דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מטח וקניוני עופר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו – מסע פרסומי שמרומם את קרנה של העברית באמצעות אמירות מסקרנות ומעניינות על מילים בעברית. מעניין ומדליק!
ivrit_week_FINAL-page-007
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לרגל יום העברית אשר חל בכ”א בטבת (השנה: 19.1, יום חמישי), יום הולדתו של אליעזר בן־יהודה, יוצאים מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית, וקניוני עופר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו שמטרתו לרומם את קרנה של השפה העברית. במסגרת שיתוף הפעולה, יוצבו ברחבי הקניון שלטים מגוונים ועליהן מילים שונות והסבר קצר ומְגרה על אודות המילה.

לדוגמה: שלט עם המילה “מעיל” יופיע על חלון הראווה של חנות בגדים ובו יוסבר כי מקור המילה בכך שהמעיל עולה על הבגדים, העיסוק בהבדל בין קש לקשית יופיע במרחב של מתחם האוכל בקניון. רעיון חביב על המילה “פח” יופיע ליד פחי האשפה בקניון ולידה האמירה שהפח נקרא פח אע”פ שהוא עשוי פלסטיק.

שיתוף פעולה זה מאיר במגוון פנים וזוויות צדדים שונים ויפים בשפה העברית: הסיפור שמסתתר מאחורי מילים בעברית (כמו המילה “בגד” הקשורה ל”בגידה”), נקודות למחשבה הקשורות למילים בעברית (למשל ש”מעלית” אינה רק עולה אלא גם יורדת אע”פ שהשם מעלית מלשון עלייה), חלופות עבריות למילים לועזיות (למשל “חולצת קמץ” במקום “חולצת טי”), תקינות בעברית (למשל “גרב” מינו הדקדוקי זכר ולא נקבה ולכן “גרב קרוע”), הבדל בין מילים שאנשים מתבלבלים ביניהם (למשל ההבדל בין “קש” ל”קשית”, כאמור). המודעות יוצבו ברחבי הארץ בכל קניוני עופר, החל מהיום ולאורך כל השבוע.

ירעם נתניהו, הוגה ויוזם הרעיון, כותב התוכן והרעיונאי, אמר ל’פאשקעוויל’: “מעמדה של העברית נפגע בשנים האחרונות, וכל יוזמה לחזק את העברית היא יוזמה מבורכה ונחוצה וחשובה”.

לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 1 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 2 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 3 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 4 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 5 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 6 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 7 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 8 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 9 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 10 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 11 לרגל שבוע העברית: מסע פרסומי המציג את העושר והיופי שבשפה העברית 12

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן