מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
השנה הגרועה של סוכנות הפרסום הגדולה בעולם, סוכנות הפרסום החמישית בגודלה בעולם רכשה את בלינק ועוד מהלך שיווקי נחמד
BLINK
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

השנה הגרועה של סוכנות הפרסום הגדולה בעולם

מאז 2009, שבה רשם שוק הפרסום מיתון כבד שהשפיע על כל סוכנויות הפרסום, לא ידעה WPP (סוכנות הפרסום הגדולה בעולם) שנה גרועה כל כך כמו השנה. בתחילת השנה המנכ”ל מרטין סורל עוד היה אופטימי וצפה תחזית של צמיחה במכירות בסדר גודל של 3% אבל ככל שחלף הזמן חברת WPP הלכה ואכזבה את העולם.

כיום כולם מבינים שמצבה בכי רע עד כדי כך שהשנה הנוכחית נחשבת לגרועה ביותר בתולדותיה מזה עשור. התחזיות האחרונות מצביעות על ירידה בהכנסותיה לעומת שנה שעברה בכל האזורים (במיוחד בבריטניה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה), בכל המגזרים ובכל תחומי הפרסום כאשר הניזוקים ביותר הם ענפי המדיה וחקר נתונים.

בלית ברירה נאלץ המנכ”ל לתקן את התחזית כלפי מטה. אם בהתחלה עדכן אותה מ-3 ל-2 אחוז, הרי שאחרי הדיווח על ירידות במכירות במחצית הראשונה של השנה וברבעון השני שהגיעו ל1.7% תוקנה התחזית השנתית פעם שנייה. WPP אכזבה שוב ושוב ותצטרך לחפש דרכים להתרומם בטרם תשקע כלפי מטה.

סוכנות הפרסום החמישית בגודלה בעולם שמתעניינת בישראל

סוכנות הפרסום הבינלאומית ‘Havas (החמישית בגודלה בעולם) מתעניינת ברצינות בישראל ועושה מאמצי חדירה לשוק הישראלי. הסוכנות הוותיקה, שמושבה בפריז ומעסיקה 20 אלף עובדים בלמעלה ממאה מדינות, מתכוונת לטפל בקרוב בחלק מהמותגים המפורסמים בישראל.

זאת, באמצעות הצעד המהותי שעשתה לחבור לאחת מקבוצות המדיה המובילות בארץ, “בלינק” שהינה חברת המדיה החברתית הגדולה בישראל. Havas רכשה את בלינק, המעסיקה 35 עובדים ומשרתת מעל 40 לקוחות מהגדולים בישראל, כולל תנובה, שופרסל, ויסוצקי, סוזוקי ועוד, ודריסת הרגל הזו תאפשר לה להיות חלק בלתי נפרד משוק המדיה והפרסום בארץ.

המטרה העתידית איננה רק פעילות מקומית. סוכנות הפרסום הבינלאומית מתכוונת לגייס את הידע והחדשנות הישראליים לצורך פעילות גלובאלית ושיתופי פעולה משמעותיים, שיעשו בין שוק המדיה בישראל לעולם.

הבנק (באיי אולנד) שמוציא כרטיס אשראי אקולוגי

לא בכל יום יוצא בנק קטן למהלך גדול, שאינו קשור לעולם העסקי שלו, ומקדם בכלל אג’נדה חברתית. זה קרה בבנק הפועל בים הבלטי ובמדינות סביבו (כמו פינלנד ושוודיה) שיצא במהלך שנועד להחדרת ודעות סביבתית נגד האטת ההתחממות הגלובלית באמצעות הקטנת פליטות גזי החממה.

הקמפיין הנרחב שהעלה הבנק נועד עבור לקוחותיו תושבי אולנד שהנושא קרוב אליהם באופן אישי יומיומי. רובם מתפרנסים מחקלאות יבשתי וימית ולכן פרנסתם מושפעת משינויי האקלים, דבר שהם לא מודעים לו כלל. כדי להמחיש להם את הקשר בין ההרגלים שלהם וסגנון הצריכה לבין ההתחממות העולמית ולצמצם החלטות המזיקות לסביבה, הנפיק הבנק כרטיס אשראי מיוחד לפרויקט וכן אינדקס המחשב את פליטת הפחמן בכל רכישה שמבצעים הלקוחות באמצעות הכרטיס.

החישוב מתבסס, בין היתר, על חשבון נסיעות וטיסות התורם להתחממות ועל תהליכי ייצור ולוגיסטיקה של המוצרים שנרכשו. החשבון החודשי של כל לקוח כולל גם סעיף של חשבון פחמני עם המלצות לתיקון (למשל סע יותר בתחבורה ציבורית ופחות ברכב פרטי) או תרומה כספית שמהווה פיצוי על הפליטות הללו (למשל תרומה לארגון סביבתי שמפחית את נזקי החממה).

הבנק התמודד בתחרות הפרסום העולמית בקאן השנה עם המהלך הפרסומי היצירתי וזכה לסופרלטיבים רבים בשל כך, בעיקר כצפוי מארגוני סביבה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן