מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
עם ניסיון עשיר בפרובוקציות מתוקשרות, ח”כ רחל עזריה השיקה את קמפיין הבחירות שלה עם שלטים פרובוקטיביים על גבי אוטובוסים החוצים את שכונת מאה שערים
AZARIA
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הבחירות לראשות עיריית ירושלים עלו השבוע שלב. לצד הכרזת אגודת ישראל על התמודדותו של סגן ראש עיריית ירושלים לראשות העיר, השיקה המועמדת ח”כ רחל עזריה את קמפיין הבחירות שלה, שמפורסם, החל מהשבוע שעבר, על קווי האוטובוסים החוצים את ירושלים. הסלוגן שנבחר להוביל את הקמפיין: “אפשר לחיות ביחד”, לצד תמונת המועמדת.

שעה קלה אחרי השקת הקמפיין, פורסמו סרטונים המתעדים כיצד קבוצת פעילים ממאה שערים, תולשים את דמותה של עזריה משלט הקמפיין שנתלה על אוטובוס שחצה את כיכר השבת. באופן לא מפתיע, מיהרה עזריה להוציא הודעה לעיתונות. “שעות ספורות לאחר צאת צום ט’ באב, נצפתה קבוצה של חרדים קיצוניים כשהם משחיתים ומסירים את שלטי הקמפיין מאוטובוסים ברחבי העיר”.

אגב, יש לציין כי לא הופצו תיעודיים של הסרת השלטים מ’רחבי העיר’, אלא אך ורק מאזור כיכר השבת-גאולה, מקום מושבם ופעילותם של קנאי ירושלים.

התגובה הפבלובית של קנאי ירושלים שקרעו ותלשו את השלט, לצד תגובת הנהי של עזריה שלמרות שיצאה בקמפיין “אפשר לחיות ביחד”, “החרדים הקיצוניים” קרעו את השלטים, מעלים תהייה מתבקשת, האם לא מדובר בצעד מכוון מלכתחילה של עזריה, לפרסם את דמותה על קווי האוטובוסים החוצים את כיכר השבת, במטרה לגרור את קנאי העיר להשחית את השלטים ולהוביל לשיסוי והסתה נגד המגזר החרדי, ולמצב את דמותה כלוחמת הנשים הנאבקת במגזר החשוך.

השאלה מתעצמת לנוכח הקמפיין של עליזה בלוך בבית שמש, עיר בעלת גוון אוכלוסייה דומה לירושלים. בלוך, מתוך החלטה מושכלת ומכבדת, בחרה שבשלטי הקמפיין המוצבים בשכונות החרדיות לא תפורסם דמותה על השלטים, אלא יכילו אך ורק מלל.

פשפוש קל בהיסטוריה הפוליטית של עזריה בירושלים, מעלה כי בתקופתה כחברת מועצה היא מיתגה את דמותה כלוחמת למען זכויות הנשים, בעקבות קמפיין דומה במרחב החרדי. בראיון שהעניקה לעיתון ‘גלובס’ לפני שנים אחדות, הסבירה עזריה את קמפיין שלטי החוצות שהובילה אז נגד קווי המהדרין: “אנחנו צריכים לדאוג לא רק לזכויות החרדים, אלא גם לזכויות הנשים החרדיות”.

לשאלה המתבקשת האם לא מדובר בפטרונות מצידה, השיבה עזריה: “אין לי בעיה עם פטרונות. אני מרגישה שליחה לא רק של מי שהצביע עבורי, אלא גם של יהדות התפוצות, שלא מצביעה אבל שייכת”.

העיתונאי ירון אברהם, המסקר את ירושלים ל’החדשות’ תהה לנוכח הסרטונים שנשלחו על ידי הדוברות של עזריה, בצמוד להודעת הגינוי: “קצת מוזר שהשחתת השלטים של רחל עזריה צולמה מארבע זוויות שונות. מרכב נוסע מאחורי האוטובוס, מתוך האוטובוס, מצד ימין של המשחיתים ומצד שמאל של המושחתים”.

יש לציין, כי אירוע הסרת השלטים “נחגג” במהלך כל השבוע החולף. זה המשיך בהודעת גינוי של המועמד המתחרה זאב אלקין, כשלפי טענות בכיכר ספרא סגר ‘דיל’ עם עזריה, שתתמודד ותקצץ את כוחו של עופר ברקוביץ. בהמשך, המשטרה אף היא נכנסה לתמונה ועצרה את משחיתי השלטים. קנאי ירושלים, מצידם, שיגרו איום שימשיכו לקרוע את השלטים עד שעזריה תפסיק את הקמפיין באזורים החרדים. עזריה השיבה כי אינה חוששת מאיומים והוסיפה: ”נגמרו הימים שעסקנים וקיצוניים ניהלו את העיר”.

תגובת רחל עזריה: “לומר למועמדת לראשות העיר שתליית פרסום שלה זה פרובוקציה, עצם השאלה זה פרובוקציה. פעילות מאורגנת ומתוזמנת של קבוצות קיצוניות שאינן מייצגות את המגזר החרדי, שמכתיבות לנו את סדר היום בירושלים והופכת את העיר שלנו לימי הביניים אינה מתקבלת על הדעת. אני קוראת לירושלמים האמיתיים לקום ולמחות נגד התופעה הבזויה הזאת שפוגעת לא רק בדמוקרטיה אלא באמהות, באחיות ובילדות שלנו וכמובן בחברה כולה”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן