מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
הכירו את המערכת שמגלה את כל סודות הגלישה. וגם: סיכום חצי שנתי באתרי החדשות החרדים
KIKAR
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בעוד אמינותם של נתוני החשיפה לרדיו והעיתונים במגזר החרדי מוטלת בספק, הרי שבכל מה שקשור לגלישה באינטרנט – הכול נמצא על השולחן: כמות הכניסות, זמן השהייה באתר וההעדפות המדויקות של הגולש. בעלי האתרים אומנם מעדיפים להשאיר את נתוני המיקרו לעצמם, אך נתוני המקרו הם נחלת הכלל.

העידן האינטרנטי שינה את פניו של עולם התקשורת לנצח. בתוך שנים ספורות עבר מרכז הכובד מכלי התקשורת המסורתיים (רדיו, אינטרנט וטלוויזיה) לאתרי האינטרנט. סקירה מקיפה של כלל השינויים ומשמעויותיהם היא עניין למחקר אקדמי מעמיק. אנחנו בחרנו להתמקד בזווית מסקרנת במיוחד, אשר מסיבות שאינן ברורות היא כמעט ואינה זוכה להתייחסות: מדידות ושקיפות.

 

בניגוד לעיתונים ולרדיו, שם קשה מאוד להגיע לנתוני אמת של אחוזי החשיפה (סקר TGI למגזר החרדי זוכה לביקורת רבה), הרי שבאינטרנט הכל מדיד וברזולוציה גבוהה במיוחד. שלל כלים מקוונים שפותחו במהלך השנים מאפשרים לבעלי האתרים לקבל תמונת מצב בכל רגע נתון על כמות הגולשים באתר, זמן השהייה שלהם, הכתבות הנצפות, מקורות הגלישה, השוואות לחודשים קודמים ולאתרים מתחרים ועוד פילוחים רבים ומגוונים.

הנתונים האמינים ביותר: גוגל אנליטיקס

לכל אתר יש מערכת מדידה פנימית של הנתונים. בנוסף, קיימים מספר אתרים שעוסקים בנתוני גלישה של אתרי התוכן השונים. כרגיל, את המוצר האינטרנטי המושלם ביותר מספקת חברת גוגל, שפיתחה את Google Analytics. האנליטיקס יודע למנות ולנתח נתוני ומגמות גלישה בדיוק מבהיל, מה שמסייע לאנשי התוכן באתרים השונים להתנהל מבחינת קידומי ידיעות, התמקדות בנושאים מסוימים וכיו”ב.

כאשר אתר מסוים מעוניין לגלות את כוחו האמיתי לגורם כלשהו (בדרך כלל למפרסמים ומשרדי פרסום), הדו”חות של גוגל אנליטיקס מככבים בראש מדד האמינות.

למי יש גישה למוצר? באופן כללי, לכל מנהל אתר קיימת הרשאת גישה לאתר שלו, כך שרק אנשי התוכן והניהול של אותו אתר יכולים לדעת במדויק את הנתונים הנוגעים אליו.

למרות זאת, קיימות מספר חברות שבאמצעות פיתוחים אלו ואחרים מצליחים להעניק תמונת מצב כללית על מספר הגולשים המבקרים מידי חודש באתרי התוכן השונים. הוותיקה והאמינה שבחברות הללו היא SimilarWeb.

הכלי הפופולרי להשוואת: סימילר ווב

סימילר ווב היא חברה שנוסדה על ידי יזמי הייטק ישראלים והיא שווה כיום מאות מיליוני דולרים. רק כדי לסבר את האוזן: החברה מודדת ומנתחת נתוני גלישה מ-80 מיליון אתרים ו–3 מיליון אפליקציות בקרוב ל-200 מדינות.

האתר שמפעילה החברה נחשב לפופולארי במיוחד בקרב אנשי התעשייה, כשהוא, כאמור, מספק נתונים אשר נחשבים לאמינים יחסית, על היקפי ומגמות הגלישה.

יצוין, כי חלק מהאתרים לא מאפשרים לסימילר גישה לנתוני האנליטיקס שלהם, בעוד חלק אחר מאפשרים זאת. אצל אלו שמאפשרים זאת, נתוני הסימילר יהיו מדויקים יותר, אך גם אצל האחרים הנתונים לא רחוקים מנתוני האמת.

“המידע שלנו הוא הכי טוב בעולם. לכל אחד יש דרך מדידה שונה ביחס לווידיאו, ווידג’טים וכניסות מפייסבוק, אבל ברגע שאני מודד את כולם באותה הדרך אז המידע הוא אמין כי זה על אותה הסקאלה”, אמר בעבר אור עופר, מנכ”ל ומייסד החברה.

הוא הוסיף: “אנחנו מאוד נתונים לביקורות אבל עובדה שאנחנו כמעט ולא רואים ביקורת שלילית נגדנו. אני לא חושב שיש חברה יותר מדויקת מאיתנו בעולם, למרות שהמידע לא תמיד מושלם. זה כמו לעשות מדגם על כמה אנשים חיים בישראל – האם אתה סופר כאלה שירדו מהארץ אבל יש להם עדיין דרכון ישראלי, האם אתה סופר עובדים זרים וכו’. בסוף הכול תלוי בפרמטרים”.

יחסי הכוחות בין האתרים החרדים

כפי שניתן לראות בגרפים המצורפים, נתוני הסימילר ווב בחצי השנה האחרונה מסמנים תמונת מצב ברורה על יחסי הכוחות בשוק. ‘כיכר השבת’ ו’בחדרי חרדים’ הם שני האתרים המובילים, עם ממוצע גלישה שבין 2 ל-2.5 מיליון כניסות לחודש, כאשר למעט חודש חריג אחד, כיכר השבת הוא המוביל בין השניים.

חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי 1

חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי 2

אחריהם ברשימה ניצב אתר JDN, שנחשב לשמור ביותר בין האתרים החרדים, מה שמאפשר נגישות לאתר גם עבור מי שגולש במחשב ביתי מסונן ברמה גבוהה או בסמארטפון מוגן. באתר JDN נרשמת עליה עקבית מידי חודש, כפי שמעיד הגרף המצורף (השקע בתחילת הגרף משקף את הירידה הכללית בחודש אוקטובר, בשל חגי תשרי).

חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי 3

אגב, אם נעיף מבט לעבר הגרף של השנתיים האחרונות, נגלה כי בתקופה זו שילש האתר את סך הכניסות החודשיות שלו מ250,000 בקירוב ל-750,000. מדובר במגמה עקבית, שלדעת גורמים בענף נובעת מהנסיקה במספר המשתמשים באינטרנט מסונן במגזר, וממצבת את האתר כמרחב שמרני/ממסדי אולטימטיבי ברשת.

אחריו ברשימה, ‘חרדים 10′ ו’אקטואליק’ עם היקפי גלישה משתנים בחדות, כפי שמעידים הגרפים.

חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי 4

חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי 5

בשולי הסקירה נציין את אתר ‘קול חי’ שזוכה לחשיפה נאה של למעלה מ-300 אלף גולשים לחודש (וממוקם בין חרדים10 לאקטואליק), למרות שאין מדובר באתר אקטואליה פרופר, ואינו מחזיק בעורכי תוכן שמעדכנים אותו באופן רציף כמו באתרי החדשות האחרים שסוקרו כאן. ההסבר לחשיפה הגבוהה של האתר נעוץ בסנכרון החכם שלו עם תכני הרדיו, התכניות שמועלות בו בשידור חוזר, הפעילויות השונות אותן יכולים המאזינים לבצע דרכו ועוד.

חדש בפאשקעוויל: דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי 6

בכתבות הבאות נסקור מידי חודש את נתוני הסימילר בחודש החולף, נערוך השוואות מקיפות בין האתרים השונים וננתח לעומק את המגמות והתחזיות העולות מתוך הגרף.

בתמונות: סיכום נתוני הגלישה באתרים החרדים בחצי השנה האחרונה. מתוך: סימילרווב

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

תגובה אחת

  1. לפי הנתונים הללו,
    באתר בחדרי חרדים יש כ-3 מליון יותר דפים נצפים מכיכר (בחודש)!
    בחדרי חרדים:
    2.29 מליון ביקורים
    4.88 דפים בכל ביקור
    סה”כ: 9.9 מליון דפים בחודש בממוצע

    כיכר השבת:
    2.44 מליון ביקורים בחודש
    2.88 דפים בכל ביקור
    סה”כ: 7 מליון דפים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן