כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
האם העורך הראשי של יום ליום חוזר לפוליטיקה? תקראו את הביקורת, הפעם יצא מצחיק
ITONIM (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בשבוע שעבר הארכנו במאקרו, אז השבוע נצלול ישירות למיקרו.

משפחה

שני עמודים הוקדשו לשלום הספרדי, האחד כתבה שלא חידשה דבר, והשני טור של יוסי אליטוב שלא הוסיף כלום. הכתבה של פרדס, שנכתבה גם היא כחצי טור, כללה בין היתר ציטוט של דרעי ביציאה מפגישת השלום, כשנשאל האם היעד הבא הוא אלי ישי, אלא שהשאלה הזו נשאלה על ידי מישהו, והתשובה של דרעי הושבה לאותו מישהו. למקרה שפרדס לא יודעת, אז נגלה לה: ארי קלמן מבחדרי חרדים. לא מתים מקרדיט.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 1

בהמשך ישראל פלר מספר לנו על התכנון של כסיף, כתבה שגם קיבלה הפניה בולטת מהשער, וכותב כי התכניות “דלפו לתקשורת באחרונה”. ובכן הציטוטים של מתכנן העיר פורסמו לראשונה בגלובס לפני כמעט חודש, שם זכו לשער בולט של מוסף נדל”ן.

במגזין כתבה מעניינת של שלומי גיל על ישיבת המוסר נובהרדוק בצרפת. שתי כתבות נוספות מאנשי המהדורה באנגלית.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 2

בקהילה

ריבלין חשף בפרסום ראשון את תכנית החוקרים הפרטיים נגד בני הישיבות, אלא שמעט אחרי שהגיליון ירד לדפוס, הסיפור והמסמכים התפרסמו ב’בחדרי’ שגם כן התהדר ב’חשיפה’. ככה זה שמקור רוצה לרקוד על כמה חתונות.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 3

בעבר הערנו כאן שעמודי החדשות של בקהילה לא ממש עונים לתואר ‘עמודי חדשות’, יען שהם מלאים בעיקר בקומוניקטים, בשבועות האחרונים מתרחשת מגמת התרחבות ברוכה בכתבות החדשותיות.

אחרי שנויבירט נטש את מדור הדעות, השתחל למשבצת יצחק פלדמן, שמספר לקוראים על הגמילה מעישון שלו, נאחל לו בהצלחה ונעיר שהיעדר הניקוטין ניכר בין שיטי הטור הקבוע.

במגזין ראיון חשוב, למרות שכבר נעשה בעבר, עם ח”כ לשעבר אוריאל לין, שהיה ממחוקקי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו שעמד בבסיס המהפכה המשפטית, המניעה את פסקת ההתגברות בשבועות האחרונים. יחד עם זאת מי שקורא את הציטוטים שהוצאו מהראיון לשער, ואח”כ את הראיון עצמו, מבין את המושג ‘הוצא מהקשרו’.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 4

הדרך

הרבה אנשים חיכו לראות כיצד יתייחס ביטאון ש”ס לנושא השלום הספרדי, והוא עשה זאת בקצרה ממש. תמונה באוזן שמאל בשער העיתון ממפגש השלום, כאשר בפעם הראשונה מזה 36 גיליונות מופיעה בעיתון דמותו של הגרש”מ עמאר, שמקבל בכיתוב התמונה את התואר “רבה של ירושלים הראשל”צ”. ובזה תמה ההתייחסות. אנחנו עוסקים כאן בביקורת תקשורת ולא בפרשנות פוליטית, אז אתם מוזמנים להבין מכך מה שאתם רוצים.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 5

שער המגזין מוקדש לעלילות המוסד, לרגל חיסול המהנדס הפלסטיני, והכתבה עוסקת במחזור של כמה מהחיסולים המוכרים יותר בקצרה. העיתון ממשיך לעסוק בנושא תאונות הדרכים, כפי שהבטיח בשבוע שעבר.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 6

יום ליום

טוב זה ממש מוזר. כזכור לכם, מעט אחרי שינויי הבעלות בעיתון נכנס לתפקיד העורך הראשי שלמה בניזרי, לפני כמה חודשים שמו נמחק משורת הקרדיטים בראש העיתון, אז נטען כי הוא ויום ליום כבר לא, אלא שלפני כמה שבועות שבו שמו וטורו להתנוסס בעיתון.
השבוע פרסם העיתון בידיעה על מגעי השלום הספרדי, כי מתנהלים מגיעים בין בניזרי לדרעי על חזרתו של הראשון לשורות ש”ס.

בידיעה מדווח כי כחלק מהמהלך בניזרי פנה להנהלת העיתון “בבקשה לאפשר לו לסיים עבודתו בעיתון”, וכי “נעתרה הנהלת העיתון לבקשתו והוא יסיים את תפקידו בימים הקרובים”. העיתון ממשיך ומספר לנו כי מו”ל העיתון נעמה עידן אמרה בתגובה “היעד – הצלת היהדות הינו יעד חשוב גם אם אנו נדרשים להקריב קורבנות”. “הצלת היהדות”, “הקרבת קורבנות”, זר כי יקרא יחשוב שהדיווח מתייחס למבצע הירואי של ה’פעילים’ בקום המדינה, ולא בסה”כ לסיום עבודתו של בנאדם.

וכאן זה הופך למוזר עוד יותר. בניזרי, ששמו מופיע באותו דאבל ממש עדיין כעורך הראשי של העיתון, מסר תגובה לעיתון שבה הוא מכחיש מכל וכל כוונות פוליטיות וגם מכחיש מגעים בנושא עם דרעי. ואם זה לא מספיק, אז פרומו לידיעה הזו פורסם כבר ביום רביעי באתר חרדים10, ולאחר מכן שיגר בניזרי תגובה לעיתונאים שם השתמש במילים חריפות יותר לתקוף את הדיווח וטען כי מדובר בלא פחות “מעבירה”.

מה נאמר ומה נדבר, יכולנו לחשוב על תירוצים טובים יותר ודרך מוצלחת יותר להגיד לבנאדם ‘לך הביתה’.

ביקורת עיתונים • פרשת אמור 7

מדור ‘ממון’ נחתם לראשונה בשם האמיתי של כותבו בתקופה האחרונה, דניאל סימן טוב, ואנו מקווים שזה יהיה סימן טוב ליתר בעלי הפסבדונים בעיתון לחתום בשמם אשר נתנו להם הוריהם.

כל ישראל

עמודי החדשות נפתחים בשלושה עמודים הכוללים בתוכם שלושה טורים סביב נושא מירון, שזה יפה. בידיעה, הקצרה, על השלום הספרדי גילנו שעורך החדשות ביום ליום, יוחאי דנינו, הצליח לפנות מעט זמן ולכתוב גם לכל ישראל. כנראה התגעגע קצת לקו עיתונות…

בעבר הערנו רבות על קוצר הידיעות החדשותיות, כעת ברצוננו להעיר על אורך הכתבות המגזיניות. במגזין שמודפס בגודל טאבלואיד אין צורך ביותר מ-3 עמודים לכתבה, למרות שהכתבות מעניינות.

והערה חשובה לסיום: בכתבה על כתר ארם צובא נדפסה תמונה ובה כמה פעמים שם ה’ המפורש ואין צורך להאריך בחומרת הבעיה ולמזהיר ולנזהר וכו’.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן