור, אבל אירועים בינוניים ואפילו גדולים – אנחנו לגמרי בתמונה”.

ובתחום גיוס המונים אתם מספקים שירותי ייעוץ וניהול קמפיינים?

“שוב אני רוצה להדגיש: אנחנו חברה שמספקת טכנולוגיה. אולי בעיני אנשים זה חיסרון אבל מבחינתנו זה יתרון. אנחנו לא באים לייעץ לך איך לנהל קמפיין על פי היכולות של הפלטפורמה שלנו אלא מצפים ממך לתכנן אסטרטגיה ולבוא אלינו עם הדרישות שלך כדי שאנחנו נעשה התאמות אליך ולא אתה אלינו. 

“במכירה סינית המכירה קורית בגלים, אתה עובד שבוע ורואה מה קורה ואז אתה מעלה מבצע וממשיך בניסוי וטעייה ויש הרבה מקום לתיקונים. אתה יכול להחליף קריאייטיב, לשנות מסרים, פה אני כן מתאים את הפלטפורמה לדברים אחרים.

“בעלי שיח, למשל, מנהל הקמפיין העלה פופטין שמאפשר להשלים את הקנייה באופליין, כי יש אנשים שנוח להם יותר לסגור עסקאות בטלפון. דבר כזה הביא להם הרבה מאוד לידים. מה שאני רוצה לומר זה שאני לא עושה את האסטרטגיה אלא הפוך – הפלטפורמה נועדה לשרת את האסטרטגיה של הלקוח כדי להביא מקסימום תוצאות.

“זו הסיבה שלארגונים אחרים אני עושה קמפיינים בפייסבוק ובגוגל, אבל כשארגון בא אליי לקמפיין גיוס המונים או מכירה סינית ומציע לי לקחת גם את המדיה – אני מסרב. אני מעדיף לתת את המקסימום מבחינת הפלטפורמה ולא להתחיל למשוך לכאן או לשם”.

לסיום, רייך מבקש להבהיר שהפלטפורמה שלו היא לא רק אתר. “חוץ מאתר אינטרנט מעוצב המאפשר לבצע רכישת כרטיסים בכרטיס אשראי ובפייפאל, יש מערכת אחורית המאפשרת ביצוע עסקאות במהירות ובקלות וחוסכת עלויות וזמן יקר, ניהול והפקת דוחות, הפקת דוחות במגוון פורמטים וניהול הרשאות מתקדם, הפקת לינקים ייחודיים להפצה למשווקים, הפקת בונוסים למשתפים ולמשווקים, מסכי זמן אמת לכל מחלקה, לוח בקרה אחורי ועוד. בימים אלו אנחנו מפתחים עמדות מכירה באמצעות טאבלטים כך שניתן יהיה להתרים את הציבור שפחות נגיש לאתר בדרך נוחה וחדשנית”.

איך אנשים מגיעים אליך?

“יש כמה מפיקים גדולים כמו מוטי קליין ומוטי פלר שעובדים איתי. בדרך כלל ארגונים לא מפיקים לבד מכירה סינית והם פונים למפיקים שמתמחים בתחום הזה והם מכירים אותנו פונים אלינו”. 

ואם יש מפיקים או ארגונים שרוצים לפנות אליך ואין להם את הקישור המתאים?

“אפשר להשאיר כאן לינק לאתר?”, שואל רייך בהבעה מופתעת.

כן, תראה:

אתר ‘מכירה סינית’

אתר ‘יעד1’ לגיוס המונים

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן