גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מו”ל בקהילה משוחח עם יהודה אדלר על הבידול, האתגר והמבחן השבועי של העיתון • האם הפרינט בסכנה למול המדיות האחרות? • וגם: המסר שהוא רוצה שתקראו
FEFER (38)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מדד TGI התפרסם וניסיתי להשיג את הראיון הראשון שלי, כי כלל שתמיד עובד לי בחיים זה, תשיג את הראשון, את המוביל, כל השאר יבואו. לא פלא שעיתון “בקהילה”, שהנתונים שלו עולים במדד פעם אחר פעם בחמשת הסקרים האחרונים וכעת הפתיע עם זינוק מרשים, נבחר להיות “הראשון”.

את השאלות הפניתי למו”ל ‘בקהילה’ – הרב אריה לייב פפר שבשנה האחרונה הציג מקצה שינויים בעיתון שכללו עורכים וכתבים חדשים, אנשי שיווק וגם יענקל’ה פרידמן אנרגטי אחד.

קיבלתם את התוצאות של מדד TGI היום, עיתון בקהילה רשם עלייה משמעותית. האם אתם מרוצים מהתוצאות?

האמת, מדד ה-TGI הוא לא מדע מדויק, הוא לא סקר משקף, אבל בכל זאת מדובר במגמה שנמשכת 5-6 סקרים ברציפות, אנחנו עולים ועולים. כמובן שאנחנו לא צריכים את הסקר, אנחנו רואים את זה בשטח עצמו- בעליה, בחשיפה, בהד ובשיח שאנחנו מעוררים וכמובן במכירות ואנחנו שמחים מאוד במקום שלנו.

מה הסיבות לדעתך לעלייה במדד ובמכירות?

עבודה בלתי פוסקת של מערכת התוכן, שלא שוקטת על השמרים אלא מבקשת להמציא את עצמה כל שבוע מחדש. לפני שנה וחצי בדיוק נכנס העורך הראשי שלמה קוק והביא רוח חדשה לצד הצוות הוותיק שלנו, יעקב ריבלין הפרשן הוותיק והבכיר ביותר במגזר החרדי ושאר הכותבים; ‘פנינה’ – מוסף נשים מצוין שכעת מתחדש ותופס את מקומו בראש עיתוני הנשים של המגזר החרדי, מוסף קומיקס מבוקש לילדים וכמה מוספי תוכן תורניים. כל שבוע אנשים בוחנים אותנו מחדש, אל תשכח שאנחנו לא עיתון יומי שאנשים מקבלים אותו בדואר, רוב הקוראים שלנו הם לא מנויים, אלא אנשים שמגיעים לקנות בחנויות, באים, בודקים מה יש לנו להציע, ומחליטים. אנחנו כל שבוע עומדים למבחן מחדש ואנחנו שמחים לעמוד בו בכבוד ולהמשיך לגדול ולהגיע למקום שראוי לנו.

מה בנתונים הפתיע אותך, או מה למדת מהם?

כמו שאתה שם לב בסקר, כמעט כל הענף די דורך במקום, עם תנודות מינוריות לכאן ולשם, אין שם הרבה הפתעות. מה שאומר שיש עיתונים שאולי מבחינתם עומדים במקום מאד טוב, אבל הם נשארים שם. עיתון צריך להיות מוצר שכל הזמן ממציא את עצמו מחדש, גם “אדם נשך כלב” כשמספרים אותו 20 פעמים, זה לא חדשות.

כמו שאומרים אם אתה לא בעלייה, אתה בירידה?

כן, עיתון לא יכול להיות שבלוני, גם אם הוא נמצא במקום טוב ויש לו עורכים וכותבים טובים וחומרים נהדרים ואפילו מוכר הרבה עיתונים זה לא מספיק, כל שבוע צריך להרגיש שאתה עומד למבחן מחדש.

אז אתה אומר בעצם שהנתונים הסטטיים, זאת בעצם קריאה לעיתונים החרדים להתעורר?

מה השאלה. כלל יסוד הוא בעיתונות: אסור לנוח על השמרים. אחרת, אפשר להניח את המפתחות.

האם יש בכלל הצדקה לקיום המדד של TGI?

אני חייב להגיד לך, למרות שהמדד מחמיא לנו בצורה יוצאת דופן כמה סקרים באופן רציף, כמובן שזה מצביע על מגמת עליה, וזה נכון באמת, אבל לדעת גורמי מקצוע, זה לא סקר לגמרי מדויק. המפרסמים כמעט ולא נעזרים בו ככלי, זה טוב לזיהוי מגמה באופן כללי, אבל הוא לא מדייק. ולדעתי הגיע הזמן אולי לעשות מדד יותר מדויק ויותר מקצועי, אבל כמו שאמרתי לך, מבחן האמת הוא מבחן בחירה שבו אנחנו עומדים כל שבוע מחדש, עם התוכן והצוות המגוון שלנו, כי הוא פונה לקהלים מאוד מגוונים. כל שאר העיתונים חוץ מאיתנו פונים לקהל יעד מסוים, אם לחסידים מסוג זה או אחר או לליטאים כאלו ואחרים. כל קהילה ובטאונה. לנו יש מגוון מיוחד שפונה לכולם. אנחנו נקיים יותר יחסית לעיתונים אחרים, מעניינים יותר ופונים להרבה קהלים. הצלחנו לפצח את זה וברוך ה’ אנחנו עולים כל הזמן.

מה באמת סוד ההצלחה שלכם?

האחריות והחשיבות שיש לנו ב’בקהילה’ למילה הכתובה. במדיות אחרות יש פחות אחריות לכבוד הזולת ולמילה הכתובה, וממילא יש פחות השפעה. מאידך, בעיתונות הממוסדת אין באמת צורך ומוטיבציה בגיוון והבאת חומר עיתונאי אמיתי, כבודם במקומם מונח והם נועדו לשם שליחות הקודש אותה הם ממלאים. אצלנו האתגר קשה שבעתיים. אנו פועלים באחריות ומתוך הערכה וזהירות למען כלל הקהילות וכלל ציבור הקוראים המגוון. זהו אתגר לא קל שהצוות המוכשר שלנו עומד בו בגאון. השילוב המחויב של לא להיות שבלוני לבין להיות אחראי – זה סיפור ההצלחה האמיתי של “בקהילה”.

מפרסם חדש שנכנס היום לציבור החרדי והוא יודע ש-TGI לא אמין כל כך, באיזה כלי הוא כן יכול להשתמש כדי לבדוק איפה כדאי לו לפרסם?

הפריסות מדברות בעד עצמן. העיתונים הגדולים, דהיינו היומונים והשבועונים הגדולים, נמצאים בכל העוגות והפריסות ובאמת ברוך ה’ מוכיח את עצמו שאלו המדיות שנחשבות.

אז בעצם אין מדד? יש את עוגות הפרסום הקבועות וזה לא הולך להשתנות?

יש מדד שלא טועה, והוא מדד התוצאה. אם המפרסם לא היה רואה תוצאות, הוא לא היה עושה את זה.

איזה מסר יש לך למי שקורא את הראיון הזה?

אנחנו נמצאים בערב פסח, חג של 8 ימים במהלכו אנחנו מחויבים לספק לקוראינו הנאמנים והמזדמנים את העיתון הטוב ביותר. אכן נערכנו עם חבילת חג חסרת תקדים, מוספים מרתקים בשלל נושאים, שתביא שמחת חג אמיתית לבתי ישראל, עם עיתון מעניין, עכשווי, עדכני ומגוון, ובעיקר – ברוח הימים האלו – נקי וכשר!

תודה. חג שמח.
חג שמח גם לך

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן