WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מדוע בחודש פברואר כל האתרים רשמו ירידה בטראפיק? התשובה בפנים
CH10
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הכתבה הראשונה שפרסמנו (חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי) גררה גל תגובות מצד גורמים שונים בתעשיית האינטרנט החרדית. רבים מהמגיבים מחו על כך שהנתונים של סימילר מקפחים ולא מייצגים, היות שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה. אז נפתח בהבהרה: כפי שהקדמנו כבר בכתבה הקודמת, סימילר אינו כלי מדויק לחלוטין. האלגוריתם שלו אומנם נחשב למדויק ביותר ביחס למודדי תוכן חיצוניים אחרים, אך את הנתונים המדויקים ביותר ניתן לקבל באמצעות מערכות המדידה הפנימיות של כל אתר.

עלו גם טענות על אתרים מסוימים שביצעו לפני מספר חודשים קפיצה בלתי הגיונית בכמות הגלישה שלהם ע”פ סימילר ווב. לנו אין דרך לוודא או לשלול דבר כזה, רק נחזור על מה שציינו בכתבה הקודמת: נתוני הסימילר נחשבים לאמינים במיוחד באשר לאתרים שמאפשרים לו גישה לגוגל אנליטיקס, אלה שלא מאפשרים מותירים לעצמם (ולסימילר) מרחב מסוים למניפולציות שונות.

כך או אחרת, אם מישהו מעוניין להציג לנו דו”חות אמינים שסותרים באופן ודאי את נתוני הסימילר ע”מ שנפרסם אותם – אדרבה. עד אז, כאמור, כל מה שאנחנו כותבים בסקירה החודשית מתבסס על מערכת המדידה סימילר ווב.

פברואר הנורא

בחודש הלועזי החולף נרשמה ירידה משמעותית בכל אתרי התוכן החרדיים. הסיבה לכך היא אובייקטיבית: חודש פברואר הוא הקצר ביותר מבין חודשי השנה. 28 יום פירושם ירידה של 2-3 ימי גלישה מלאים, על כל המשתמע מכך. אירועים גדולים יכולים לחפות מעט על הירידה, אך כדי למחוק פער כזה לחלוטין דרוש אירוע בסדר גודל חריג ומתמשך (מערכה צבאית, בחירות וכיו”ב). בכל מקרה, חודש פברואר שגרתי יחסית, כמו זה שעברנו, נותן את אותותיו בכמות הכניסות הכוללת לאתרים.

אז איך נראתה הירידה בכלל האתרים החרדים?

נפתח באתר המוביל בכמות הכניסות, כיכר השבת. במהלך החודש נרשמו לאתר 2.20 מיליון כניסות, המהוות ירידה של 9.9% מהחודש שקדם לו, ינואר.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 1

אחריו אתר ‘בחדרי חרדים’ עם 1.93 מיליון כניסות, ירידה של 15.85% ביחס לינואר.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 2

אחריהם אתר JDN עם 689,000 כניסות. ירידה של 7.32% ביחס לינואר.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 3

במקום הרביעי: אתר ‘חרדים 10’ עם קצת יותר מ-232,000 כניסות, המהוות ירידה של 36.10%. יצוין כי ירידה בסדר גודל כזה היא על גבול הלא-הגיונית, ומקורה ככל הנראה בתקלה טכנית (של האתר או של המדידה).

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 4

במקום החמישי: אקטואליק עם מספר עגול של קצת יותר מ-200,000 כניסות, ירידה של 15.05%.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 5

בשולי הסקירה נציין גם אתרים שאינם אתרי אקטואליה פרופר, אלא נישתיים יותר ועוסקים בקשת רחבה של תחומים: חב”ד אונליין עם 317,000 כניסות, ירידה של 16.59% ביחס לחודש הקודם, ואתר ‘קול חי’ עם 226,000, ירידה של 26.95% ביחס לחודש הקודם. כפי שכתבנו לעיל, ירידה בסדר גודל כזה היא על גבול הלא-הגיונית, ומקורה ככל הנראה בתקלה טכנית (של האתר או של המדידה).

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 6

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • והפעם: פברואר הנורא 7

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. ולמה אתם לא מציינים גם את הנתונים של נטישה מדף הבית? (אקטואליק עם קרוב ל-60%….) וכמות דפים ניצפים וזמן שהייה באתר? אם כבר סקירה….

  2. איך זה שאתר כמו ‘בימה’ לא מופיע בדירוג? לפי דעתי האתר החרדי הכי טוב שיש בכל הבחינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן