גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
אני עובד באחד מעשרת משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי ולעתים קרובות אני נשאל על ידי חברים ומכרים מדוע אנחנו בוחרים להחרים את עיתון הפלס. ובכן, בדחילו ורחימו, אנסה להשיב בצורה מקצועית בלי לערב את השקפת עולמי ודעתי האישית בעניין
HAPELES
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קוראים לי שם בדוי ואני עובד באחד מעשרת משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי. רבים מחבריי שואלים אותי מדוע אנחנו בוחרים להחרים את עיתון הפלס, הרי טובת הלקוח דורש פרסום בכל מדיה רלוונטית וחשובה לקהל יעד גדול. ובכן, בדחילו ורחימו, אנסה להשיב בצורה מקצועית.

עיתון הפלס הושק בקול תרועה גדולה, ובקולות מלחמה עם פיטוריו של מנכ”ל העיתון והעורך הראשי מיתד נאמן, ולמען האמת לא כל כך ידענו כיצד להתייחס לנושא בתחילת הדרך. לתומנו סברנו כי לא יחלפו חודשיים והעיתון הטרי שרק עתה נולד בחבלי לידה קשים – ייאלץ להחזיר קצת חובות ולהתקפל הביתה בבושת פנים.

ובתקופה ההיא, השתדלנו להפריד בין השקפת עולמנו לבין השקידה למקצועיות וביקשנו, כמו תמיד, את טובת הלקוחות. מהר מאוד עלה נושא המתחרים לשיחות בין אנשי הצוות ונזכרנו כיצד הכריזו עיתונים אחרים על השקתם ואיך התקבלו בציבור על אף האתגרים הקשים והתחרות הגדולה.

כאשר עיתון משפחה החל להפיץ את השבועון החינמי שלו ביום שלישי, לדוגמה, הוא נתקל בהתנגדות גורפת מצד כל גדולי הרבנים ו”זכה” למתקפה חסרת תקדים במכתבים פומביים, קול קורא, דרשות של גדולי הרבנים ומה לא. במכתבים שפורסמו באותה תקופה, החותמים נקבו בשם המלא – “משפחה” – ואף כתבו בצורה מפורשת כי אסור לקרוא ולפרסם בשבועון הנ”ל.

האווירה במשרדי הפרסום הייתה קלילה יותר. אמרנו שהחרם “לא רציני”. חשבנו שלא מדובר במלחמת קודש אמיתית וזה עניין עסקי נטו. ומה שיגורנו בא: מפרסמים נועזים “עברו על האיסור” כבר בגיליון הראשון והשני, ובעקבותיהם הלכנו כולנו, משרדי פרסום ומפרסמים פרטיים. עמודי פרסום זרמו כמעט כרגיל והחרם נמוג ונשכח עם פיטוריו של גרוסמן ולבין מיתד נאמן. הגישה כלפי “משפחה” הפכה להיות ידידותית יותר ומאז לא נרשמה אף לא התנגדות אחת לשבועון שקודם לכן כל גדולי ישראל כתבו וחתמו נגדו.

וכאן נשאלת השאלה: מדוע החרם נגד הפלס לא נמוג, איך זה שתקופה כל כך ארוכה אין משרד פרסום שמוכן לתמוך בעיתון החדש ו”לשבור את החרם”?

במקרה של עיתון הפלס, עוד לפני שפורסמו מכתבים נגדו כבר הייתה תחושה שהצד המחרים מגובה היטב בציבור ענק וחשוב. הוצאנו את האצבע מחוץ לחלון כדי למשש את הדופק ולבחון לאיזה כיוון הרוח נושבת, וכאמור, התחושה הייתה שאיש לא יעז להפר את החרם הכבד הזה.

נכון להיום, החברות הגדולות במשק מבינות שאם יפרסמו בעיתון הפלס ינקטו צד במלחמה מגזרית שלא הייתה כדוגמתה בעשורים האחרונים, ומעדיפים, בעצתנו, לא לפרסם שם. יהיו העובדות אשר יהיו – נקיטת צד בעניין היא פעולה מסוכנת. מאוד. והלקוחות שומעים ומבינים ונמנעים מלפרסם על אף הלחץ הכבד המופעל עליהם לעתים קרובות.

חשוב לי להבהיר – טובת הלקוחות שלנו היא העומדת במאזני סוף החודש, וטובתו דורשת, לעת עתה, שלא לפרסם בעיתון הפלס. וכשזו ההסתכלות, ברור שאם ישתנו הנסיבות (בין אם הרגש שלנו בעד שישתנו ובין אם לאו) טובת הלקוח תהיה לפרסם גם בעיתון הפלס. וכפי שהחרם נגד יתד נאמן עבר לפני שנים, והחרם נגד המבשר עבר, והחרם נגד משפחה עבר ואפילו החרם הגדול נגד בנק לאומי נעלם מהזיכרון הקולקטיבי – גם החרם הזה אולי יעבור יום אחד.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

11 תגובות

  1. יכול להיות שאתה צודק,
    אבל היום זה חודש הרחמים והסליחות
    ואנחנו, בני העם הפשוט שלא מעוניינים להתערב בפוליטיקה מגזרית מסריחה
    לא מבינים למה פוסט זה שעניינו שינאת חינם מפורסם עכשיו.

  2. אני ועוד ציבור גדול לא נחרים מוצר שמתפרסם בהפלס, ואני יסביר למה.

    זה שנים רבות ש’יתד נאמן’ תפסו פטרונות על ‘ההשקפה היהודית הטהורה’
    ומי שלא בדיוק בקו שלהם הוא אפס אפסים.

    מאז ומעולם היו דרכים רבות לעבוד את הקב”ה, וכולם חביבים ורצויים לפני המקום. איש איש בדרכו שלו.

    העניין של אנשים כמוני נגמר מהמחלמה בתוך הליטאים. (חוץ מכמה מאות ליטאים בכל מחנה)
    אני משתדל לכבד כל יהודי,
    ואני מקווה ומתפלל שיש עוד כמוני.

  3. לאיש הפרסום המתחיל,
    להלן המלצה למה כן לפרסם בעיתון הפלס:
    כך תוריד את עלויות המדיה בעיתונים המובילים למחירי ריצפה:
    הוראות הכנה-
    1. שלח מודעה לעיתון הפלס יום שישי (הרווחת מאות שאהידים שיקנו רק ממך)
    2. ביום ראשון תקבל טלפון נזעם ממנהל השיווק של עיתון יתד נאמן
    3. תבטיח ותשבע שלא תפרסם יותר בעיתון הפלס
    4. תקבל עמוד סדין ביתד יום שלישי במחירי בדיחה!
    5. יום שישי אל תפרסם בעיתון הפלס
    6. יום שלישי שלאחריו תקבל כתבת יח”צ גדולה

    נוסה ועבד!

  4. ועכשיו לדעתי,

    כל מה שכתוב פה זה מילים מכובסות, שיצאו מלוכלכות מהמכונה..

    הציבור היום רדוד וזול, זה עובדה!
    נצא לטיול קטן, ונראה שבכל המאבקים משרדי הפרסום בחרו ללכת עם הצד ה’זול’:

    נתחיל בעיתון המבשר
    עיתון המבשר יצא לאור נגד עיתון המודיע, אין חולק שהמודיע הוא עיתון טהור, למרות כל החסרונות של המבקר וכו’ הוא מביא תוכן איכותי, נקי, אפשר לקרוא אותו בעיניים עצומות. ובכל זאת יצא המבשר נגדו בקול גדול, והנה למרבה הפלא כל משרדי הפרסום תמכו בו… למה? בחרו ללכת בצד הזול, זה עובדה! (אני לא מזלזל בהמבשר, אבל לצורך ההשוואה ברור שהוא פחות)

    נעבור למשפחה אמצע השבוע
    אני לא כ”כ נחשפתי בכל הפוליטיקה שהיתה שם, אבל לפי מה שכתבת (אורח יקר) יצא ‘קול קורא’ מאת כל הרבנים נגדו, ובכל זאת משרדי הפרסום החליטו כן לפרסם שם, למה? כי הם בחרו בצד הזול, זה עובדה!
    (שוב, אני לא מזלזל במשפחה, אבל כשיש צד שהוא מוחרם מטעם הרבנים לצורך ההשוואה הוא זול)

    נעבור להפלס
    היתה פוליטיקה פנימית במערכת עיתון יתד, העיתון התפצל ל-2, כיום יש יתד ויש הפלס.
    פה קורה משהו מעניין, כל המשרדי פרסום הפכו את עורם ונהיו לצדיקים, אין קול קורא של כל הרבנים נגד עיתון הפלס, אין חרם על העיתון, אבל במשרדי הפרסום מיששו עם האצבע בחוץ, והם הרגישו תחושת מה חוזרת אליהם…. משהו מסריח פה…..

    נ.ב. אני לא מנוי לעיתון הפלס, לא מקבל ולא קורא אותו.

  5. במקרה הזה, המגיבים ענייניים יותר מהכותב.
    אך נראה שזו כתבת מבחן של משרד פרסום, שאכן מחפש להביא ת ו צ א ו ת !

    הנה הוא קיבל תשובות המגיבים שקוראים מה שמוצאים בתיבה ביום שיש.

    ועוד חוו”ד 1 של מפרסם:
    אני מעלעל בכל עיתון המגיע לתיבת הדואר מידי יום. ביתד יש תוכן רב [בעיקר בימי שישי, ולעוסקים בפרסום יש את יום שני], בהמודיע יש כתב צבעי מוערך, את שניידר, את חינקיס ואת מאיר גולד כרמלי/ גשייד ועוד, בהמבשר יש את גרין, ליפקין, דעות והיפוכם [מה שם המדור?], תמונות מהעולם מעניינות ועוד. במשפחה לנשים, ואת אהרן גרנוט, וכ’ו. וגם בהפלס יש: כאן תמצאו שני מדורים מומלצים מאוד, בנישות אלה אין להם מתחרים בעיתונים אחרים:
    א. מדור צרכנות נטול כפפות. אין שם פרסומות של חברות, ולא יח”צ. המדור פורס את שמות החברות שגובים מחירים לא הוגנים מלקוחותיהם עם הסיפורים המלאים, מביאים תגובותיהן, וכמובן… פיצויים למי שרוצה להוריד את הפלס מהעץ, וכך מונעים עוולות מהצרכנים החרדים.
    ב. מדור בריאות: מידי שבוע מכיל מידע על התפתחויות בעולם הרפואה, בהם הסברים מעניינים מאוד על נושאים שלא מצאתי בשום עיתון בעבר. אולי ביתד, אך לא בעיצוב נוח לקריאה כפי שמוגש כאן.

    בנוסף, אציין כי אני פרסמתי בהפלס יום שישי מודעה שפרסמתי גם ביום שלישי ביתד, והופתעתי מכמות הטלפונים שקיבלתי בי’ם. פחות מיתד בג’, אך כמות לא מבוטלת כלל [כולל קצת הטרדות].

    יצוין, כי גם אני לא לקוח של שום עיתון, אך מקבל לתיבה את כולם וקורא בהם.

    בהצלחה לכל העיתונים שייגים מישהו או את עצמם.

  6. אני גם עובד בכיר במשרד פרסום ואני אומר פה חד משמעית שאין סיכוי ולו קלוק שנפרסם אי פעם בהפלס מכמה סיבות:
    א. אנחנו לא סובלים שמאיימים עלינו בסגנון מאפיה
    ב. מדובר בסך הכל בעיתון של כמה מאות מנויים וזה זניח מבחינתינו
    ג. אין מצב שנעשה צעד שמנוגד למכתב ר’ חיים קניבסקי והגראי”ל שטינמן
    ד. רוב מוחלט של לקוחותינו המאוימים נשבע שלא יכניס פרסום למי שמאיים
    ה. גם כשלבין האנטיפת היה מנכ”ל יתד נאמן לא חיבבנו אותו בלשון המעטה
    ו. ת’אמת אנחנו אפילו נהנים מבחורי הישיבות האידיוטים שמתקשרים מטעם הפלס ובלשון עילגת מנסים להלך אימים על אנשי שיווק ומנכ”לים שאוכלים את המסכנים הללו לארוחת ערב

  7. ומהי הסיבה האמיתית שבגללה נמנעים כל משרדי הפרסום ושאר האנשים השפויים לפרסם בעיתון הפלס?
    ובכן, עורכי עיתון הפלס דהיום לא צצו להם היום, הציבור מכיר אותם היטב היטב עוד מעברם, כאשר כוחנות ודורסנות היתה לחם חוקם, ורמיסת האחר היתה תמיד דרכם, יכלה הזמן ולא תכלה הרשימה מאלו שסבלו מפרי עטם המתלהם, קהילות רבות וגדולי ישראל נודו בוזו והושפלו על ידם, כל זה איננו סוד כלל וכלל.
    כעת סוף כל סוף הועמדו אנשים מאלו במקומם הנכון והראוי להם – בקצה הציבור החרדי, ומשם הם מנסים לנהל קרב מאסף כדי להוציא לפועל את תאוותם הנכספת לשוב ולהשתלט על כלל הציבור ולהכתיב את הטון לגדולי הדור, ומכיון שכל אחד ואחד הוא או ידידו או קהילתו כבר סבלו בעבר מפגיעתם הרעה ומכיר אל נכון בטיבם של אנשים מסוג זה, למרות הבכי המזויף ודמעות התנין שהם מרבים בהם בתקופות האחרונות, וכעת מצאו להם שיטות חדשות דורסניות והרסניות לא פחות מהקודמות, כדי לנסות ולאחוז שוב בהגה ההנהגה.
    אלא שכאן נעמד הציבור הנבון ומונע זאת מהם, הציבור החרדי אינו מוכן לממן בכספו גוף זה, משרדי הפרסום אנשי עסקים ועמך בית ישראל לא מסכימים לתת מכספם לבניית עיתון זה, על מנת שיוכל מחר לשלוח את חיציו לעבר כל חוגי הציבור החרדי.
    די היה לנו לראות בשנתיים האחרונות מאז פתיחתו של עיתון הפלס, כיצד התנפלו על גופים ואנשים מתוככי הציבור החרדי על לא עול בכפם, והכל עבור קמצוץ של פרסומת, פעם היה זה ארגון בתיה ולמחרת קופת חולים מכבי כאשר בעמוד שלאחר מכן פורסמו דברי שטנה נגד בנק פאג”י או רשת תכל’ס.
    המסקנא שאותה אנו רואים לנגד עינינו: שהציבור איננו מוכן לבנות בכספו את אותם אנשים, אשר באם שוב יחזור הכח לידם ימשיכו לרכוב על גבו של הציבור, להתקיף קהילה אחת ולסכסך את השניה ברעותה, אותם בעלי בתים שוב ימשיכו לשלוט על הציבור, תחת שגדולי התורה ינהיגו אותנו.
    בינה נא זאת!

  8. תגובה לקודם:
    בתור אחד שפרסם בעבר ביתד נאמן וכיום מפרסם בהפלס
    א.התגובות שאני מקבל מאנשי יתד וההטרדות והאיומים הם הרבה הרבה יותר גרועים, פשוט בושה, ניבול פה, לעומת מה שהיה בעבר שהפלס היו מתקשרים אלי.
    ב.יש לך טעות איומה, ואף אם כך זה עובר בציבור אצלהם מי פרסם ומי לא, ואלו שמפרסמים מרוויחים חבל על הזמן. מנסיון.
    ג. הוא בעצמו כתב שאז במשפחה הם היו מפרסמים זה היה נגד כל גדולי ישראל, מ”מ הם חשבו על טובת הצרכן, אז מה קרה היום??
    ד.כשיקבע שזה שטח פרסומי שווה הם יחפשו את הפלס עוד, למרות כל השבועות.
    ה-ו-פה חשפת את עצמך כבר שאינך שום דבר לא איש פרסום ולא מפרסם מעולם.
    אז תפרסם פעם בהפלס ותראה כמה אנשים נכנסים לחנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן