מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
פרסום מרגיז במיוחד יצא השבוע מבית מקאן אריקסון, כאשר ‘קישטו’ את קברי הצדיקים בגליל עם שלטים מתריסים המופנים אל בנות ישראל הבאות לבקש על זיווג הגון • רגע, מישהו מהאגף המגזרי של המשרד יכול להסביר לקודקודים שם שזהו מעשה נבלה?
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פרסום מרגיז במיוחד יצא השבוע מבית מקאן אריקסון, כאשר ‘קישטו’ את קברי הצדיקים בגליל עם שלטים מתריסים, המופנים אל בנות ישראל, הבאות להתחנן על זיווג הגון (פוסט במזבלה).

גם אם נגלה שהשלטים לא באמת הונפו, ומדובר בגירוי מבית אדובי (כפי שליבי אומר לי), עדיין קשה לנו לעכל את זה. על מקאן קשה לנו להלין, הם, מבחינתם, הפיקו קריאייטיב מבריק ומדוייק עבור אתר היכרויות. אך היכן נציגנו החרדים, אלו שנבחרו, בין היתר, על מנת לשמור על המקומות המקודשים לנו, אלו שאמורים להוציא את הגיזרה הזו משטח אש הפרסומאים, ולהסביר להם בשפה ברורה וחדה, שדרכו על קדושת נפשנו, קדושי עליון, ועברו את הקו האדום מבחינת המגזר. וכאשר אמרנו נציגנו, התכוונו כמובן לחסידים והמרוקאים שביניהם. הליטאים די יסכימו עם מקאן בענין זילות ההשתטחות.

רגע, אנשי השלוחה החרדית של מקאן, מישהו שם יכול להסביר לקודקודים שזהו מעשה נבלה?

מקאן, הגזמתם. 1
קרדיט: המזבלה.קום
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

48 תגובות

  1. לא מבין על מה התלונה..

    המקומות הקדושים אינם בבעלות המגזר החרדי, הקריאייטיב מבריק, המיקום מושלם. אין כל סתירה בין האתר הקדוש לפרסום. זה שזה לא מתאים למגזר החרדי לא אומר שאין להם זכות להשתמש בזה.

    במיוחד כשלא מדובר באתר הנמצא בלב ליבו של המרכז החרדי אלא בפינה שכוחה בצפון..

    ואם חיפשנו איך להדליק את שד הכפיה הדתית, הנה לנו מצית מעולה..

  2. שלומי כתב:

    לא מבין על מה התלונה..
    המקומות הקדושים אינם בבעלות המגזר החרדי, הקריאייטיב מבריק, המיקום מושלם. אין כל סתירה בין האתר הקדוש לפרסום. זה שזה לא מתאים למגזר החרדי לא אומר שאין להם זכות להשתמש בזה.
    במיוחד כשלא מדובר באתר הנמצא בלב ליבו של המרכז החרדי אלא בפינה שכוחה בצפון..
    ואם חיפשנו איך להדליק את שד הכפיה הדתית, הנה לנו מצית מעולה..

    אם כל הכבוד לערך המקודש והנעלה “כפיה דתית” ושאומרים שזה דבר פסול זה לא אומר שזה באמת דבר פסול.
    לדאבונינו כמה אנשים הכניסו כמה ערכים מקודשים וכולם רוקדים לחלילים שלהם.

    כשכואב צועקים ולראות כזה פרסומת מזלזלת ודורכת ברגליים מסומרות על רבותינו הקדושים ביותר לנו.
    ועוד פרסומת לחברה שלדאבונינו מרבה את העוונות של יהרג ואל יעבור ושאר ירקות.

    נוחעם:
    ולהגיד שלליטאים זה לא ידבר ועוד יסכימו איתם בושה וחרפה אולי הם לא רואים לצאת מגדרם וללכת ולהשקיע שעות של ביטול תורה לתפילה במקום ומעדיפים להתפלל בהיכל הישיבה.
    אבל עד שלא אכפת לנו מקברי התנאים ומזילזול מוחלט בהם???

  3. זה לא נראה פוטושופ, יש קמטים ובועות בהדבקה על השלט.
    לדעתי הרעיון ענק אבל משהו באסטרטגיה מפוספס,
    מי שבא לקברי צדיקים לא מחפש “שידוך” מזדמן דרך אינטרנט וטלפון…
    זה טוב בגדר רעיון לא בתור שיווק החברה.

  4. קחו הכל באיזי, קצת הומור לא יזיק לאף אחת 🙂
    קריאיטיב מעולה, שנון ומגניב !

  5. ראשית אני אני מוחה לכותב הפוסט שבבורותו חושב שללטאים קברי הצדקים פחות חשובים מאשר לשאר המגזרים, ואמנם נכון שהם פחות משקיעים בהשתטחות על הקברים וזהו מסיבות של סדרי עדיפויות ובשום אופן לא מאי מתן חשיבות ח”ו לקברי הצדיקים נ”ע.
    ולעצם הפרסום למרות שייתכן ומבחינה קריאיטבית הינה מברקיה אך ברור שנחצה כאן קו אדום וחמור ולא רק בזילזול בקבר התנא זיע”א, אלא גם זילזול מוצהר בקדושת ישראל, והכי חמור זילזול מוסתר בבבטחון ותפלה לה’ הגובל בכפירה וזילזול מוצהר בערכי היהדות שקדושים לכל יהודי באשר הוא וכמובן גם לקהל היעד החילוני המשתטח על קברי צדיקים.
    לדעתי יש להוקיע את מקאן בכל במה אפשרית ולדרוש התנצלות פומבית.

  6. לכל הלקוחות החרדיים! להחרים את מקאן עד להתנצלות ברורה!!

  7. ל6 ו7 וכל אלו “שנהנו” מאד מהקריאיטב וההומור הינכם מזכירים תקופות מאד אפלות בתולדות ישראל.
    אולי גם תיהנו מפרסום “קריאטיבי והמוריסטי” שבו חלילה שורפים את ילדכם?

    אני דורש מהאתר להוריד את הטוקבקים שבלי בושה עוד מצדיקים את הפרסום המתועב.
    חשבתי שהאתר מיועד לחרדים (אם כי לא צריך להיות חרדי להיגעל מהפרסום הזה)

  8. @ יחיאל:

    דייקתי ב”ענין זילות ההשתטחות“. וח”ו לא זילות בקברי הצדיקים עצמם.

    רוצה הוכחות שהליטאים מזלזלים בענין ההשטתחות על קברי הצדיקים ותפילה אל המתים?

  9. נוחעם כתב:

    @ יחיאל:
    דייקתי ב”ענין זילות ההשתטחות”. וח”ו לא זילות בקברי הצדיקים עצמם.
    רוצה הוכחות שהליטאים מזלזלים בענין ההשטתחות על קברי הצדיקים ותפילה אל המתים?

    פרסום זה הינה זילזול בעצם קדושת קברי הצדיקם ובזה אי שום הבדל בין המגזרים, וגם לעניין ההשתטחות בלזילול כה מגעיל אין שום הבדל בין המגזרים.

  10. נוחעם, כדאי שתשאל את שני המגיבים (במידה והם ליטאים) האם נהוג אצלם להשתטח או לא, ואם לא מה הסיבה, זה וודאי עדיף על הנסיון שלך כחסיד להביא הוכחות לליטאים ולשכנע אותם עצמם שהם כליטאים עושים אחרת ואפילו לא יודעים זאת.

  11. לאחר שצקצקתי כהוגן בלשוני החסידית והליטאית גם יחד.

    1. הרי מה העניין של השלט- חתונה ותו לא!
    והרי אם שני אוכלי השפנים יתחתנו כדת וכדין לפחות הם לא יחיו בחטא.

    2. הרי אנו יהודים מאמינים בני מאמינים, מה סה”כ המפרסם ניסה להגיד?
    במקום להתפלל כל היום תעשו השתדלות, מה רע בזה?

    קצת הומור לא יזיק לאף אחד.

  12. לא כל קריאייטיב מבריק ראוי להתפרסם.

    ואפרופו כפיה דתית, גם להכריח להכיר מאתר הכריות וללעוג לתפילה זה כפיה.
    די לנחיתות!

  13. זה לא עמוקה, המבנה בעמוקה מרובע, ולא מאורך כ”כ,
    למיטב הכרותי הדלה זה לא נראה כלל מקום קדוש ליהודים, שימו לב לכיפה השניה שברקע, על חידודה הגבוה ובסיסה הצר,
    אדובי לא בעסק, שימו לב להצללה התואמת את כל הסביבה, ממש תואמת, מצד שני, מדוע שיהיה פנס אחורי לבילבורד אם אף אחד לא נמצא שם, הדבקה של כל השלט בכפוף לתאורה הסביבתית, לא ישקיעו וקשה עד כדי כך,
    כנראה שמדובר במקום אלמוני ללא מטען קדושה, שהדביקו מודעה בודדת לצורך הצילום, ומכאן מגיע גם גודל התמונה המלא והלא סטנדרטי,
    ואין משיבין על הפוסט

  14. @ מקארתור:
    אם אני מזהה נכון זה ציון רבי מאיר בעל הנס.

    אמנם כיהודים זה נבלה אשר לא תעשה, אבל מאידך בל נשכח את הבורות, בורות אמיתית בלי טיפת הבנה, בכל מה שקשור לדת במגזר החילוני.

    לי באופן אישי זה צורם מאווווד, ומביע כאן את מחאתי.

  15. פרסומת גאונית.

    חרדים יקרים, כמו שלכם מותר לכסות פני נשים בפרסומות על ז’בוטינסקי, לנו החילונים מותר להסביר לרווקות שהאמונות הטפלות הללו לא יעזרו להן למצוא זוגיות.

    אתם כולכם מאמינים באמונות טפלות ומטופשות.

  16. הגעתי לאתר פשקוויל או לחיריה?
    מילא התגובות של אנשי השמאל החרדיים, לזה כבר התרגלנו.
    אבל התגובות של אורי? את זה אישרתם????
    עפ”ל.

    אז נכון – אם השלט הזה + הקופי עומד ליד הקבר הזה, מבחינה אסטרטגית – זה 10.
    בדיוק כמו לקחת את תמונתו של גלעד שליט, ולכתוב: מי צריך אותו חזרה עם 1,000 מחבלים?
    ואל תתחילו להתפלמס עאיתי ל ההבדלים הקטנים.
    הנקודה היא העקרון.
    גם אם הקונספט מגניב – לא משתמשים בו בכל מחיר.
    יש כאן ערך שיקר לליבו של אחוז נכבד בקונצנזוס הישראלי (ואני בכוונה משתמש בטרמינולוגיה דמוקרטית, ולא בשפה האמיתית, המקודשת. כדי שגם קהל היעד הנחיתי יבין). רבי מאיר בעל הנס ושאר קברי הצדיקים יקרים לא רק לליבו של הציבור החרדי, הם יקרים לדתיים ולמסורתיים.
    איך אפשר לפגוע בציבור כזה????

  17. ראשית לעצם הקריאייטיב, רעיון מבריק לדעתי. (מסכימה עם זה או לא מבחינה דתית או מצפונית זה סיפור אחר)

    ואורי יקר!

    דבר אחד הוא להאמין או לא באמונות תפלות ומטופשות כדבריך, ודבר אחר הוא לכבד את האדם באשר הוא אדם על אמונותיו.

    זכותך לא להסכים עם אמונתינו, ולא להבין אותה, אבל מכאן ולכנות אותה מטופשת ותפלה ארוכה הדרך. ובעיקר לא מכבדת אותך עצמך.

    מזמינה אותך להצטרף לקבוצה בפייס בשם “חרדים נעים להכיר” ומקווה בשבילך שתוכל ללמוד שם פרק או 2 בסבלנות וסובלנות הדדית.

    תקרא את לשונית המידע שם.

    http://www.facebook.com/charedimnl?ref=notif&notif_t=fbpage_admin

  18. @ אחד:
    אנחנו הבאנו את זה על עצמינו , או יותר נכון מי שאחראי לשלטי החוצות הקורא
    לכל מחפש שידוך לתרום ולהתברך .. בענינים של בנין העם היהודי , צריך
    קצת צניעות , דברים כאלו לא צועקים בשלטי חוצות הצ’ק פוסט …
    אז כמו שאומרים , מי שדופק שיצפה למענה …

  19. גם אני התפלאתי שהכנסתם ככה את התגובות של אורי.
    יפה שתיקנתם.

  20. בחורות חרדיות אינן צריכות להיות מאוימות מהפרסומת כשם שהן אינן משקיעות אפילו טיפת שימת לב לכל הפרסומות העוסקות בענייני נשים שאינן יכולות לבוא בקנה אחד עם ערכי התורה וההלכה -לכן יכולים הינכם להיות סמוכים ובטוחים…

    הבעיה היא בעצם האסטרטגיה-
    מקאן פונה למגזר המסורתי או דתילוני שפוקד את קברי הצדיקים בחאפלות בר מצווה או אחרי הגירושים הצפויים….אבל מה לעשות אנשים אלו לא רק שאינם יוותרו על האחזות הקטנה שלהם בדת המתבטאת בקולולולו…ובחאמסות למכביר אלא גם ילכו לאותם שיגבו מהם אלפי שקלים על שריפת קטורת ופתיחה בספר קבלה……
    כך שגם החינמיות שבהכרות לא מדברת אליהם…..

  21. מי שרוצה ללמוד על הבורות החילונית בכל מה שקשור לנושאי דת מוזמן לקרוא את המודעה הבאה שפורסמה בשנת 2002:

    ‘חגיגה יוונית במגדל דוד
    . פעילות חנוכה בניחוח יווני לכל המשפחה בימים ג’ עד ד’, כ”ו וכ”ז בכסלו, ב12/12-, בשעה 11:00. חג החנוכה במוזיאון מגדל דוד, יתובל בניחוחות יווניים, בבוקר עסיסי של אומנות יוונית, סיפורים מן המיתולוגיה וטעמים יוונים לצליליו של הקצב הים התיכוני, צביעה וציור על כלי חרס עתיקים, פתרון כתב חידה, הכנה וטעימה של סלט יווני משובח, סיפורים מן המיתולוגיה היוונית וסיפורים על חשמונאים ויהודה המכבי. מחיר השתתפות לילד 30 ש”ח ומחיר מיוחד להורה מלווה 15 ש”ח’.

    אדיר זיק ז”ל פרשן את המודעה למי שלא הבין בהשוואה לימינו בנוסח הבא:
    בואו לחגוג את יום השואה באווירה נאצית
    נצייר צלבי קרס ונצבע אותם בשחור ואדום, נמשש ונריח את הגז ציקלון B, נשרטט את תוכניות תאי הגזים, נלמד את ”מיין קאמפ” של היטלר ונשמע גם את סיפורו של רב חשוב שהועלה על המוקד באושוויץ. זה ילווה במוסיקה של ריכארד וואגנר האנטישמי. כרטיס למבוגר 15 ש”ח ולילד מלווה 30 ש”ח’.

    כואב ומצחיק, כמו המודעה של מקאן.

    (מקור :שופר)

  22. @ קופירייט:
    🙂
    אנחנו באמת צריכים לחשוב איך לתת פה איזה דירוג לתגובות מהסוג הזה…

  23. נטע נינארי כתב:

    גאוני.

    נטע אתה מדהים אותי, האם בתור חסיד אתה לא אמור לקבל תחושת גועל משלט זה?

  24. אני מזועזעת!!!!!
    זה עבר כל גבול
    הציבור מדרדר לאיפה נגיע??????????????????

  25. אני מזועזעת!
    עד לאיפה נגיע?
    זה עבר כל גבול…

  26. @ אחד:

    א. צריך לדעת להפריד בין הקריאייטיב נטו שהוא מצוין, לבין תחושת ה’אויאויאוי’ שיש מה לדון עליה וכדלהלן.

    ב. לגוף ה’אויאויאוי’, למרות שאני חסיד כדבריך, במחשבה קרה חפה מהתלהמות איני מוצא כאן איזשהו זלזול. נניח שיאכנע דבושע השדכנית המיתולוגית היתה שמה פתק בלוח המודעות של קבר יונתן בן עוזיאל על “שידוכי מצוה” היית מזדעזע?רק בגלל שמקאן עשו את זה קצת יותר גאוני?

    ג. ידעת מזה שכל הסגולה של יונתן בן עוזיאל היא רק בגלל אותו פתק של יאכנע דבושע? 🙂

  27. אבקש מהאתר להוריד מיידית את דברי הבלע של אורי שכנראה לא יודע כלום מהאמת שביהדות,

  28. בענין האסטרטגיה, מקאן עשו חשיבת רוחב (חוצה קירות ומגזרים), הגיעו לאחת מנקודות הממשק היותר פעילות לרווקים מבוגרים – גם אלו שאינם שומרים תורה ומצוות ואמרו וואלה, אם בצומת עזריאלי הגישו בקיץ מים קרים, אנחנו נגיש להם שידוך, על מגש בילבורד מרהיב.

    בענין התוצאה – אני לא רואה את הסתירה. ממהרים את השידוך בעזרת תפילה וה’ כבר מזמן לך שלט שמפנה אותך לבאשרטון המיועד, מה רע? 🙂

    נכון, האמירה מתריסה ואף מזלזלת אבל תשקלו את זה באופן מושכל – זה פשוט.

    בהוקרה,
    הפרקליטה.

  29. @ נטע נינארי:
    מה זה יעכנע דבושא? דבר עברית!
    ומהי הסגולה של עמוקה? ילמדני רבי. אני יודעת שהוא מסוגל לזיווג, אבל מה מקורו?

    אורי הוא מסכן, זה הכל.
    בקשר לקריאטיב , האסטרטגיה, האמירה והתוצאה של הפרסום- גם אם יש רעיון מאד מבריק
    שעתיד להביא אחריו המון מטבעות מבריקות
    הרגישות לכל דבר שביהדותנו חשובה יותר. נקודה.

  30. תחשבו שעובר שם מישהו לא דתי ושואל למה להגיע לפה לחפש חתן? ומסבירים לו שיש סגולה ועניין להשתטח על קברי צדיקים ….. (תמשיכו לדמיין…)
    אנשים דתיים ומאמינים לא אמורים להתקפל מפרסומת שכזו ומעוד פרסומות מגעילות שרואים בחוצות….

  31. אורי כתב:

    אתם כולכם מאמינים באמונות טפלות ומטופשות.

    אתם כולכם פסיכים שמעבירים את החיים בדברים טפלים ומטופשים

  32. חיובית כתב:

    תחשבו שעובר שם מישהו לא דתי ושואל למה להגיע לפה לחפש חתן? ומסבירים לו שיש סגולה ועניין להשתטח על קברי צדיקים ….. (תמשיכו לדמיין…)
    אנשים דתיים ומאמינים לא אמורים להתקפל מפרסומת שכזו ומעוד פרסומות מגעילות שרואים בחוצות….

    אף אחד לא מתקפל מפרסומות מגעילות.
    אנשים דתיים ודאי לא – כי הרי הם לא קהל היעד של המוצר (נכון?), אז מ’כפת?
    והתורה ואלוקיה – על אחת כמה.

    אבל זה לא אומר שצריכים לחיות עם הגועל בשלום.
    מישהו(י) כאן מוכן לחיות עם מקק באותו חדר? עם בואש?
    למרות שהם מאוד חמודים וקריאייטיביים…

    אז גם בשלט, כל השאלה כמה הריח של שלט החוצות מגעיל אתכם.
    ואגב, העדפת ריחות – היא תוצר ישיר של פרשנות אישית וסולם ערכים…

  33. תבקר אותי, העיקר תבקר אותי.
    הצליח להם.

  34. נטע לא אנסה להוכיח את טעותך (לדעתי), כיון שיודע אני שאם אנסה קרוב לוודאי שאכפיל את אורך הפוסט ואין לי את הכוח הנפשי לזה.

    אבל אשאל אותך כך:
    במידה וליד אחד מקברי אדמו”רי גור זצוק”ל היה מתפרסם שלט כזה, האם גם אז תגובתך היתה שבמחשבה קרה חפה מכל התלהמות, זה גאוני ו’ראוי – כיון שאין בזה זלזול’.
    גם אז היית מגחך על אנשי ‘האוי אוי אוי’ שמוחים על הזלזול בצדיקים אלו?
    (ד”א זלזול לא חייב להעשות בכל הכוונות “הראויות” בכדי להיות מוגדר כך)

  35. שון כתב:

    חיובית כתב:
    אבל זה לא אומר שצריכים לחיות עם הגועל בשלום.
    מישהו(י) כאן מוכן לחיות עם מקק באותו חדר? עם בואש?
    למרות שהם מאוד חמודים וקריאייטיביים…
    אז גם בשלט, כל השאלה כמה הריח של שלט החוצות מגעיל אתכם.

    אהבתי

  36. לפני איזה חודש היו כאן כמה פוסטים מזיעים שעסקו בשאלה למה הקופירייטר החרדי לא מצליח להתרומם ולמה לא יוצא כלום מלימודי קופי במזגרות החרדיות. אני חושב שהפוסט הנוכחי יכול להוות תשובה ברורה לשאלה.

  37. יאללה בכיינים. עבודה מקסימה של מקאן. קריאייטיב מדוייק ואסטרטגיה מבריקה.

  38. shachar כתב:

    לפני איזה חודש היו כאן כמה פוסטים מזיעים שעסקו בשאלה למה הקופירייטר החרדי לא מצליח להתרומם ולמה לא יוצא כלום מלימודי קופי במזגרות החרדיות. אני חושב שהפוסט הנוכחי יכול להוות תשובה ברורה לשאלה.

    והתשובה היא?

  39. נוחעם כתב:

    shachar כתב:
    לפני איזה חודש היו כאן כמה פוסטים מזיעים שעסקו בשאלה למה הקופירייטר החרדי לא מצליח להתרומם ולמה לא יוצא כלום מלימודי קופי במזגרות החרדיות. אני חושב שהפוסט הנוכחי יכול להוות תשובה ברורה לשאלה.
    והתשובה היא?

    התשובה היא שקופיירטר אמיתי יודע להוציא פרסום קריאטיבי דווקא תחת מגבלות של ערכים וסגנון קהל היעד ואני חושב שבזה מתמחים במיוחד בוגרי הקוסים החרדיים. והסיבהשלא השתלבו עדיין מספיק בשוק כבר נכב כאן באריכות בפוסטים הקודמים.

  40. אמת ויציב!
    זה מופרע לחשוב שקהל היעד שהפרסומת פונה אליו תרוץ אחר הדברים הבוטים שהועלו שם על נס.
    מילא לפנות לבחורים, אבל לדבר בצורה כזו לבחורה,זה חילול הקודש. מי מדבר על הקברים.
    ואני לא מרוקאית…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן