גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מעניין אם יש חרדי במדינה שטרם נחשף לעוקץ הגדול שטמנו אמש למערכת ‘יתד נאמן’ ● למרות הדיווחים הרבים, ודווקא בגללם, נרתמנו לעשות סדר בעניין ולהגיש בפניכם, הגולשים, את הסיפור המלא ● מי עומד מאחורי העוקץ, הלחץ במסדרונות ‘יתד’, הקבוצה בפייסבוק, וועדת הרבנים לענייני תקשורת, החשד, התגובות ונקמת הילד הקטן ● סיקור מלא
yated
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מעניין אם יש חרדי במדינה שטרם נחשף לעוקץ הגדול שטמנו אמש למערכת ‘יתד נאמן’. למרות הדיווחים הרבים, ודווקא בגללם, נרתמנו לעשות סדר בעניין ולהגיש בפניכם, הגולשים, את הסיפור המלא עם קישורים לדיווחים הרבים והמעניינים.

מי עומד מאחורי העוקץ

האינסטינקט הטבעי שלנו מייחס את התקרית לאחד השבועונים שפתח חזית נגד היומון בימים האחרונים. להכחיש אי אפשר וכדי להאשים אותם בצעד המתוחכם הזה צריך גם להביא הוכחות מוצקות, שכנראה גם יגיעו בקרוב ויסגירו את העומדים מאחורי המהלך. המודעה הוזמנה, על פי הדיווחים, על ידי משרד ‘בטחון’.

פעיל באתר ‘צעירי ש”ס’, הגולש גם בפורום ‘צעירי שס’ בתפוז ומתהדר בניק ‘כבודמרן’, לקח לעצמו את הקרדיט, אחרי שדיווח על התוכנית המתוכננת לפני שיצאה לפועל. היום, הוא כתב “הבטחתי למחות על חילול כבוד מרן וקיימתי”. אוהדי ‘יתד נאמן’ וספקנים אחרים המצויים בשוק, עדיין חושדים במישהו אחר, ושלוחו של אדם כמותו.

לינקים רלוונטים: אתר שסניק ● פורום צעירי שס בתפוז ● לכתבה ב’בחדרי’ ● לכתבה ב’כיכר’ ● לכתבה ב’מחלקה ראשונה’

ניהול משברים נוסח יתד נאמן ● סיכום מפורט 1
כאן הכל התחיל. הפורום בתפוז

לחץ במסדרונות ‘יתד’

על פי דיווח מהימן שהגיע למערכת ‘פאשקעוויל’, עולה כי במשרדי ‘יתד’ חוגגים בשעות האחרונות ‘מסיבה בוערת’. הקודקודים התגייסו בצו 8 במטרה לעקוב מקרוב אחר המשבר אליו נקלעו, ומנסים בכל דרך למזער את הנזק.

יתד בפייסבוק

בניגוד למה שמקובל לחשוב, שאין דבר כזה “אוהדי יתד נאמן”, היומון הליטאי מחזיק קבוצה בפייסבוק (או מחזיקים עבורו) והיא מונה 527 אוהדים, נכון למועד כתיבת שורות אלו. בדף תוכלו למצוא מדי יום את שער העיתון וסריקות (או קבצים מקוריים) של מדורים נבחרים, לצד קבצי טקסט של מאמרים המתפרסמים בעיתון.

לפני שעות אחדות, מנהל הדף העלה את שער העיתון, לא לפני שדאג למחוק את המודעה “התינוקית”. חברי הדף (עד שימציאו אפשרות ‘לא אהבתי’, אין מנוס מללחוץ על ‘לייק’) הביעו תרעומת ותהו מדוע מתעקשים להסתיר את הגלוי לכולם: “זו לא מחיקה, זה לשים ידיים על העיניים. מה זה התינוקיות הזו?”, שאל אחד הגולשים. לקבוצה בפייסבוק ● לכתבה ב’בחדרי’

ניהול משברים נוסח יתד נאמן ● סיכום מפורט 2
שער העיתון בלי המודעה
ניהול משברים נוסח יתד נאמן ● סיכום מפורט 3
המודעה שנמחקה
ניהול משברים נוסח יתד נאמן ● סיכום מפורט 4
הקבוצה בפייסבוק

עובדי ‘יתד’ לא מסתירים את חיוכם

“זה מעניין”, אומר גורם ב’יתד’ ל’פאשקעוויל’. “זו חציית קו אדום. לא היו דברים כאלה. המערכת כולה על הרגליים, אבל אין ספק שעשו לנו תרגיל מבריק”.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת + תחקיר קטן

בינתיים, קיבלנו דיווח כי וועדת הרבנים לענייני תקשורת העבירה הנחיה ברורה לכלל המפעילים הסלולאריים, לשייך את המספר שהתפרסם במודעה לקטגוריה ‘לא ראוי’ כדי למנוע מבעלי הסלולאריים הכשרים לחייג ולשמוע את ההקלטה.

בדיקת ‘פאשקעוויל’ שנערכה בשעה 13:30 מגלה כי חברת ‘פלאפון’ ו’מירס’ חסמו את הגישה, ‘סלקום’ ו’אורנג” עדיין מאפשרים את החיוג למספר.

החשד

“ברור שזה מישהו מצעירי ש”ס, מה אתה חושב, שמי שעשה את זה כל כך מטומטם להסגיר את עצמו ולהשאיר עקבות?”, כך אומר מנוי ‘יתד’ בשיחה שערכנו עימו. “ברור שאין משקיע צרפתי, ומדובר באותו משקיע שהוציא פשקווילים נגד ‘יתד’ בימים האחרונים. הם לא מבינים שמדובר במלחמה אבודה מראש. חבל שהם יורדים לדיוטות כה נמוכות, באמת חבל”.

ידינו לא שפכו את הדם הזה?

במערכת השבועון מסרבים בתוקף להתייחס לחשד נגדם. “מי שעשה את זה ניצל מומנטום משמעותי שגורם לכולם לחשוב שיש לנו חלק בזה. ולא היא”, אומר גורם בכיר בשבועון. “אנחנו לא עד כדי כך מתוחכמים להסתיר עקבות בצורה כזאת, ומה גם, שכאשר היה לנו מה לומר, לא חששנו לפרסם זאת בראש חוצות”.

נקמת הילד הקטן

כדרכו של COL, דיווחים משמימים באתרים אחרים מקבלים אצלו נופך אחר עם צבעים המייחסים לחב”ד את הניצחונות המתוקים. אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזאת, חשיפתו של ידידנו הרצל קוסאשוילי: COL חושף: הילד שבתמונה – בן של שליח חב”ד ● בפנים: היכן צולמה התמונה, ומה חושב אביו של הילד? לקריאה לחצו כאן

ניהול משברים נוסח יתד נאמן ● סיכום מפורט 5
זהירות! הילד הנוקם

ולסיום: התגובה הצינית

בנימה צינית, הוסיף הגורם מ’יתד’ איתו שוחחנו: “אנחנו שמחים לגלות שגם מתנגדנו מכירים בכוחו של העיתון ויודעים איפה כדאי לפרסם כדי להגיע לחשיפה הגדולה ביותר”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

18 תגובות

  1. חחחחח

    אין

    יציאת העשור, אחרי ה”בן גיי בארון”..

  2. גדול גדול גדול, אין על החברה המבריקים של צעירי ש”ס.

  3. הקהל נהנה מהפינג-פונג הזה. יתד יורד במנויים ושולף את הקלף במכתב רבנים נגד משפחה, משפחה מחזיר בסאגה משלו, ושני בעלי העיתונים נוסעים בשברולט של פלאיי על ציר ירושלים-קרליץ-בני ברק. ימים יגידו ידו של מי תהיה על העליונה. ומהי האמת המזוקקת של אינטרסי “לשם שמיים” למינהם.
    אבל המלחמה האמיתית היתה ועדיין על צביון העיתונות החרדית והלוליינות של עד כמה לחשוף את הציבור ולֶמָה.
    כולם מסכימים עם כך שהגישה של השבועונים ליברלית וחושפנית יותר מאשר של יתד, המודיע והמבשר.
    אבל זה עדיין לא אומר שלמי שיש את הפטרונות על השמרנות מותר לזלזל בת”ח ולהשתמש בקוטרול סי ווי על כל ידיעה מוואי- נט ולהעבירו לרבוע המקודש של “שופרם של גדו”י”.
    מי שעושה את העבודה בכל עיתון הוא פרחח. מקורות המידע של כולם הם מבורות נשברים של התקשורת המקוונת. השאלה עד כמה הצנזורה של המבקר על ההדק.
    “ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כימי נהר”. היה חותם יתד את הנאום

  4. תחשבו כאסטרטגיים לא כטוראים.
    איך באמת מחזירים את כוחו של יתד לאיזון ומהי הדרך הנכונה שעל משפחה לצעוד בה כדי לשרוד.
    לי נראה שיש לעבור לפעילות סיכול חוץ-שבועונית, לא בצורת מודעת טלפון לא משכנעת (אוהדי ‘יתד’, לא השתכנעו. להיפך, אם העיתון מחרף ‘גדולים’ אחרים משמע זה בשם ה’גדוילים’ שלנו ובשם התורה).

    פעילות סיכול נכונה כוללת בתוכה איתור נקודות התורפה. השחיתויות בין נאמני הבית (בלי להכליל את גדולי ישראל), איסוף כל הקטעים הדורסניים של יתד (שמהם סולד גם אברך כולל ליטאי שנחשף לזה רק מדי פעם ושוכח) ופרסומם המיידי במסה אחת שתגרום ליהודים הטובים בין קוראיו לחשוב כי באמת מדובר באכסניה אלימה ומשחיתה את הנפש בשם התורה.
    ויש עוד רעיונות שיגרמו לקהל של מאות אלפים הצורך ‘משפחה’ ו’בקהילה’ ועוד, וגם נשמע לגדולי ישראל – ושרואה כי השבועונים הללו שינו את עצמם ללא היכר מאז יצא המכתב הראשון כנגדם לפני עשור – לתסיסה שתגיע עד למעלה.
    לזכור, לא לצאת כנגד גדולי ישראל ואסור לקמפיין לגרום לחשוב שהמדובר כנגד בבת העין. זה קונצנזוס.
    מאידך, אין ספק שעל משפחה בפרט להבליט את היותו כשר, את היותו ממש חיובי ותורם לערכים בניגוד לדימוי השלילי. זה היה פעם.
    צריך להבליט את העובדה שמאז ימי הליצנות והרכילות שהיו בעבר נחלת כל יריעת העיתון בימי נחשוני השולט בכיפה וצוקרמן השולט בזקן החסידי, עברו השבועונים דווקא לראשוני מאדירי ה’גדולים’. רבבות נחשפים ל’גדולים’ שלא בצורה המאוסה שביומונים. אין כמעט רכילות או נשכנות כנגד הפוליטיקאים. התחקירים מאוד מלטפים לציבור החרדי, מאוד מיינסטרימים ומשתדלים לרצות את כלל הציבור שאוהב כך את עיתונו.
    ‘משפחה’ בכלל הפך לשפן ולא תוקף כמעט מאומה. שימו לב, השבועונים מלבד ‘שעה טובה’ השולי עברו טרנספומציה רצינית ששינתה את תרבות העיתונות החרדית. לדעתי זו גם הסיבה שהצריכה שלהם גברה.
    הרי כתבה שפורסמה על הגר”נ כל כך חיברה לדעתי קהלים עצומים לדמות ולפועלה העצום כמו לאורח חייה המקודש (מבלי להיכנס לשיפורים שהיה ניתן להכניס בתחקיר). רק מה? חוברת אחת על “30 בעלי הכוח”. שקוף. איש מאיתנו לא חשב שהיא יותר מחנפנות זולה לחלק מהנסקרים, כאשר חלק מהדמויות היו באמת ראויות לחיקוי ושידרו רק תורה, תורה תורה.
    המכה שמשפחה חטף הוא במיתוגו שוב כ’שבועון’ על ידי גדולי ישראל, בעוד שלמעשה מזמן הוא כבר לא בנישה הזו כבעבר. ובקהילה כמעט כמוהו.
    המשימה היא למתג אותו מצד אחד כמשהו איכותי המתאים לבית חרדי. ממש לא שבועון. אין לי מושג כיצד. ולא מבין למה בעבר הם לא יצאו בקמפיין “עוזבים את השבועונים – משפחה מתבגר”. כך גם בקהילה.
    מצד שני, לצאת במלחמת חורמה נגד הצבועים באמת שמנהלים את הקמפיין הזה. לגרום שבעלי האינטרסים הכבדים שתופסים טרמפ על הענין, יחשפו בציבור באופן שיגרום להפ לברוח מהזירה של גדולי ישראל, נוסח ההקלטה שיצאה על אחד הנכדים של צדיק לבית ברסלב.

  5. @ עיתונאי באחד היומונים:

    זו בדיוק הנאיביות.
    גם בתוך השבועונים יש פילוג!
    יש אברך תמים שכותב על גדו”י אבל לצדו במערכת יושב פושטק שכותב רכילות זולה ולשה”ר.
    השבועונים והחינמונים ידועים כדורסניים ומבחינה הלכתית אסורים בדיוק כמו אתרי הרכילות החרדיים.
    גם המגמה הפתוחה שלהם לתעסוקת עבודה לגברים והראיונות לחילונים וכו’ במגמה מודרנית
    זה לא אותו קו כמו היומונים. ואידך זיל גמור.

  6. כל מי שמצוי בעולם העיתונות והנייעס יודע שליתד נאמן אין ועדה רוחנית וכל הרבנים שכאילו הם הועדה כמו הרב נתן זכובסקי ועוד הם פיקציה כאשר למעשה היחיד שקובע זה מר יהודה יברוב שהוא אדם יותר ממפוקפק אדם כוחני על סף האלים.
    אם למשפחה יש שכל שיפעלו מול האיש הנ”ל כמעשה שעשו לדודי זילברשלג ואז הדרך תהיה קצרה להוכיח מי באמת אנשי התועבה הקובעים לנו את דרך החיים.

    כל נסיון ילדותי כעין התקליט הנ”ל נועד רק להעלות מורל ותו לא.

  7. והרי מסקנות הוועדה ביתד
    תוקם מחלקה מיוחדת, שתפקידה יהיה להתקשר לכל המודעות שיש בהם מספרי טלפון לפני הפרסום בעיתון .
    אז אם אתם מפרסמים בדרושים ומשהוא מתקשר אלכם ומנתק תדעו מיד מי זה.
    מסקנה נוספת לעולם אבל לעולם לא מכניסים את השם זלמן לעיתון.

  8. מי פה התמים שחושב שעיתון משפחה לא עומד מאחורי זה?
    האם באמת חשבתם שיבוא איזה צוציק שפתח איזה בלוג שנקרא צעירי שס ויוציא כמה אלפי שקלים כדי לפרסם ביתד נאמן בשביל החשיפה?
    נו באמת?

    מדובר פה בחברה מקצוענים שמכירים את השוק ויודעים שאפשר להזמין מודעה דרך ברזסקי בטלפון ולשלוח מזומן בדואר מבלי שמישהו ישאל שאלות…
    כמובן שזה משפחה.

  9. תקוה כתב:

    מי שעושה את העבודה בכל עיתון הוא פרחח. מקורות המידע של כולם הם מבורות נשברים של התקשורת המקוונת. השאלה עד כמה הצנזורה של המבקר על ההדק.
    “ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כימי נהר”. היה חותם יתד את הנאום

    מכיון שאני עובד בשבועון אני מרשה לעצמי לכתוב ‘זיבולי שכל’ על המשפט הזה.
    אלנו בעיתון המו”ל תמיד מצהיר בפה מלא שדמות לחיקוי עבורו מהחל ועד כלה זה עורכי וכותבי המודיע, על כל המגרעות של חלקם.

  10. @ יניב:
    מתוך דבריך ניכר שהינך מאנשי בקהילה.
    דמות לחיקוי הוא המודיע. אבל קו החשיבה היא של קו עיתונות.

  11. .
    איזה יופי. זורקים בוץ.
    לפחות סופסוף יש קריאייטיב שהוא גם אפקטיבי בפשקוויל.
    .

  12. סליחה אבל לא הבנתי על מה ההתלהבות,
    בסה”כ עשו כאן ליתד תרגיל קטנוני ברמה של כתה ג’ מינוס,
    הרי אין ספק שזה לא יגרום לביטול אפי’ של מנוי אחד אז מה הרויחו בזה אלה שהשקיעו כ”כ הרבה בשביל תרגיל מטופש זה,
    אגב ברור שכל התרגיל הזה לא היה שווה כלום ואף אחד לא היה נחשף אליו לולא היח”צ האדיר של אלו שעשו את התרגיל באתרי האינטרנט למיניהם

  13. עזבו אותכם. תרגיל ראוי לשבח ! ההתנהלות של יתד מוכיחה את זה וגם אם נגיד שזה טיפשי או שזה היה צריך להיות ביום שלישי, שזה לא יגרום לביטולי מנויים, ושאר ירקות…
    תכל’ס מעשה כזה יוצר באזז מטורף ועם קצת האדרה זה הפך להיות נושא היום.
    אל תשכחו זה כדור שלג שרק התחיל להתגלגל והמודעה הזו נתנה לו דחיפה חזקה

  14. משאם כתב:

    סליחה אבל לא הבנתי על מה ההתלהבות,
    בסה”כ עשו כאן ליתד תרגיל קטנוני ברמה של כתה ג’ מינוס,
    הרי אין ספק שזה לא יגרום לביטול אפי’ של מנוי אחד אז מה הרויחו בזה אלה שהשקיעו כ”כ הרבה בשביל תרגיל מטופש זה,
    אגב ברור שכל התרגיל הזה לא היה שווה כלום ואף אחד לא היה נחשף אליו לולא היח”צ האדיר של אלו שעשו את התרגיל באתרי האינטרנט למיניהם

    מסכים

  15. “הפרסום של יתד”?? טוב שהם מאמינים בעצמם, נו באמת. אם לא השרשור ב”בחדרי” שחשף את העניין לעולם, אף אחד לא היה שם לב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן