מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
יהודה אדלר מגיש ראיון מיוחד עם הזמר והיוצר אלי פרידמן, בעקבות שיטת השיווק הייחודית של הדיסק החדש שלו
ELI FRIEDMAN (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אין ספק שאלי פרידמן יודע להפתיע. השיווק הייחודי של האלבום האחרון שלו ‘ברחובות הנהר’ מצא חן בעיניי, והתקשרתי כדי לדבר עם מוזיקאי על פרסום ושיווק.

פרידמן, למי שעוד לא שמע, השיק את אלבומו החדש באמצעות אתר אינטרנט, בו ניתן להוריד את האלבום המלא בשיטת “שלם כמה שתרצה” – גם ללא תשלום. בואו נשמע איך הולך לו.

היי, אלי, מדבר יהודה אדלר מאתר פאשקעוויל. רציתי לדעת איך הולך עם הדיסק החדש ולמה החלטת לשווק אותו באמצעות הורדה מאתר אינטרנט

שלום לך, צדיק. הולך מצוין, ברוך ה’. תראה: יש כמה גורמים שהשתנו בשוק השיווק של המוזיקה…

מה השתנה?

ראשית, אין כמעט היום איפה לשמוע דיסקים, אפילו ברכבים החדשים כמעט אין דיסקים. שנית, אנשים שומעים מנגנים או סמארטפונים. כמה אנשים הולכים היום לחנות לקנות דיסק? כלום, זה כמעט לא קיים.

היום יש תופעה שאנשים מקבלים בווטסאפ או בטלגרם את האלבומים החדשים שיוצאים לשוק, מאזינים להם פעם אחת ואז מוחקים והם נעלמים בתהום הנשייה. ואז כשאתה רוצה לשמוע שיר ספציפי של מרדכי בן דוד, אתה לא מחזיק דיסקים בבית, ביוטיוב אין את הכל כי הזמרים רוצים שיקנו את הדיסקים שלהם, אז אין לך איפה לשמוע.

אז איך פתרת את הבעיה הזאת?

כל הדיסקים שלי נמצאים ביוטיוב כבר מזמן. אני יודע שאם מישהו יחפש את מרדכי בן דוד ואברהם פריד ולא ימצא אותם, בלית ברירה יקשיבו לאלי פרידמן…

אז איפה הפרנסה שלך?

זו טעות נפוצה: למכור דיסקים היום זאת לא פרנסה אלא רק כרטיס ביקור להופעות וכו’. לכן התקדמתי עם זה שלב נוסף והפעם הקמתי אתר אינטרנט שבו יש נוחות הפעלה הרבה יותר גדולה משל יוטיוב. כי ביוטוב כשאתה שומע שיר אתה לא יכול לצאת מהאפליקציה, ובאתר שלי אתה יכול לשמוע את כל האלבום ברצף ולצאת ממנו והוא ימשיך לרוץ, ואתה יכול גם להוריד אם אתה רוצה. זה לגבי האלבומים הישנים. לגבי האלבום החדש, אפשר להוריד אותו בשיטת שלם כמה שלבך חפץ.

וזה הוכיח את עצמו?

קודם כל, כן. וגם עצם הגימיק הוכיח את עצמו. אנשים שאולי לא היו נחשפים לכך שהוצאתי אבלום, הפעם שמעו בגלל הגימיק השיווקי.

זה שהוצאת אלבום ויש לך כרטיס ביקור, מסתכם ביותר הופעות או אירועים?

אתה צריך להיות במודעות של אנשים. פעם אנשים היו הולכים לקנות דיסקים. היום, אם אתה לא מביא את השיר לבנאדם עד האוזן אתה לא קיים והפרנסה היא מההופעות. היו את כל הזמרים שצעקו שגוזלים וגונבים אותם עם ההורדות הלא חוקיות. אני לא רואה אותם מצליחים ושקליינטים מגיעים ומשלמים להם. אני לא מנסה להילחם מלחמות אבודות.

מה הנתונים של הדיסק עד עכשיו?

בשבועיים הראשונים היו 2,000 הורדות ו-7,000 כניסות לאתר.

אלו נתונים טובים?

מאוד. אני אגיד לך משהו, לא נעים לי לומר את זה, אבל אני לא יודע עם מרדכי בן דוד מכר יותר מ-6,000 חתיכות בכל העולם.

מי מלווה אותך ברמה השיווקית והיח”צ?

תומר כהן הוא היחצן שלי, והפעם נוסף לו גם משרד הפרסום קשר אר-אל של ליאור ולאה רוט, שעשה לי את האתר. הרעיון הנוכחי לאפשר הורדה מהאתר בשיטת שלם כמה שתרצה הוא רעיון שלהם.

אני רואה שאתה מאוד פעיל בפייסבוק, כמה זה משפיע? איך אתה מנצל את הפלטפורמה? איך זה משפיע על היצירה?

משתדל לנצל כמה שיותר. זה לא משפיע על היצירה. מה שכן, זה החיבור עם הקהל. צריך להבין זה לא שהמצב נהיה יותר טוב, פעם כשהוצאתי את בוטחים בהקב”ה, גל-פז היה בא אלי ואומר, אלי שמעתי שאתה הולך להוציא אחלה אלבום, אני רוצה לשווק אותו ואז היינו סוגרים שהיום בחלומות הורודים שלי הייתי רוצה. היום לא מכסים אלבום, זה נטו הוצאות, עם מעט מאוד הכנסות.

אז למה להשתמש בשיטת האלבומים, למה לא כל פעם שיש לך שיר חדש פשוט לעלות אותו?

קודם כל עושים את זה: ארבעה שירים מהאלבום יצאו כסינגלים. למרות שצריך להבין שלא כל שיר יכול לצאת כסינגל, כי הוא לא תמיד יצליח, כי הוא לא קליט מדי ונעלם. אם אתה עובד בשיטת הסינגלים, זה לא פחות כסף, זה לא מוזיל את זה יותר, כי לכל סינגל צריך השקעה של יח”צ.

בשיטת השלם כמה שתרצו, מה ממוצע התשלום לבנאדם?

מתוך אלו שמשלמים: 25 ש”ח לאדם.

יפה מאוד, אלי. תמשיך להצליח!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן