גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
אורן אלימלך, מבעלי ‘גל אורן’; יגאל רווח, מבעלי קבוצת ‘אפיקים’; שעיה איצקוביץ, מבעלי ‘תוצאות אפקטיביות’ – השיבו לשאלותינו
איצקוביץ, רווח, אלימלך
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

איך תהיה שנת תשע"ט בפרסום החרדי? 1

לאן הולך ענף הפרסום במגזר החרדי? הוא בירידה או בעליה?

אורן אלימלך: “המגזר החרדי גדל בעקביות ויחד איתו תקציבי הפרסום גדלים, חברות נוספות מגלות את הפוטנציאל הטמון במגזר מההיבט הצרכני והעסקי ומבינות את הצורך להשקיע בו ולדבר בשפתו. השינויים שהמגזר החרדי עובר, וצמיחת ‘מעמד הביניים’ החרדי קורץ למפרסמים רבים, ופותח הזדמנויות בקטגוריות שעד לאחרונה לא היו פעילות במגזר”.

יגאל רווח: “בענף הפרסום הכללי לא ראינו גידול, אך ראינו שינויים בתחום המדיה. ענף הדיגיטל הביא לירידה של שאר חלקי המדיה, וצמח בענק על חשבונם. אפשר לומר זאת גם על השוק הערבי, שם הדיגיטל תופס מעל 50 אחוז בהוצאה לפרסום. לגבי השוק החרדי, לא השתנה הרבה. עדיין הפרסום הוא בעיקרו מכירתי. הדיגיטל נוגס קלות, אבל יש ניצני שינוי”.

שעיה איצקוביץ: “הענף ב”ה בעליה, אומנם איטית אבל בעליה תמידית”.

האם יש ירידה משמעותית בפרסום בעיתונים או שעדיין רוב התקציבים מופנים לפרינט?

יגאל רווח: “נראה שהמצב עדיין סטטי. ההבנה הגדולה יותר שהחברות הגדולות מכירות במגזר החרדי כצורך לצמיחה שלהן, ולכן תקציבי הפרסום שם יותר יציבים, אף שעדיין רחוקים מגודל האוכלוסייה באחוז ההוצאה לפרסום. השינוי הבולט הגדול הוא בהוצאה לפרסום על פנאי ותרבות, גם בשוק העסקי וגם בשוק המוסדי”.

איצקוביץ: “להערכתי כ-70% מהתקציבים עדיין הולך לפרינט, ולולי המדיה החרדית בתי הדפוס בארץ כבר לא היו קיימים”.

אורן אלימלך: “בניגוד למגזר הכללי, הפרינט חי ובועט במגזר, ואין שנה שלא קם לפחות עיתון או מקומון גדול אחד חדש, עד שהגענו למצב שהמגזר שובר שיאים בכמות העיתונים ביחס לגודל האוכלוסיה. יחד עם זאת, המגזר נפתח לערוצי מדיה חדשניים, וכדי לגעת בכל תתי המגזר יש לייצר תמהיל מדיה מגוון החל מהפרינט כמובן, רדיו, שילוט על כל גווניו, פשקווילים, קד”מ בשטח, יחסי ציבור, מובילי דעת קהל, וכמובן הדיגיטל, ששינה לחלוטין את כללי המשחק, לימד את הלקוחות למדוד תוצאות ולפרסם חכם ומדויק”.

הישג בולט של משרד הפרסום שלך בשנה האחרונה?

איצקוביץ: “הצלחת השקת ‘שוק מהדרין’ של יינות ביתן תוך פתיחת סניפים רבים נוספים”.

יגאל רווח: “קבוצת ‘אפיקים’ היא בשנת חצי יובל להקמתה, ועשתה שינוי גדול בשדרת ההנהלה הוותיקה שסיימה את הקדנציה שלה ושדרת ניהול חדשה מובילה אותה. גם בניהול הכללי וגם בשאר מחלקות המשרד, עם המשך ההובלה של הקבוצה לשיאים נוספים. בעיני, ההתחדשות היא הישג גדול מאוד לקבוצה. אם מדברים על מהלך מרכזי, היו הרבה דברים טובים, ככה שכולם בני אז הפרגון הוא לכולם”.

אורן אלימלך: “השנה השלמנו תהליך מורכב של מיזוגים עם משרדים נוספים ופיצול למשרדים חרדי ודתי לאומי עם התמחות בכל סגמנט, במטרה לתת מענה מותאם לכל אחד מקהלי היעד, ולייצר מובילות בכל אחד מהמגזרים. ב”ה אנחנו מסיימים שנה מצוינת עם הישגים בולטים למרבית לקוחותינו, כשללא ספק המהלך הגדול והארוך של תנובה עם ‘הזכיה של הבית’ שבר שיא עם כחצי מיליון מעטפות משתתפות”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן