מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מפתיע: בדיקה פשוטה בכלי הסטטיסטיקות של גוגל ‘גוגל טרנדס’ חושפת שינוי במפת התקשורת החרדית המקוונת • במשך שנים ‘בחדרי חרדים’ היה האתר החרדי הגדול ביותר, עד שבא ‘כיכר השבת’ – בקונספט מנצח של עיצוב, חשיפות ותכנים מעניינים – ושבה את הגולשים אחריו • נכון להיום: ‘כיכר השבת’ מוביל • כנסו
googletrends
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מהפך באינטרנט החרדי: לראשונה, מאז הושק האתר החרדי ‘כיכר השבת’, הוא עוקף את האתר הוותיק ביותר במגזר, ‘בחדרי חרדים’. זאת, על פי מדד גוגל (google trends).

במשך שנים רבות, שלט ‘בחדרי חרדים’ במדיה החרדית המקוונת. הוא היה האתר היחיד שיועד לגולש החרדי, ועל-כך ביסס את מעמדו. תחילה הייתה זו מערכת הפורומים של האתר שהקנתה לו עוצמה רבה, כשהיא גררה בעקבותיה הקמת האתר עם מערכת חדשות עדכנית ומסועפת.

לפני כשנתיים, בעקבות ההצלחה של ‘בחדרי’, יזמים ואנשי תקשורת הקימו אתרים חדשים, יעודיים למגזר החרדי, אך עם הכרזת מלחמת הרבנים נגדם, האתרים הללו ספגו מהלומה קשה. חלקם נסגרו מיידית, אחרים ניסו לשרוד עוד כמה חודשים. עם כל הכבוד לשאר האתרים, רק שניים נשארו בזירה המרכזית: ‘בחדרי חרדים’ ו’כיכר השבת’.

עד כה, ‘בחדרי חרדים’ סירב להודות בתחרות הקיימת וטען לכתר בתור ‘האח הגדול’ של אתרי האינטרנט החרדים, אלא שמה שלא עושות הפרסומות, עושים הנתונים והמספרים.

בעוד אנשי השיווק של ‘בחדרי’ מתפארים ב-500 אלף גולשים בחודש מישראל בלבד, מדד ‘גוגל טרנדס’ מראה בימים אלו על מהפך: ‘כיכר השבת’ מוביל.

מהפך באינטרנט החרדי: 'כיכר השבת' מוביל 1
בדיקה לחודש מרץ – כיכר מוביל
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

34 תגובות

  1. התוכן והעיצוב של כיכר מנצח! ושלא תתצהבו לנו פתאום בטעות… בהצלחה!

  2. גוגל טרנדס זה כלי לבדיקת חיפושים בגוגל.
    מה שאומר שגולשי ‘בחרדי’ שומרים את האתר בסימניות, והגולשים ל’כיכר השבת’ עדיין מנסים למצוא את האתר בגוגל.

  3. גוגל טרנדס הוא לא חד וחלק, אבל יש נתון שא”א להתעלם ממנו. עוגת הגולשים החרדית לא מתחלקת בין האתרים, אלא רוב הגולשים מבקרים גם בבחדרי וגם בכיכר. היתרון של בחדרי הוא במספר הדפים הנצפים בגלל מערכת הפורומים, אבל גם הנתונים של בחדרי לא גלאט-כשר, בחדרי בנוי באופן שיגרום לגולשים לבקר במספר דפים גבוה, וד”ל.

    תמשיכו להתקוטט, זה עושה טוב לכולם 🙂

  4. לדעתי הסיבה היא לא רייטינג אלא סיבה תכנית. מכיוון שלבחדרי יש פורומים במשרדים חוסמים אותם כדי שלא ישחקו בזה

  5. לא מהפפך ולא נעליים… כולה בתקופת החגים עלה קצת בסטטיסטיקות חכו עוד כמה ימים או שבועות והכל יחזור על מקומו בשלום.
    ושימותו הקנאים.

  6. אל תהיה כל כך תמים בעולם ילד… יש מקום לקצת חולמים.
    כך או כך תישאר האביר שלי.

  7. לא מאמינה בגורל. זו תוצאה של עבודה סיזיפית ועקשנות לאורך כל הדרך, גם בתקופות הכי קשות
    צוקר צודק בזה שמנהלי בחדרי לא הסכימו לקבל את העובדה שמתחרה ענק נכנס לעסק ולא הכינו את עצמם כראוי ליום סגריר… היו בטוחים שהם מובילים וימשיכו להוביל תמיד והיום הבועה הזאת מתפוצצת להם בפנים
    הדבר המסקרן באמת הוא מה יעשו עכשיו כדי לקטוף את כתר המלוכה בחזרה

  8. למגיב מספר 2
    מה שאתה אומר לא מחייב , כי לפעמים מחפשים בגוגל כתבה ספציפית של כיכר שכבר לא מופיעה בדף הבית של הכיכר והכי קל למצוא אותה בגוגל, (מנסיון אישי: הרבה יותר קל מהחיפוש שבתוך האתר).

  9. הבדיקות שאני עשיתי בגוגל טרנדס מראות שאין שינוי משמעותי בפער הקיים בין בחדרי לבין כיכר, מאז פרוץ כיכר השבת.
    בחדרי היה ונשאר הבכיר.

  10. עד היום ידעתי שבחדרי משלמים לכמה בטלנים שיעלו אשכולות בפורום שלהם כדי ליצור תנועה, היום אני מבין שהוסיפו להם כמה שקלים שיטקבקו כאן…

    כיכר השבת, עלו והצליחו! על תגובות כאלו כבר אמרו חכמים מאתנו: הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

    מזווית הראייה שלי כיכר קטף את הבכורה בגלל עבודה מאומצת, עיצוב מנצח והשקעה יומיומית. לפי המצב הנוכחי וקצב ההתקדמות שלהם נראה שלבחדרי ייקח זמן רב להדביק את הקצב.

  11. למשה היקר והמלא קנאה,

    איך בדיוק מקפיצים נתוני גלישה? עושים ריפרש על גוגל? זה כל כך מגוחך שזה אפילו מעט מבזה להתייחס לטענה.

    בחדרי הוביל עד לפני כמה חודשים, אבל האתר שלהם מעוצב גרוע, הכותרות מרגיזות, והרבה פעמים הם פשוט פחות מעודכנים מכיכר.

    אין מה לעשות. אם בחדרי היו עסוקים פחות במריבות פנימיות ויותר בלשבור ת’ראש איך עושים אתר אינטרנט טוב יותר, אולי המצב היה שונה

  12. כיכר מוביל כבר לא מעט זמן. התותחים הכבדים של בחדרי – ריבלין, בלום וגרנביץ הבינו כנראה שהרבה יותר אנשים יקראו אותם בכיכר ומהשבוע הם נטשו את הספינה הטובעת.

    בסופו של דבר, לאורך זמן, עבודה קשה ושקטה משתלמת. בלי יח”צ, בלי לשגר הודעות כוזבות לעיתונות (100 ידיעות ביום באתר!), עם צוות קטן יחסית אבל סופר יעיל.

    תחי התחרות

  13. למה 500 אלף, אולי 500 מליון.
    כל האתרים החרדיים הם פיקציה, סך הכול אותם כמה מאות אנשים שכותבים פוסטים, מגיבים על פוסטים של אחרים ואז ממשיכים מהר לאתרים חילוניים כדי לקרוא ולראות דברים שהם באמת מעניינים ושהם לא רק ליכלוך טינוף וליקוק לרבני ישראל ולעסקניהם…

    משועממים שחיים בבועה…

  14. @ קולה כבוד:
    חחחחחח

    אתה חושב שמישהו כאן יאמין לשקרים שלך? “אין שינוי מאז פרוץ כיכר” חחחחחחח

    מותר לפרגן!

  15. לא מפתיע שכל המגיבים על האייטם ואני בתוכם, נשארים אנונימיים…

  16. דבר אחד אני לא מבין, למה כיכר ויתרו על הכתובת הקליטה והקצרה kikar.net והחליפו אותה בכתובת הארוכה והמסורבלת kikarhashabat.co.il, למישהו יש תשובה?

  17. @ דוד:
    כדי שתצטרך לחפש בגוגל את המילים ככר השבת!
    מה הפלא שהם לקחו בטרנד ובכל שאר הכלים הם עדיין משתרכים מאחור…

  18. כל עוד המגיבים כאן לא יתנטרלו מאינטרסים של מעסיקיהם ,הנתונים ישארו בתיקו.
    על דבר אחד אין עוררין –
    סקופים, יכולת ומרחב יש לבחדרי במינון משופר ביחס ל.
    אבל מככר הם יכולים ללמוד דבר או שניים בעניני עיצוב של המאה ה-21. כשידם על העליונה בתחום האינטראקטיב.
    ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כימי נהר.

  19. זה נבילה וזה טריפה.
    לא לשכוח שככר השבת מתפרנס יפה מיחצנות ליואב ללום וחיים אמסלם ושאר מסלפים ופורצי גדר ערכי הציבור החרדי, מה שנותן לו כנראה גב כלכלי.

  20. מדהים כמה כותבים חדשים נולדו כאן בן-לילה. משה, יעקב חצקל ויצחק. חציים נגד כיכר והאחרים נגד בחדרי.

    אותי זה מצחיק.

  21. תשמע, אין לי מה לקנא, כיכר לא ישרוד זמן רב תשמע לי טוב, האתר אינו מתנהל נכון ומתנהג בקמצנות יתרה אין זה סוד שמספר כתבים נטשו את הספינה הטובעת, רק פראיירים ימשיכו לכתוב בשביל כמה לירות עלובות..

    בסופו של יום, בחדרי מביא את החשיפות עם צוות מורחב ומיקצועי, אדמקר ויסברג שריה רוט ברייטקוף ושלזינגר ושאר הכתבים מספקים את הסחורה, לכיכר נשאר רק להעתיק ולהדביק…
    לגבי בחדרי חייבים להשקיע בגרפיקה דחוף !

  22. אין מה להשוות אבל כיכר השבת מוביל
    הן מבחינת תכנים מענינים,כתבות ,וידאו,גלריות ועוד…אתר מרתק ולא משעמם ומצדיק את
    תוצאות הסקרים!!!

  23. ל-23, העובדות שלך כנראה נכונות אבל המסקנה צריכה להיות הפוכה – הצוות המנופח של בחדרי יגרום לו לקריסה כלכלית (אם לא גרם עד כה), לאתר חרדי אין מספיק טראפיק כדי להצדיק כלכלית צוות כל כך גדול.

    מצב כלכלי קשה גם עלול יהיה לפגוע ביושרה העיתונאית, ע”ע העיתונות הרוסית בישראל, וד”ל.

    המודל של כיכר הרבה יותר נכון, ההתבססות על סינדיקציה עם גלובס ועל הודעות לעיתונות ועל מתן במה נרחבת למאמרים מצד כל גווני הקשת וגם לטוקבקיסטים מכל גווני הקשת, מאפשרים לו להציג תוכן אטרקטיבי רב בעלות מינימלית.

    בחדרי לעומת זאת מצנזרים הרבה מאוד דעות, טוקבקים ואפילו ידיעות “ספאסטנישט” (איך אמר הסמנכ”ל, פיקוח רבני..), מה שמבריח הרבה מאוד קהל מהאתר.

    ועל העיצוב אין מה לדבר (אגב זה רק אני או שמבחינת תאריכים נראה שהמעבר של בחדרי לעיצוב החדש הוא הגורם לירידה החדה שלו בטראפיק?).

  24. בעיניי כמעצב ‘בחדרי’ לא רואה את כיכר השבת הבנאלי ממטר.

  25. גוגל טרנדס זה לא כלי למדידת חיפושים אלא לבדיקת כמות גולשים. יש לגוגל כלים אחרים לבדיקת חיפושים נפוצים. ואם אתה לא יודע – מותר לשתוק. b@ אלי/b:

  26. להלן העובדות: כיכר השבת מוביל בכל כל המדידה של גוגל.

  27. אם ניתן היה לדלל מגוגל את ההודעות של “הגולם” , הדביל” , “אני תפוח” ושאר ליצני האתר אז הנתונים היו מראים שבחדרי חרדים הוא פיקציה חרדית במיטבה . מי הפרסומאי שישים כסף על אתר כזה כאשר סמסניק מייבא אשכולות מכל האתרים גם לאחר שהחדשות התחלפו בין לוב ומצרים?

  28. גם הגולשים בחדרי חרדים מבינים שהניק קוק הוא פיקציה של ההנהלה הנותנת לו להביא טראפיק לאתר ולא משנה מה תהיה ההשקפה או הדעה . תנו לנו טראפיק , טראפיק כדי שנראה למפרסמים את הכח שלנו . הפכו להיות נמר של נייר .

  29. כמה בורות בכתבה אחת. מה, כולכם עיוורים??? אתם לא רואים שלבדחרי חרדים יש אתר אחד לפורום )bhol-forums) ואתר כללי (bhol.co.il)??? תחברו את הסימון האדום עם הסימון הצהוב ותקבלו פער ענק על פני הסימון הכחול ששיך לאתר שמעלה תמונות נשים ומפנה לפייסובק המתועב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן