דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
חברות תקשורת עולמיות ומפרסמים בולטים בעולם פצחו בחרם מאורגן על פרסומים שמופיעים בסמוך לתכנים פוגעניים
hacker
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

חברות תקשורת עולמיות ומפרסמים בולטים בעולם פצחו בחרם מאורגן על פרסומים שמופיעים בסמוך לתכנים פוגעניים, טכני טרור, שנאה ושאר תכנים לא הולמים. לדבריהם, לא ראוי שמותגיהם המכובדים ישכנו באתרים או לצד תכנים לא מכבדים הפוגעים באוכלוסיות כאלו ואחרות.

את החרם הובילו שתיים מחברות התקשורת הגדולות בארה”ב, שהפסיקו רכישת פרסומים ברשת תוך אולטימטום ברור: או אנחנו או הם. דהיינו, כל עוד תכני טרור, שנאה ותכנים פוגעניים אחרים יופיעו באזורי הפרסום המיועדים, הפרסומות שלהם יישארו מחוץ לתחום.

האיום, שלא פעל פעולתו, הוביל להחרמת הפרסומים ויצרו תגובת שרשרת אדירה של עוד ועוד מפרסמים ואנשי תקשרת באירופה. הממשלה הבריטית הייתה הבאה בתור להפסיק כל פעילות הפרסום שלה ברשת באזורים הבעייתיים ואחריה רשת פרסום צרפתית בינלאומית נוספת, שהשהתה את כל פעילות הפרסום של לקוחותיה בבריטניה.

חברות גדולות ומפורסמות כמו ג’ונסון אנד ג’ונסון הביעו דאגתן הרבה מכך שמישהו יאלץ אותן לפרסם לצד תכנים המקדמים טרור או שנאה וביקשו הבטחות ברורות שהתופעה לא תישנה.

דוברה של חברת התקשרת Verizon, שהיא מהמפרסמות הגדולות בעולם ואחד המותגים המוערכים ביותר, הבהיר כי: “אנחנו מקפידים על כך שהחברה לא תושפע בפרסום שלילי”. לדבריו, ברגע שנודע להן כי הפרסומות שלהם מופיעות באתרים לא ראויים הם מיהרו להשהות את הפרסום ופתחו בחקירה כדי למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד ולבדוק מה המוקד לכך.

בעקבות גל ביטולי הקמפיינים בעולם, שהפך לכדור שלג שאי אפשר לעצור, הודיעו הגורמים האחראים, שנכנסו ללחץ מההפסדים הצפויים, כי למרות שהם מאמינים בחופש הביטוי הם יעשו כל מאמץ למזער את המפגש של תכני פרסום עם תכנים פוגעניים ולהביא להפחתת תכנים אלו ברשת. “אנחנו בעיצומה של בדיקה מקיפה כדי להבטיח שהמותגים מפרסמים בסביבה התואמת את הערכים שלהם ובודקים מחדש את המדיניות כדי להוסיף כלים לפתרון הבעיה”.

למרבה האבסורד, דווקא מפרסמים ישראלים שאמורים היו להיות ראשוני המחרימים פרסומים באתרים עם תכנים פוגעניים לא ממהרים להשהות פרסומים או לבטלם כליל, כפי שמתבקש, וזאת מסיבות כלכליות או חברתיות למנוע עימותים עם חברות מדיה. סוג של “ראש קטן” שנתפס רע ביותר לעומת ה”עליהום” העולמי שנאבק ברעות החולות הללו.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן