מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
החלטה חדשה של בועז סטמבלר, מנכ”ל לשכת הפרסום הממשלתית: להפסיק לצנזר נשים מקמפיינים לכלי תקשורת חרדיים
woman
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ) הודיעה כי תפסיק לצנזר נשים מקמפיינים ממשלתיים שהיא מעבירה לכלי תקשורת חרדיים. כך פרסם אתמול העיתונאי אור קשתי בעיתון ‘הארץ’. על פי הדיווח, ההודעה נמסרה בשבוע שעבר למרכז הרפורמי לדת ומדינה, שהתלונן לפני כשנה על שיתוף הפעולה הרשמי עם הדרת נשים ברדיו ‘קול ברמה’.

התקרית החלה בחודש אוגוסט 2017, לאחר שעו”ד אורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי שלחה מכתב תלונה למנכ”ל הזמני של לפ”מ, שלמה עדיאל, וכתבה כי הצנזורה מפלה לרעה קרייניות אשר אינן רשאיות להשתתף בפרסומים אלה.

בעקבות פנייה של עיתון ‘הארץ’, עדיאל השיב כי הוא דוחה את הטענות וציין שעם כל הצער בדבר, הוא לא יכול להכריח כלי תקשורת לפרסם תשדירים שאינם רוצים בהם.

על פי הדיווח של קשתי, בחודשים האחרונים דנו מנכ”ל לפ”מ, בועז סטמבלר, ועו”ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה האחראית על המאבק המשפטי בהדרת נשים, בצינזור הנשים מהקמפיינים הממשלתיים, ובשבוע שעבר ניסח סטמבלר עמדה חדשה לגמרי: “לפ”מ ומשרד המשפטים תמימי דעים כי הדרת נשים מהמרחב הציבורי הינה תופעה פסולה וחמורה, וכי יש למנוע מצב בו מודרות נשים מהפרסום הממשלתי המיועד לאוכלוסייה החרדית”, כתב סטמבלר לארז-לחובסקי.

במכתב התחייב סטמבלר כי לפ”מ לא תערוך התאמות בפרסומים המיועדים לאוכלוסייה החרדית באופן שיהיה בהן כדי להפלות בין נשים וגברים, והוסיף כי אם כלי תקשורת יסרב לפרסם את המודעה או התשדיר המיועדים לפרסום – לא יבוצע הפרסום בכלי תקשורת זה.

גורם בלפ”מ איתו שוחחנו אמר כי מדובר בהחלטה של משרד המשפטים ואין ללפ”מ זכות וטו בנושא. תגובה רשמית טרם התקבלה.

ממשרד המשפטים נמסר: “העמדה העקרונית שהוצגה במכתבו של מר סטמבלר נכתבה בתיאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי) ומשקפת את העמדה העקרונית המסורתית של משרד המשפטים. באשר לסוגיה הפרטנית של פרסום ממשלתי בעיתונות החרדית ויישום העקרונות הכלליים שהוצגו במכתבו של מר סטמבלר עליה, נציין כי הנושא נמצא בבחינה בימים אלה בתיאום עם לשכת הפרסום הממשלתית, וזאת במטרה לגבש מתווה מתאים למדיה זו”.

נמשיך לעקוב ולעדכן אחר ההתפתחויות.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן