גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
זהו ביקורי הראשון במשרד המכונה בעברית ‘ויבטר’ ואני מגיע כדי להבין מה עושים כאן. הצטרפו אליי!
webetter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

משרדי Webetter – סוכנות דיגיטל חרדית – ממוקמים בטבורה של שכונת הר נוף בירושלים. בחיצוניותו דומה הבניין לכל בנייני המגורים הסמוכים לו, אך כאשר נכנסים בשעריו, נחשפים לחממת הייטק של ממש. המתחם מחולק לשני אזורים מרכזיים: חלל עבודה לגברים וחלל עבודה נוסף לנשים. ישנו גם חדר ישיבות מרווח ואיך לא – פינת קפה נעימה ומזמינה.

זהו ביקורי הראשון במשרד המכונה בעברית ‘ויבטר’ ואני מגיע כדי להבין מה עושים כאן. יש לי היכרות מוקדמת עם הבעלים, שמואל דרילמן, שמקבל אותי בחיוך רחב ומזמין אותי לסיור קצר במשרד. לשיחתנו הקולחת בענייני דיגיטל והסביבה מצטרפים לסירוגין חלק מעובדי המשרד. בחוץ אומנם חשוך כי ירד הערב, אך בחלל העבודה אני עדיין רואה כמה אנשים מול מסכים מרצדים, עסוקים בקמפיינים עסקיים ופוליטיים. “הדיגיטל אף פעם לא הולך לישון”, אומר דרילמן בחיוך. הוא מוביל אותי לעבר חדר הישיבות, אשר קירותיו מכוסים כמעט כליל בתמונות מעוצבות מתוך הקמפיינים הרבים שהפיקו במשרד.

ביקור וסיקור: יוני קדם פגש את הצוות של סוכנות הדיגיטל Webetter 1
חלק מעובדי ויבטר בארוחת גיבוש

אז מה זה Webetter, ואיך הכל התחיל?

דרילמן החל את דרכו בתחום הפיתוח ובניית אתרים לפני כ-15 שנים, כאשר בשלב מסוים החלה להגיע דרישה מהלקוחות, אשר הציפו בעיה: יום אחרי שהאתר המושקע עולה לאוויר, צריכה להתחיל לעבוד המערכה השיווקית.

ביקור וסיקור: יוני קדם פגש את הצוות של סוכנות הדיגיטל Webetter 2
הדרישה באה מהשטח. שמואל דרילמן

“הלקוחות הללו התקשו למצוא פתרון שיווקי שיקדם וישווק את המיזמים שלהם”, מסביר דרילמן.

“בעוד שבמגזר הכללי ישנן מספר סוכנויות המספקות פתרונות מקיפים, דווקא במגזר החרדי שפחות בקיא בטכנולוגיות וברשתות החברתיות, הצורך גדול עוד יותר, בייחוד כאשר נדרשת גם הבנה לרגישויות העבודה עם המגזר, תוך הכרת כלי הדיגיטל לעומק, כך שניתן להתאים את הפתרונות הנכונים לכל צורך. לא היה קיים כל פתרון מספק המותאם לצרכי המגזר”.

הרעיון היה להקים סוכנות דיגיטל ראשונה מסוגה במגזר החרדי, שתתן מעטפת מלאה לכלל צורכי הלקוחות בדיגיטל, החל מתפעול זירות התוכן, דרך הקידום האורגני והצרכים הטכנולוגיים ועד לניהול קמפיינים שיווקים הממוקדים בהשגת תוצאות ומכירות ישירות ללקוח.

“התחלנו ב-2014 עם צוות קטן של שניים-שלושה אנשים, בניהול שותפי המוכשר אלי סלומון, שעבר בהמשך לקידום תחום היזמות הטכנולוגית במגזר. עם הזמן התרחבנו, עברנו לירושלים, וכעת אנו עומדים על 15 עובדים קבועים ועוד כמה נוספים שמסייעים בזמני לחץ.

“בזכות המומחיות הייחודית שלנו, אנו משרתים כיום גם לקוחות מהמגזר הכללי שרוצים לעבוד עם הקהל המגזרי, וגם לקוחות מהמגזר הדתי והחרדי הפונים לשוק הכללי והבינלאומי”.

רגע, אז מה ההבדל ביניכם לבין משרד פרסום רגיל?

דרילמן: “אנחנו פחות עוסקים בבניית מוצרים ופיתוחם. אנחנו מקבלים בדרך כלל מוצר מוגמר ועלינו לשווק ולפרסם אותו, בעיקר בגזרה הדיגיטלית. הבדל מהותי נוסף הוא שאנחנו פועלים כחברת הייטק, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת להביא תוצאות מדידות, ובעיקר מכירות בפועל”.

דרילמן מספר כי במהלך השנים האחרונות יצא לו לעבוד עם רוב מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל והחברות המובילות במשק. “ביצענו קמפיינים פורצי דרך עבור האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב, החברה המרכזית למשקאות, תנובה, בנק מזרחי ועוד חברות מהגדולות במשק אותם אנו מלווים ליצירת שיח ישיר עם הלקוחות החרדים באמצעות הדיגיטל, דבר שהיה בלתי אפשרי עד כה”.

ביקור וסיקור: יוני קדם פגש את הצוות של סוכנות הדיגיטל Webetter 3
שיח ישיר. שרה אבן צור

שרה אבן צור, מנהלת תחום התוכן במשרד, מוסיפה הבדל נוסף: “ההבדל העיקרי, לתפיסתי, הוא יצירת המעורבות הישירה עם הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות תוכן אינטראקטיבי מותאם לשיח ברשתות החברתיות. אנו הופכים את הפרסומת לחלק מהשיח עצמו, תוך עקיפת עיוורון הבאנרים – מכת המוות של הפרסום הקונבנציונלי.

“תחשוב על זה: אתה יכול להיזכר בחמישה באנרים בהם נתקלת באתרים היום ואתמול? לעומת זאת, רק היום נתקלת במאות ואלפי מסרים שיווקיים במסכות שונות כאשר גללת את הפיד בפייסבוק. חלק גדול מהם מן הסתם עניינו אותך, ובלי משים צעדת לתוך מערך שיווקי שתוכנן היטב עבורך”.

איך הצלחתם להגיע ללקוחות הגדולים? איך פרצתם את תקרת הזכוכית?

ביקור וסיקור: יוני קדם פגש את הצוות של סוכנות הדיגיטל Webetter 4
חוצפה ישראלית. איציק ארנפלד

איציק ארנפלד, סמנכ”ל השיווק של החברה, שמח להשיב על שאלה זו. “עם מספיק כישרון, מאמץ וחוצפה ישראלית, ניתן להגיע לכל דבר”, אומר ארנפלד, “כך למשל הצלחנו לתאם פגישות עם מנכ”לים וסמנכ”לי שיווק בחברות הגדולות ביותר. אני תמיד נהנה לראות את ההפתעה על פניהם בתחילת הפגישה, כאשר הם שומעים לראשונה על דיגיטל מגזרי, בועט ומקצועי. כיום ברור לכל בעל ארגון או חברה שהעתיד השיווקי שלו נמצא בדיגיטל, וכבוד הוא לנו להיות הכתובת עבורם”.

אני שואל את דרילמן מה הקמפיין שהוא הכי גאה בו. הוא מחייך ומצביע על אחד הקירות במשרד, שם תלויה תמונה המספרת את סיפורו של אחד הקמפיינים המוצלחים ביותר שנעשו ע”י Webetter. “מדובר בקמפיין לטובת חסידות בעלזא שבו הצלחנו לגייס מעל שמונה וחצי מיליון שקלים ביום אחד, כאשר כל תרומה הכפילה את עצמה על ידי בעלי הון מתוך החסידות.

“העוצמה בקמפיין כמו זה היא שהמודל עבד למרות שרוב בני החסידות אינם מחוברים לאינטרנט, ובעוד ניתן לראות שבמגזר הכללי, לדוגמה, גיוסי כספים דומים מגיעים לכמה עשרות אלפים, למעט מקרים יוצאים דופן כמו של יהודה הישראלי ואלאור אזריה שהרעישו את המדינה כולה ועברו את המיליון שקלים. בקמפיינים שאנו מלווים, הארגונים מצליחים לאסוף מיליוני שקלים”.

“גם בקמפייני הבחירות שהרצנו לאחרונה הצלחנו באמצעות פתרונות טכנולוגים להפוך את הדיגיטל ממערכת שיווקית סטנדרטית, לכלי שמסייע בפיצוח אתגרים מורכבים שעמדו בפני מנהלי הקמפיינים”.

תכל’ס, איך מתפעלים מערכת מורכבת כזו?

ביקור וסיקור: יוני קדם פגש את הצוות של סוכנות הדיגיטל Webetter 5
העובד במרכז. דוד בן נעים

כאן האצבע מופנית אל דוד בן נעים, סמנכ”ל הפעילות של החברה: “החברה מחולקת למספר אגפים, כאשר הכל מתוזמן ומבוקר על ידי נוהלי עבודה יעילים ותוכנה ייעודית שפיתחנו לאורך השנים. כך אנחנו מתזמנים בין תהליכי הפיתוח, התוכן והגרפיקה, בצורה מתואמת ויעילה שמשרתת את מטרות הלקוח ומניבה לו תוצאות מצויינות.

“חשוב לציין כי חברת webetter מושתת על תפיסת ‘העובד במרכז’, כך שאנו משקיעים באיתור וגיוס כשרונות צעירים בעלי פוטנציאל מבטיח, תוך פיתוח איכותי ומקצועי מתמיד של הצוות הקיים. לצורך כך, אף פועלת אצלנו תכנית ייעודית בשיתוף קרן IVN לעסקים חברתיים, שמשקיעה ותומכת במיזם מראשית דרכו . ומלווה אותנו עיסקית, ארגונית ובהכשרת העובדים”.

אני שואל את דרילמן מתי תהיה הפריצה הגדולה של Webetter במגזר הכללי. “אנחנו כבר פועלים במגזר הכללי, ושואפים להיות בין עשרת הסוכנויות הגדולות והמובילות בישראל בתוך שנתיים”, אומר דרילמן בביטחון מלא ומוסיף: “בקצב הנוכחי עוד נעשה את זה – ובגדול”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן