דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
לאחר הביקורת שפייסבוק ספגה ובעיקר לאחר הצלילה במנייה שלה, היא נמצאת בקרב בלימה מפואר שכולנו נרגיש, בגלל 3 הצעדים הבאים
ANALYTICA
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: שוקי שפירא

מה לא נכתב על סטיב באנון, סגן הנשיא בדימוס של חברת “קיימברידג’ אנליטיקה” ומי שגם הגה את השם “קיימברידג’ אנליטיקה”. איך באמצעות המידע שכרתה החברה מפייסבוק, הצליח הקמפיין בעד הברקזיט בבריטניה וכמובן טראמפ ניצח בארה”ב.

צריך לומר ביושר, חלק גדול ממה שהם עשו, כל מנהל קמפיינים טוב עשה. הם כנראה עשו את זה בגדול ובצורה שיטתית ומערכתית.

לאחר הביקורת שפייסבוק ספגה ובעיקר לאחר הצלילה במנייה שלה, היא נמצאת בקרב בלימה מפואר שכולנו נרגיש, כולנו, גם מי שלא מפרסם בפייסבוק, בעיקר בגלל 3 הצעדים האלה:

1. הפיד המשעמם

לאחרונה פייסבוק כמעט לא מציגה למשתמשים פוסטים של דפים וכל מה שאנחנו רואים זה את אותם פוסטים משעממים של החברים שלנו שוב ושוב. הסיבה לכך היא, שהנכס הכי יקר של פייסבוק שמשמש נשק קטלני שמנצח את כל המתחרים בנוקאאוט, הוא האלגוריתם הגאוני שמציג בפני כל משתמש פיד מותאם אישית ומתעדכן, בהתאם לתחומי העניין ודפוס הגלישה האישי שלו.
בדיוק על אותו בסיס מידע, ממקדים המפרסמים את הקמפיינים שלהם ומקבלים תוצאות מדויקות ומפולחות ברמת המשתמשים הבודדים. השינוי המרכזי שפייסבוק ביצעה באופן מיידי, היה עצירה כמעט מוחלטת בחשיפה האורגנית והממומנת של פוסטים מפורסמים.

2. חסימת אפליקציות צד ג’

מכירים את זה שנרשמתם לאתר או לאפליקציה באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם? המשמעות של כל הרשמה כזאת, היא מתן גישה לגורם צד שלישי שאינו פייסבוק לחשבון הפייסבוק שלכם. זה אגב היה אחד ממשאבי המידע העיקריים של קיימברידג’ אנליטיקה ושל מפרסמים נוספים שלא שמעתם עליהם… מהיום זה נגמר. אז אם תנסו להכנס לחשבון שלכם באפליקציה כלשהי ותגלו שאתם לא יכולים, זה בגלל שפייסבוק חסמה לכל האפליקציות האלה את הגישה לחשבונות הפייסבוק של המשתמשים.

3. הגבלת יצירת קהלים מותאמים אישית (למפרסמים)

האפשרות ליצור קהלי יעד לקמפיינים באמצעות רשימות מיילים ומספרי טלפון סלולרי, כנראה תוגבל מאד בקרוב. כבר היום חווים המפרסמים קושי בקבלת מידע על קהלים כאלה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן