גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
צה”ל ומשרד הביטחון יצאו בקמפיין לגיוס צעירים חרדים באיצטלא של לימודי “תואר מבוקש” במימון מלא. עיתונים חרדים פרסמו את המודעה, ‘מרכז העניינים’ נמנע. ‘פאשקעוויל’ מתריע מפני חציית קו אדום
IDF
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מודעת לימודים תמימה שנשלחה לאחרונה למחלקת הפרסום של ‘מרכז העניינים’ עוררה את תמיהתם של אנשי השיווק. המודעה פנתה בהצעה אטרקטיבית לצעירים חרדים המעוניינים ללמוד “תואר מבוקש” במימון מלא עם “פרנסה בזמן הלימודים”.

מספר הטלפון הסלולרי “לבירורים” ששולב במודעה, לא הסגיר דבר מלבד הספרות 770 הבולטות, המזוהות עם חסידי חב”ד, ככל הנראה במטרה לשוות למודעה מראה חרדי אותנטי וכדי לא להעיר דובים מרבצם.

מבירור קצר שנערך במחלקת השיווק התברר כי המודעה נשלחה על ידי משרד הביטחון והיא הספיקה להתפרסם בעיתונות החרדית. ‘מרכז העניינים’ סירב בתוקף לפרסם את המודעה.

כתב ‘פאשקעוויל’ פנה למחלקת הדוברות של משרד הביטחון וביקש הסברים על הפרסום המדובר: איפה התפרסם הקמפיין ומה המטרה שלו, האם פורסמו גירסאות בהסוואה במטרה לטשטש עקבות והאם מתוכנן קמפיין נוסף.

בתגובה שנמסרה בעל פה, נאמר כי אכן עלה קמפיין במגזר החרדי במטרה לגייס צעירים למסלולי שח”ר, במסגרתם הצעירים לומדים לתואר בהנדסת תוכנה ויוצאים עם מקצוע מכובד ביד. הקמפיין עלה בתקשורת המקוונת, בשלטי חוצות ובעיתונות מקומית. באשר להסוואה, הוסבר כי העיתונות הממסדית אינה מאפשרת פרסום של צה”ל או משרד הביטחון, ולכן נאלצו לחשוב על פתרון יצירתי כיצד לפרסם את המסלולים, ואכן חלק מהעיתונים הסכימו לפרסם את המודעה כפי שנשלחה. עוד נמסר כי הקמפיין מתוכנן להימשך והפרסום יעלה במספר פעימות נוספות.

פניית ‘פאשקעוויל’ לדוברות נערכה ביום חמישי בצהריים והתגובה התקבלה מאוחר יותר, בשעות הערב. ביום שישי בבוקר, פורסמה ידיעה בעיתון ‘ישראל היום’ תחת הכותרת “בלעדי: צה”ל יוצא בקמפיין לעידוד הגיוס – בתקשורת החרדית”.

הכתבת לילך שובל פרסמה כי “על רקע חוק הגיוס והמחלוקת סביב גיוס חרדים לצבא, צה”ל והאגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון צפויים לצאת בתקופה הקרובה בקמפיין עידוד גיוס חרדים לצבא בתקשורת החרדית”. בצה”ל ציינו שהכוונה היא לבנות קמפיין גיוס מדויק לאוכלוסייה החרדית, שבמסגרתו יוסבר מדוע חשוב לשרת בצבא, מה השירות יכול להעניק למשרתים ואת האפשרות לשרת בצה”ל ולא לזנוח את האמונה ואת הדת. לדבריהם, “הקמפיין נועד, בין השאר, להפיג חששות מפני הגיוס”.

“הצבא צריך את כל החרדים”, צוטטו גורמים בצה”ל בכתבה, “צריך לשמר את עקרון צבא העם ויש אפקטיביות גדולה בגיוס החרדים, שתורם גם למשק ולחברה. זה גדול מהשאלה למה הצבא צריך את החרדים”.

האם התקשורת החרדית צריכה לשתף פעולה עם קמפיין המעודד גיוס לצה”ל? נשמח לתגובות שלכם.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן