WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
“הבהרה ודעת תורה על דבר חדירת עיתונים, מקומונים, חוברות ועלוני פרסום למיניהם המתיימרים להיקרא חרדים, אשר נתרבו בזמן האחרון, ומחדירים קרירות ותרבות יוון, דעות הרסניות ותמונות שלא מקובלות כלל בציבור החרדי, ויש בזה הרס חינוכי לשעה ולדורות” • מלחמה עקובה מאינצ’ים מתנהלת בין עלוני הפרסום עמוק מתחת לפני השטח • גילוי דעת
cherem1
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עשרות עדויות על ‘לכלוכים’ בין עלוני הפרסום השונים, לא הביאו אותנו עד-כה לעסוק בסוגיה הבוערת עמוק מתחת לפני השטח. ובכן, בבני ברק – ולא רק שם – קיימים מספר מקומונים המופצים בכל תיבות הדואר ומפרסמים את מגוון לקוחותיהם: מכירות ביתיות “חד פעמיות”, עסקים מקומיים קטנים ועוד ועוד. העלונים המוכרים לכולנו הם ‘לעניין’, ‘תכלס’, ‘חזק’, ‘כוח הפרסום’, ‘בעוצמה’ ועוד.

לפני כשבועיים יצא ‘הכרוז’ שהכניס את המקומונים לבהלה. “הבהרה ודעת תורה”, נכתב שם, “על דבר חדירת עיתונים, מקומונים, חוברות ועלוני פרסום למיניהם המתיימרים להיקרא חרדים, אשר נתרבו בזמן האחרון, ומחדירים קרירות ותרבות יוון, דעות הרסניות ותמונות שלא מקובלות כלל בציבור החרדי, ויש בזה הרס חינוכי לשעה ולדורות”.

מנהלי עלון הפרסומות ‘בעוצמה’ המתהדר באישורי כל הוועדות, הבינו כי הטיימינג מושלם והחליטו כי זה הזמן לתפוס טרמפ על הבהרת הרבנים וכחלק מקד”מ פנימי פרסם מודעה על כך שיש להם, ורק להם, “הכשר כתוב”. וכאן, בעצם, הסיפור רק מתחיל. פרסום ההכשר גרר גל תגובות מהירות, צפויות מראש יש לומר. המתחרים ביקשו מיד לקבל הכשר דומה ואף הסכימו להתחייב בפני ועדת הרבנים להפסיק לפרסם פרסומים שאינם עולים בקנה אחד עם דרישותיהם של ‘משמרת הקודש והחינוך’.

אחד העלונים הוותיקים בבני ברק, בעטיו יצא קצף ‘המשמרת’ (מלון באילת זה בהחלט תרבות יוון), היה אחד מהם. מנהליו הבינו שיש להם בעיה ועליהם לפתור אותה לאלתר. הם אצו-רצו לרב בלוי וביקשו גם, איך לא, מכתב המלצה או הכשר או איך שתבחרו להגדיר את התופעה. הרב בלוי הבהיר להם כי עליהם להתחייב שלא לפרסם מודעות שאין רוחו נוחה מהן, ויתירה מכך, להתחייב בפני ‘ועדת השבת’ שלא יפרסמו עסקים להם הם מתנגדים. בסופו של יום, הם קיבלו את המכתב המיוחל, ולא סתם מכתב.

מסתבר כי ‘משמרת הקודש והחינוך’ ממש יצאו מגדרם בניסוח המכתב המבוקש, המלצה שעולה על זו של ‘בעוצמה’. מיותר לציין כי ‘בעוצמה’ היה חלוץ העלונים בפנייתם מיוזמתם, לדבריהם, לוועדות הרבנים כדי לעמוד בדרישותיהם ולהוות תחליף ראוי שיכול להיכנס בכל בית, עובדה שבעטיה, השבוע, המקומונים כולם ביקשו לשתף פעולה עם וועדות הרבנים השונות. בין השאר, המשמרת ממליצה על “העיתון הוותיק” ש…”ממשיך להקפיד”. כו, אותו עלון שפרסם שבוע קודם לכן מודעה שגרמה למכתב ‘גילוי דעת’.

הסיפור לא נגמר. המלחמה בעיצומה והקרב קשה.

נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות ולעדכן במידת הצורך. בינתיים, שתי מודעות לפניכם. גילוי דעת הרבנים (פורסם בתחילת השבוע שעבר) וההכשר לעלון הפרסום ‘בעוצמה’.

על חרמות, הכשרים, מלחמות ורבנים 1
לא להכניס
על חרמות, הכשרים, מלחמות ורבנים 2
כן להכניס
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

9 תגובות

  1. שום דבר לא חדש.

    בני ברק כמו בני ברק. בלוי כמו בלוי.

  2. זה נראה כאילו השאלה היא כמה כסף אתה מוכן לשלם לוועדות הרבנים ואז כבר תקבל “הסכמה”.

    אני מציע שכאשר מפרסמים גילוי דעת נגד משהו, כדאי שיכתבו בסוף המודעה את מספר חשבון הבנק, להורדת החרם, זה יכול מאוד להקל על התהליך.

    משהו בסגנון “להורדת החרם ניתן לשלוח צ’ק ל ת”ד וכו'”

  3. חיים לוין כתב:

    זה נראה כאילו השאלה היא כמה כסף אתה מוכן לשלם לוועדות הרבנים ואז כבר תקבל “הסכמה”.
    אני מציע שכאשר מפרסמים גילוי דעת נגד משהו, כדאי שיכתבו בסוף המודעה את מספר חשבון הבנק, להורדת החרם, זה יכול מאוד להקל על התהליך.
    משהו בסגנון “להורדת החרם ניתן לשלוח צ’ק ל ת”ד וכו'”

    לכבוד הרב חיים לוין שליט”א
    תודה שפנית אלינו, נשקול את הצעתך.
    תודה

  4. חרם הרבנים. גרוטאה חברתית. למחבבי סנקציות סנסציוניות בלבד.
    זילות הממסד הרבני והשגה של תוצאה משפילה מיוחד. כסף רבותי הוא האלוהים!

  5. ולחשוב שפעם הבני ברקים היו הכת החרדית השפויה….

  6. תגובות של בחדרי

    השלב הבא יהיה תגובות שתוקפות את מוטי

  7. חד משמעי כתב:

    תגובות של בחדרי
    השלב הבא יהיה תגובות שתוקפות את מוטי

    100%
    100%

  8. חיים לוין כתב:

    אני מציע שכאשר מפרסמים גילוי דעת נגד משהו, כדאי שיכתבו בסוף המודעה את מספר חשבון הבנק, להורדת החרם, זה יכול מאוד להקל על התהליך.

    משהו בסגנון “להורדת החרם ניתן לשלוח צ’ק ל ת”ד וכו'”

    התהליך כזה אך הפוך, הת”ד מפורסמת, אתה רק שולח צ’ק להעלאת חרם חדש לאוויר….

    השאלה הכלכלית עסקית שמנקרת לי ת’מוח, מדוע כל אילי התקשורת החרדית עלק’ בעלי השבועונים לא פונים מע”ג במתם החופשית (תביעה ציבורית לא תשאיר ברירה לוועדות) לוועדות החרם והביקורות, בתביעה לניקוי אורוות עצמית, וקבלת גושפנא עם בלומבה והולוגרמה, חדירה למיינסטרים החרדי שווה כל שקל לעומת הדשדוש הלא רווחי בבוץ התת מגזריים המעפנים הצהובים, תגידו המנטליות, שויין…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן