WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
הודעת הפרישה בפייסבוק והתגובה לגולשים, השיתוף בטוויטר והשיחה עם גואטה. הדרך לקול חי עוברת ברשת
יעקב ריבלין. ארכיון פאשקעוויל
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בלי דמעות: מדוע החליטו יעקב ריבלין ואבי בלום לעזוב את רדיו קול ברמה? 1

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין פרסם מוקדם יותר בפייסבוק על פרישתו מרדיו קול ברמה לטובת “אתגרים” חדשים ברדיו קול חי.

“לאחר למעלה משש שנים של הגשת תוכנית פילפוליטיקה ברדיו קול ברמה החלטנו, עמיתי אבי בלום ואנוכי, שזה הזמן לפרוש ולהתרענן באתגרים חדשים ברדיו קול חי. אנו מודים למנכ”ל התחנה אריאל דרעי על שיתוף הפעולה וחופש הביטוי שהעניק לנו ומאחלים לו ולכל צוות הרדיו הנפלא הצלחה בהמשך דרכם. על מועדי הפרישה והשידור הראשון של פילפוליטיקה ברדיו קול חי תבוא הודעה נפרדת”.

המגיבים איחלו לו הצלחה בהמשך הדרך, אך היו גם מגיבים שרמזו כי העזיבה נובעת כתוצאה מלחץ שהופעל על ידי גורם מאוד ספציפי. בתגובה, כתב ריבלין לגולשים: “תודה לכל המברכים. גם למשמיצים. זה בסדר גמור”.

מאוחר יותר, ריבלין שיתף את הסטטוס שלו בטוויטר (צייצן אמיתי לעולם לא ישתף קישור מפייסבוק) וציטט קטע מתוך השיר “אהבה קצרה” של מאיר בנאי. שש שנים האהבה הזאת החזיקה.

שמעון בריטקופף, סגן עורך בעיתון ‘משפחה’, ציטט קטע אחר מתוך השיר “האורות עמומים ואנחנו כבר עוזבים” כדי לרמוז על נסיבות המעבר. תגובת ריבלין: “לזה התכוונתי”.

לפני שבועות ספורים, צמד הפרשנים הפוליטיים ריבלין את בלום, התקשרו לח”כ גואטה בהפתעה במסגרת תוכנית “פילפוליטיקה”. אתר חרדים10 תמלל קטע מתוך השיחה:

בלום: “מדברים פה שני יהודים שצריכים עזרה”.

גואטה: “האמת היא שלפי דעתי הבעיה שלכם גדולה ואין לי פתרון…זה כבר גדול עלי הבעיה שלכם…”

בלום: “לא הבנת מה הבעיה ואתה כבר אומר?”

גואטה: “אתם לא במקום הנכון…”

בלום: “במקום הכי נכון”.

תגובת קול חי: “אנו מברכים את יעקב ריבלין ואבי בלום עם הצטרפותם לנבחרת המגישים והפרשנים של ‘קול חי’. בסגנונם הייחודי, מביאים ריבלין ובלום זוויות ייחודיות על הנעשה בפוליטיקה ובציבוריות החרדית. מעל במת ‘קול חי’, ימשיכו השניים בעז”ה לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב: להביא את הסיפורים הכי טובים ואת המרואיינים המעניינים ביותר. אנחנו מאחלים להם הצלחה רבה”.

ריבלין: נאחל לעצמנו חופש ביטוי גם בקול חי

אתר חרדים10 פרסם תמלול מהפרידה של צמד הפרשנים ממנכ”ל הרדיו: “בלום ורבלין נפרדים מקול ברמה”.

יעקב ריבלין: “עד כאן פילפוליטיקה לשבוע זה, עד כאן פילפוליטיקה לחודש זה, עד כאן פילפוליטיקה לשנה הזו ועד כאן גם פילפוליטיקה ברדיו זה. אחרי שש שנים של הגשת התוכנית ברדיו קול ברמה החלטנו שהגיע הזמן לסיים, צריך להתרענן באתגרים ובמקומות אחרים”.

בלום: “צריך להגיד תודה, אכסניה נפלאה, אנשים נפלאים, באמת, אחד אחד, הטכנאים, העורך שלנו ואנחנו מבקשים לומר גם שלום לאריאל דרעי מנכ”ל התחנה ומי שליווה אותנו בשלוש השנים האחרונות? נכון?”

אריאל: “נכון. שלום וערב טוב יעקב ואבי, כן, הזמן לומר שלום, וגם תודה רבה, על השנים שנתתם בקול ברמה, על המקצועיות, על איכות השידורים, צריך לומר תודה, וכמו שאמר יעקב אתם עוברים למקומות ולאתגרים חדשים ואפשר לאחל לכם בהצלחה. רדיו קול ברמה כמו שאתם יודעים אמון על הערך העליון בעיתונות – ערך העצמאות העיתונאית – וחלק מהערך הזה הוא גם שעיתונאים יכולים לקום ולומר שלום”.

בלום: “אמרנו לא פעם שהיה לנו כאן חופש ביטוי נפלא, גם במצבים קשים, ובאמת זו ההזדמנות לומר לך גם כן ברמה החברית, אולי לא כל המאזינים יודעים, אנחנו חברים הרבה שנים עוד לפני שאני ואתה נכנסנו לתחום התקשורת. על יעקב זה לא תופס”.

דרעי: “אתה יודע, בתקשורת הכללית היום כשמדברים על מעורבות והשפעה, דווקא המשפט שאמרת אני יותר מגאה בו. על זה שרדיו קול ברמה מאפשר עצמאות וחופש ביטוי מלא, ומי כמוכם יכול להעיד על זה”.

ריבלין: “אני יכול להגיד שברדיו במשך 6 שנים תחת מנכ”לים שונים, תחת בעלים שונים, התחלנו בתשע, תמיד קיבלנו חופש ביטוי מלא, גם כשהדברים לא כל כך נעמו לאוזניים של בעלים ושל אנשים אחרים. לא זוכר פעם אחת שנאלצנו לצנזר או להוריד דברים. אנחנו מודים לך על כך, ואתה יודע מה אבי? בוא נאחל לעצמנו שגם באכסניה החדשה זה יהיה כך”.

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן