כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
ניתן למנות אינספור שיתופי פעולה, עזרה וסיוע בין מעצבים, מדפיסים ומפיקים, ביקורת בונה בין חברים ועוד
מוישי הלר
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פאשקוויל מסמל את הניגודיות למדיה הדיגיטלית.

לפני עשור וחצי בערך עבדתי במשרדון צפוף באחת ממערותיה של ירושלים, שם למדתי את מסלול עיצוב הפאשקוויל, ולא באמצעות מורים מקצועיים, אלא שירבוט על הנייר, “כותרת = פונט ירושלים”, “תת כותרת = הצבי” “טקסט רץ=מונטייפ הדס”, סמני אצבע ימין ושמאל שכנו אחר כבוד בתיקייה מכובדת על הדסקטופ, משם נשלפו הסמנים הרצויים, והיידה להדפסה. הפאשקווילים של אז לא הופנו נגד איש חלילה. אך הפאשקוויל לא משדרת רצון להיטיב עם הזולת, אלא להזהירו מפני מכשולות מרובות, לדוגמה: פאה נכרית, קול קורא לחיזוק עיקרי הדת בנושא הלבוש, מחאה נמרצת על זלזול בקדושת ירושלים.

למה להלאות אתכם בשטויות? ניגש ישר ולענין, פאשקוויל הדיגיטלי, קבוצת הווטסאפ, ההיפך המושלם מבסיסו של הפאשקוויל המקורי, בפאשקוויל הדיגיטלי, ראשיתה בטוב לב, ואחריתה בשת”פ פורה בין החברים, ניתן למנות אינספור שיתופי פעולה, עזרה וסיוע בין מעצבים, מדפיסים ומפיקים, ביקורת בונה בין חברים, יריבות בין ניצים שלעיתים נדמה כי בעוד דקותיים ומחצה סכין חד יונף על ראשו של אחד הניצים, אך לא. הם ייפגשו למחרת על כוס אספרסו בטבורה של עיר תוך צילום סלפי חברותי.

זה פאשקוויל בעיניי, ולכאן אנחנו נכנסים כחברה, ואני מדגיש “חרדית” בריאה ואיכותית, בה מתחרים בכשרות מהודרת, על אותו קהל יעד עשרות חברות – אך החבֵרוּת לא נפגמת במאום, נהפוכו. הערבות ההדדית כל אימת שאי מי מחברי הקבוצה שגה במהלך כלשהו, כולם יהיו כאן להעמידו על הטעות. לעיתים בציניות אכזרית וחברית, ולעיתים בתמימות אופיינית.

זהו פאשקוויל. לטוב ולטוב. אני באופן אישי קיבלתי מספר רב של עבודות הדפסה מקבוצה זו ועל כך תודתי והוקרתי.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

  1. איש יקר וחמוד
    שירות מעל ומעבר ותמיד עם איזו מילה טובה ופרגון
    אחלה בנאדם
    שווה לנסות את השירות שלו
    גרפו100 025000720
    לא תתאכזבו

  2. מוישי המלך!
    אדם שתמיד רואים אותו עם חיוך…
    שאפו על הכתיבה הקולחת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן