גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
קראתי את הטור של ‘הגונז האלמוני’ במסגרתו סקר את עיתוני החג בהרחבה והביע דעתו, כמיטב המסורת, על הישגי העיתונים וכישלונותיהם • האם לא ראה הכותב את החומרים החדשים במדף העיתונות החרדי? האומנם לא שמע על מגזין ‘זמן’ המעולה והמשובח שנמכר ב-12.90 שקלים בלבד, או על מגזין ‘אספקלריא’ הטרי מבית הידברות שחולק בתיבות הדואר?
ASPACLARIA
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קראתי את הטור המרתק של ‘הגונז האלמוני’ במסגרתו סקר את עיתוני החג בהרחבה והביע דעתו, כמיטב המסורת, על הישגי העיתונים וכישלונותיהם. לא אסתיר את הנאתי מהקריאה וההזדהות שלי עם חלק ניכר מטענותיו, רק אשתף אתכם בשאלתי ובקשתי: האם לא ראה הכותב את החומרים החדשים שנמכרו והונחו בתיבות הדואר בריכוזים חרדים? האומנם לא שמע על מגזין ‘זמן’ המעולה והמשובח שנמכר ב-12.90 שקלים בלבד, או על מגזין ‘אספקלריא’ הטרי מבית הידברות שחולק בתיבות הדואר? אשר על כן, החלטתי לפנות דקות ארוכות מזמני כדי לסקור את המגזין האחרון שציינתי, מחמת שהמלאכה יותר קצרה, ובקרוב, אפרסם בלי נדר טור נוסף אודות ‘זמן’ המדובר.

אהיה יסודי, אמרתי לעצמי טרם כתבתי. לשם כך, עלי לשוחח עם העורך כדי שיספר לי מה עומד מאחורי העיתון ומאיזה תכנים הוא מורכב, למרות שכבר קראתי אותו מתחילתו וטרם עד כלה. למרות שבין הגולשים יהיו שיחשבו כי מדובר בתעמולה זולה ועשויה היטב – לי לא אכפת. מוכן להצטייר כאלי ישי מול דרעי, להתעלם מהסימנים בדרך וללכת עם האמת הפנימית שלי.

ממחשבה למעשה, תפסתי את העורך, הלא הוא מנחם פינס מעיתון משפחה, לשיחה בת שעה. לפיכך, לא אעשה שימוש במקורבים יודעי דבר מספרים, כפי שמיטיבים לעשות זאת כותבים גדולים וטובים, כי אינני מזלזל ברמת משכלכם, ויודעים אתם את מה שרק עתה סיפרתי, כי העורך סיפר לי בהרחבה על מטרת המגזין, תכניו המעולים וקצת מאחורי הקלעים.

ובכן, בחיל וברעדה, אף אני אבקש להישאר לעת עתה אלמוני וברשותכם, אצא לדרך.

בואו נציב מראה

יש לנו הרבה תורמים חרדים, אמרו מנהלי הידברות בשיחות שקיימו עשרות אם לא מאות פעמים, והפעילות הענפה שלנו לא מוכרת להם. מדוע שלא ניצור קשר בלתי אמצעי עם תורמינו הנכבדים ונמלא את תיבת הדואר שלהם, ברצונם החופשי ועל פי בחירתם, בחומר מרתק שעשוי להעשיר את עולם הידע שלהם?

שני ציפורים נתפוס ביד במקום מאתיים על העץ. הראשון, הציבור (להלן: “הציבור”) יוכל לעקוב אחר פעולות ‘הידברות’ השונות, והשני, יהיה לו ‘מוצר’ משלו של הידברות. כדי שגם הם ייהנו מהידברות. מגיע לו, לציבור.

במגזר החילוני קיים זה מכבר מגזין ‘הידברות’, והוא מחזיק את עצמו בזכות אלפי מנויים שמוכנים לשלם עליו טבין ותקילין, בעיקר תקילין.

אספקלריא, מראה, כשמו כן יהיה. “הציבור” ייחשף דרכו להרבה דברים מעניינים, עלינו ועל מחשבותינו. הוא לא יתיימר להיות שבועון אקטואליה, ובקושי יוזכרו בו הקשרים עונתיים כמו חגים וכדו’. הוא גם לא יתיימר להיות בסטייל ‘זמן’ עם כתבות מרתקות על שלל נושאים עולמיים.

פינס, העורך, מספר על העבודה שקדמה להוצאה של המגזין הראשון. “לקחנו שילוב של נושאים מעניינים עם נגיעות רוחניות, טורי מחשבה או התעוררות שמיועדים לאלו שמחפשים ממש ירחון מחשבה, תיבלנו אותם במתכונים לאישה, סיפור, שירה, או חידה קשה עם פרס של סופשבוע, והפקנו מוצר בעל גוון ייחודי מאוד של תוכן מעניין מחד אבל עם מחשבה מאידך.

“למשל”, הוא מוסיף, “לא תמצא סיפורי תשובה קלאסיים כמקובל של ‘הייתי טייס וחזרתי בתשובה’. בגיליון הנוכחי בחרנו באנימטור מותגים ידוע שנטש לסיפורי צדיקים, כשהסיפור שלו שווה בפני עצמו ומדבר על הכל, עולם הפרסום, החיים ברוסיה, על יהדות ודרך שהוא עדיין עושה אותה – ולא רק על ‘איך חזרתי בתשובה’. כך גם יהיה בגיליונות הבאים.

“לקחנו נושא אקטואלי כמו הכור בעירק והכנסנו תחקיר מרתק על הטירוף שהיה במבצע להשמדת הכור בעירק. הבאנו 10 פרטים שהרכיבו את המבצע, כולם השגחה פרטית, כשזה בא מהכיוון של ‘תראו כמה ניסים היו’ ולא סתם כתבת צבע היסטורית אקטואלית. התחקיר נכתב על ידי הרב אבישי אפרגון שהוא בוגר ישיבה ושירת בתפקידים חשובים במודיעין”.

דפדפתי שוב ושוב במגזין כדי ללמוד עוד על אפיו ועל מדורים שעשויים לעניין את “הציבור”. מצאתי מאמר של הרב זמיר כהן שמסביר בדרכו דברים על המגזר החרדי מול החילוני. לדוגמה: למה חרדים לובשים שחור? עד כמה שחשבתי שידעתי משהו בנושא הזה, גיליתי שיש עוד הרבה מה ללמוד.

מדור חינוך של הרב אהרן פרידמן, כמו מדור חינוך של מנחת ההורים דקלה יוספברג שהוא טור נשי המיועד לנשים בשפה פובליציסטית ומחויכת.

“המדורים ובסיס לחומרים נלקחו חלקם ממגזין הידברות שכמובן עברו עריכה מחודשת לגמרי והתאמה מוחלטת לציבור החרדי”, אומר פינס. “למשל, אברהם זמורה, הייתה עליו כתבה במגזין החילוני אבל עשינו ראיון מחודש, כמו גם צילומים מעודכנים של בועז בן ארי”.

לדבריו, “חשוב שיהיה מעניין לקוראים, גם אם לא בא להם לשמוע כל היום ‘הידברות’. לידיעות יח”צ יש מדור חדשות, שגם הוא, אגב, מעניין ולא שגרתי”.

אפשר גם קרדיטים, אמרתי למרואיין החייכן, כיד פאשקעוויל הטובה על כולנו. אז הוא סיפר ש…

קלמן בורשטיין ליווה וייעץ לפרויקט, לייזר כהנא על העריכה הגרפית ובניית הגריד, ישראל דרילמן ישב בסטודיו אף הוא. מוטי מנדל, המנהל המסור של הסניף הירושלמי, הזיע על קו בני ברק-ירושלים-פתח תקווה כדי שהמשימה תצא לפועל כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב ובכלל, כמה שיותר. בראשות הוועדה הרוחנית מצאנו את הרב ישעיה וינד, יו”ר ההנהלה הרוחנית של הארגון. “יודעי דבר טוענים”, הנה כתבתי את זה, כי אייזיק פריד הגיע יותר מפעם אחת כדי לתמוך ולדרבן במרץ חסידי.

מנהג מכובד הוא להשאיר שאלה משמעותית לסיום. אז כמה זה יעלה לנו, שאלתי.

“דיוור ישיר לתורמי הידברות בעבר ובהווה”, מספר העורך, “כרגע זה בחינם”. לדבריו, הפידבקים של הקוראים יכריעו אם לגנוז גם את הרעיון המעולה הזה, או שמא יתפוס תאוצה וימשיך לצאת לאור במתכונת חודשית. “בכל מקרה, גם בעתיד, המחיר יהיה לכיסוי הוצאות המשלוח, שקלים בודדים בלבד”.

ASPACLARIA

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

  1. למה הטור הזה דביק? אספקלריא
    מעניין למה הכותב האובייקטיבי להחריד לא מצא לנכון לסקר גם את מגזין זמן, ועוד הוסיף וטרח לערוך \’ראיון\’ עם העורך פינס.
    תייחצן כמה שבא לך, אבל אל תספר שאתה לא עושה עושה את זה.
    יותר משנראה לך שתצליח לזלזל באינטליגנציה של הגולשים, תצליח להרוס את התדמית של המוצר.

  2. אשר על כן, החלטתי לפנות דקות ארוכות מזמני כדי לסקור את המגזין האחרון שציינתי, מחמת שהמלאכה יותר קצרה, ובקרוב, אפרסם בלי נדר טור נוסף אודות ‘זמן’ המדובר.

    משתוקק כבר לקרוא את הסקירה על מגזין זמן. תודה לכותב השורות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן