כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
ITONIM (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אחרי תקופה ארוכה שבה השגנו את כל העיתונים (גם בשבועות שהביקורת לא פורסמה מסיבות אחרות), השבוע שוב לא מצאה ידנו את ‘יום ליום’ ו’כל ישראל’.

רמת המאקרו

חוק הגיוס – משפחה מוביל את הסיקור עם שורה נרחבת של כתבות וטורים שניתחו את הצעת החוק מכל צדדיה ופרטיה, כולל ניתוח משפטי של עו”ד מורגנשטרן וטורים של אליטוב, ברייטקופף ושולמן. בבקהילה דנו בכך בטור של ריבלין ובידיעת דאבל של אמסלם.

ביקורת עיתונים • פרשת קרח 7

בהדרך, ביטאון זה ביטאון, הסתפקו בחצי עמוד לקוני שדיווח על ההסתייגות במפלגות החרדיות מהחוק, פלוס מאמר מערכת וטור של מימרן שעסקו בעיקר במחאה וכו’. יחד עם זאת בניגוד לשאר הביטאונים, בהדרך הקדישו לכך כותרת ראשית על חצי עמוד ולא רק כותרת קטנה בצד.

הפסגה – הנושא שני היה כמובן הפסגה בין טראפ וקים. במשפחה ובבקהילה הקדישו גם את שערי המגזין וכתבת מגזין נרחבת יותר על האירוע ועל סינגפור. בהדרך הסתפקו ב4 עמודים בחדשות שכללו דיווח גם על הפסגה הזו וגם על פסגת הG7 שנכשלה.

רמת המיקרו

משפחה

כפל כפלים מן השמים – דוד דמן מספר בטורו על קורא ותיק ששלח לו סיפור מרגש. בקצרה: הוא איבד את כיפתו בטיסה והדיילת החילונית טרחה לאלתר עבורו כיפה. אממה הסיפור מופיע גם בעמודי הקומוניקטים, כמובן בגרסה יחצנית יותר לאל-על. לא חבל על הכסף?

ארליך כתב בטורו על נסים בגזרת חוק הגיוס, ומסתבר שנסים קורים לא רק שם. הנה הנס שלנו: הסכמנו עם כל מילה שהוא כתב בטור, גם על נושא החרדים העובדים ולומדים באחוות תורה וגם על הגיוס.

בקהילה

אחרי שהסביר למה חוק הגיוס זה הדבר הכי טוב שיש בעולם, כתב ריבלין: “לפני שבוע התראיין ח”כ מוזס באחד הערוצים וכו'”. ריבלין דווקא ידוע כאחד שנותן קרדיט בטור גם לצעירים ממנו ולכן לא מובן למה צינזר את הקרדיט לתחנת הבית שלו רדיו קול חי, שבראיון למהדורה המרכזית שלה (שהוגשה באותו ערב, 10.6, על ידי דוד חכם) נאמרו הדברים.

כתבה ארוכה פורסת חלק ממפת הרישום בעולם הישיבות הגדולות הליטאיות והספרדיות. פרויקט דומה נערך במשפחה כבר בשבועות (זרקנו את הגיליון מאז ולכן אין לנו איך להשוות את התוכן).

ביקורת עיתונים • פרשת קרח 8

שכחנו לברך את ינון פלח על הטור החדש בבקהילה. בהחלט התגעגענו לכתיבתו ויש להניח שכמו כל כותב טוב גם לו זה כבר בער באצבעות. מנגד הטור המעניין של “אליעזר גרינצוויג” נעדר גם השבוע (כמדומנו מזה כשבועיים) וגם הכתבה הקבועה במגזין נכתבה השבוע על ידי מ. ארבל (יאיר וינשטוק).

עוד בגזרת הטורים: כרגיל לא נפספס הזדמנות טובה לקחת קרדיט. כבר הצענו בעבר שהטור ‘הפסקת עישון’ של יצחק פלדמן יעסוק בנושאים נוספים, יען כי מוצה עניין הפסקת העישון. ואכן הטור החליף את שמו ל’בלי פילטרים’ ויעסוק בנושאי החרדות היומיומיות. שאפו על הפתיחות והכנות לעסוק בנושא.

יעקב ב. פרידמן, עסק בטורו בסערת ‘אחוות תורה’ שהתחוללה במחוזותינו בשבועיים האחרונים. הוא מבקר את הביקורת של יתד (הבמה הקודמת שלו שכבר בוקרה על ידו בעבר לא מעט פעמים), ומסכים עם דברי הגר”ד לייבל כי יש צורך ליצור שייכות לחרדים העובדים, אבל מבקר את האירוע הגדול בבנייני האומה ומציע להסתפק בעוד כוללים. ובכן ר’ יענקב בייס, מעמדים וכינוסים עושים בבנייני האומה בדיוק בשביל ליצור שייכות וחיבור, לתת לאנשים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול ולא סתם בודדים, בדיוק בשביל זה כולם עושים כינוסים בבנייני האומה, ומכיוון שאתה מסכים עם הצורך, לא הבנו איך אתה לא מסכים עם המסקנה המעשית ומה הפתרון שלך?

הדרך

אם כבר חפרנו על טורים בבקהילה, אז נקדיש מילה גם להדרך, שכאמור עובר שינויים בנושא בשבועות האחרונים. ומסתבר שמהשבוע אין כפל מבצעים על הטור של צביקה יעקובזון, והוא נותר רק בעמודי החדשות ואילו הטור במגזין ירד ככל הנראה. מנגד, מתברר שבגזרת טורי הפרשנות הטור הפרלמנטרי של ליברטי ירד סופית והפך לטור אישי קצר יותר בשם ‘דברים שבלב’. מדינה והלוי די הכפילו את עצמם בהתייחסות ללפיד.

הדרך התחיל לצאת עם 48 עמודי חדשות, אבל כבר מזמן ירד ל-40 עמודים בד”כ, דא עקא שהשבוע זה כבר עמד על 32 עמודים, זו הפעם השנייה בחודש האחרון. חבל.

כתבה מעניינת בחדשות עסקה ב”משבר המים” שהוכרז לאחרונה וטענה כי בגדול מדובר בפייק משבר. גם במשפחה הייתה כתבה דומה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן