WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
האיסור המפתיע מגיע בחסות ארתור סאדון המנכ”ל החדש של קבוצת הפרסום הבינלאומית פובליסיס
קבוצת פובליסיס
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דווקא כאשר עלתה קרנם של חלק ממשרדי הפרסום, ובשנים האחרונות הם גורפים פרסים נכבדים בתחרויות הפרסום הנחשבות, יוצא אסור עולמי על השתתפות בהם המהווה סטירת לחי קשה ופוגעת עבורם.

האיסור המפתיע מגיע בחסות ארתור סאדון המנכ”ל החדש של קבוצת הפרסום הבינלאומית פובליסיס, שמבחינתו עסקים קודמים לקריאטיב. בניגוד לקודמו, שהיה בעל גרסה הפוכה, הוא משקיע בתוכנות מתקדמות של בינה מלאכותית המקדמות את הפרסום באופן חדשני תקדימי על חשבון עידוד היצירתיות. מכאן מגיע האיסור שהוציא, שחל על משרדי הקבוצה, להתמודד בתחרויות וכולל גם את השלוחות הישראליות של הרשת העולמית הנחשבת מסוכנויות הפרסום המובילות בעולם.

שלשה משרדים ישראלים נכללים תחת קבוצת פובליסיס: באומן בר רבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט. חלקם, שהורגלו בגריפת פרסים שהינה משמעותית ביותר למוניטין שלהם בעיני הלקוחות ונחשבת כרטיס ביקור מצוין עבורם, לקחו את האיסור קשה מאד. וכיון שמדובר במשרדי הפרסום המובילים המשמעות היא על כל תעשיית הפרסום הישראלית. בניגוד לעולם, שבו קיימות תחרויות פרסום רבות, בישראל מדובר על שתי תחרויות עיקריות: קקטוס הזהב, הבוחנת הישגים קריאטיביים, ותחרות האפי הבוחנת את אפקטיביות הפרסום. נציגי פובליסיס הישראלים ייצגו את התחרויות בכבוד רב וכיום יש סימן שאלה עתידי גדול לגבי ההמשך.

חשוב לציין כי ההשתתפות בתחרויות הפרסום היוקרתיות הולכת וגדלה עם השנים. השנה, למשל, קבוצת פובליסיס כולה הגישה כמעט 100 עבודות לתחרות קקטוס הזהב. באומן הגיש 67 עבודות, גליקמן שמיר הגישו 20 וליאו ברנט 12. לבאומן בר ריבנאי הישגים מרשימים של 3 שנים רצופות במקום הראשון בקקטוס. ב-2015 ו-2016 נצחו בפער את האחרים ואילו השנה הם קבלו 26 פרסים (3 זהב, 3 כסף, 20 ארד) והם בין הזוכים הגדולים של התחרות החולקים את התואר בניקוד שווה עם אדלר חומסקי.

לא פלא שבאיגוד חברות הפרסום מביעים דאגה מהאיסור הגורף, שיצא מהמנכ”ל העולמי, וגרם להרמת גבות בתעשייה. יש הטוענים שמדובר בפוליטיקה אישית וניסיון להפוך סדרי עולמות מול ה”בוס” הקודם ולייצר נורמות חדשות בשטח. תלמה בירו מנכ”לית האיגוד סבורה שמדובר ב”החלטה פזיזה ולא אחראית שנעשתה בעדנא דרתחא בלי לבדוק את ההשלכות והנזקים שהיא משיתה על חברות הבת של פובל”יסיס ברחבי העולם ועל משרדי הפרסום ומקווה עדיין שההחלטה תתהפך בעקבות המחאה של הנפגעים.

גם אמיר גיא יו”ר איגוד חברות הפרסום סבור שהעדפת הטכנולוגיה ע”פ עידוד הקריאטיב היא בעייתית ולא נכונה ומבהיר שהם מתכוונים לפעול ככל יכולתם כדי שתחרויות האפי והקקטוס ימשכו כסדרן. אם זה לא יצלח, בכוונתם לנסות לעקוף את המכשול ולבדל את התחיות המקומיות כך שיוכלו להיפרד מאלו העולמיות ולאפשר לכולם להמשיך להשתתף בהן כרגיל.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן