כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
הגולש התמים סימי ספולטר עוקב אחרי הקמפיינים הפוליטיים ונותן בהם סימנים
election
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בעוד שבועיים נחגוג את חג הבחירות (היום בו אחינו החילונים יחגגו דמוקרטיה ואנחנו נזכה לקיים את מצוות ‘ועשית’ בהידור) וזה זמן טוב לדבר עליו מהזווית הכי אקטואלית שלו – המדיה החברתית.

זו שכל פייק עם תמונת זבוב בפרופיל שקול בכוחו לקולו של נשיא העולם החופשי, זו שכל בוקר נפתח עם שערוריה של פוליטיקאי תורן או שמא יש לומר הסטודנט התורן (קריצה קריצה). המדיה החברתית הזו שבה כולנו עושים לייקים כועסים לפוליטיקאים האהובים עלינו ולבבות פורחים לפוליטיקאים שמרגשים אותנו (רמז: אף אחד, אף פעם). בשורות הבאות ננסה לסכם את פעילות הפוליטיקאים ברשתות החברתיות, נציין ציונים ונדרג דירוגים ונבקר ביקורות.

כמנהגנו בטוויטר נזכיר כי הדברים המוצגים כאן הינם על דעת הכותב, העורך, הגרפיקאית, מנהל האתר, המנקה במשרד והקוראים בלבד.

הטובים: קמפיינים דיגיטליים שעשו לנו את זה בקטע טוב אבל

עונים לכסילים כאיוולתם

במקום הראשון נמצאת יהדות התורה או ליתר דיוק “אוהדי יהדות התורה” – או בלשון העם “יוזמה פרטית” – ובכן נראה כי יהדות התורה מצאה את דרכה אל הרשת באמצעות “יוזמות פרטיות” והיוזמות האלו לא רעות בכלל. מעבר לעבודה הרבה שמושקעת על ידי יזמים רבים בערוצים שונים, בולט לטובה ניהול עמוד הפייסבוק, שם מנהלי העמוד לא נותנים לטרולים להגחיך את נציגי המפלגה ועונים בצורה שנונה ומדויקת. לייק.

הטוב הטוב הטוב, הפחות טוב והמכוער: ניתוח קמפיינים פוליטיים ברשת 1

בא לשכונה בחור חדש

בעידן שבו כל פרחח עם סמארטפון מכנה את עצמו טראמפ הישראלי (כן, רון קובי, אני מסתכל עליך) יש כאלו שבאמת מצליחים להוציא מנדטים מהלייקים וזו משימה לא פשוטה. הדף MIGA (ראשי תבות של make israel great again – פראפראזה לסיסמה המזוהה עם קמפיין טראמפ) הוא דף הומוריסטי שתומך בפייגלין ובמפלגת זהות ואינו קשור למנהלי הקמפיין עצמם, הדף מצליח לקחת את פייגלין, אדם מורכב עם מסרים מורכבים שנראה במקרה הטוב כמו אבא אפרורי, והופך אותו לרוקסטאר שמשמיד בהבל פיו את היריבים שלו. בעינינו העמוד הזה אחראי לעובדה שאחוז כל כך גבוה מהצעירים בישראל מצהירים שבכוונתם להצביה זהות בבחירות הקרובות.

אאאאאלף סטופ! נו”ן. נתניהו. סושיאל. חזק!

נתניהו תמיד היה גאון אסטרטגי אבל מה שהוא עושה (הצוות שלו יו נואו) בעזרת ערוצי הסושיאל שלו עוד ילמד בבתי ספר לשיווק נתניהוים בפייסבוק. בעידן שבו פוליטיקאים מסוימים חוסמים כל מי שלא מסכים עם דעתם (יאיר לפיד עכשיו אני מסתכל עליך מהפרופיל של אשתי), נתניהו הבין שהוא צריך ללכת על מסרים אישיים והוא עושה את זה מדהים. בשבועות האחרונים מאות אלפי ישראלים קיבלו הודעות אישיות במסנג’ר. נבנו שם תסריטי שיחה חכמים שמטרתם ללמוד כמה שיותר על כל יוזר. קמפיין שקורא לישראלים “לשאול אותי כל שאלה שתרצו” מומן בעשרות אלפי שקלים. נתניהו שינה את אופן השימוש בפייסבוק משימוש כללי שזורק מסרים לקהל ומחכה לתגובות, לשימוש חכם ואישי וישיר ואינטראקטיבי. ביבי שומע? אהבנו.

תגובת נתניהו: שמעתי, שמח שאהבת. אנחנו לא כמו גנץ – שמאל חלש. נתניהו. ימין. חזק. מצליח!

הפחות טובים: קמפיינים דיגיטליים שפחות עשו לנו את זה

“בוא (אל) תתעמת איתי”

סמוטריץ’, בנט, פייגלין ודרעי פרסמו סרטון דרמטי מבחינתם שבו הם קוראים לפוליטיקאי אחר להתעמת איתם, לרוב בפאתוס מזוייף, מלא בחשיבות עצמית. הקו המשותף בין כולם הוא שהם בחרו לקרוא לעימות לפוליטיקאי שמקבל יותר מנדטים מהם בסקרים. קו משותף נוסף הוא שכולם יודעים בוודאות שעימות כזה לעולם לא יתרחש. העצה שלנו: חדל קשקשת ברשת.

הנסיך הוא עירום

אם יש משהו שלא צריך לעשות בדיגיטל זה לתת דלק לאויבים, וזה בדיוק מה שעושה יאיר נתניהו. כמעט כל ציוץ שלו – הוא פרובוקציה. חלקם על גבול הטעם הטוב, חלקם אפילו זה לא. המושג משפחת נתניהו לאט-לאט הופך למשהו נלעג וזה הרבה בזכות הפעילות של יאיר. אם פעם ראש הממשלה ביקש מהעיתונאים שיניחו לבנו ואשתו הרי שכעת הוא צריך לבקש מבנו שיניח להם. יותר ממה שיאיר מצליח לפגוע פה ושם בעיתונאים או להשיב מלחמה שערה, הוא בעיקר פוגע בתדמית הממלכתית שהיתה למשפחת נתניהו.

הטוב הטוב הטוב, הפחות טוב והמכוער: ניתוח קמפיינים פוליטיים ברשת 2

גוש חוסם

אם יש משהו בלתי נסלח בהתנהלות אונליין זה הנושא של חסימות בסיטונאות מצד פוליטיקאים. הפוליטיקאי המזוהה ביותר עם התופעה הוא יאיר לפיד. מספיק שתכתבו בטוויטר את ההאשטאג #אין_עתיד ותמצאו את עצמכם תוך זמן קצר חסומים. למה זה כל כך נורא אתם שואלים? הפעילות ברשת משדרת לבוחרים מי המועמד, מה השפה שלו ומה סגנון ההתנהלות שלו. אם זה בנט שמצטייר כמישהו חביב בעל חוש הומור, ועד נתניהו שמצטייר כדמות בינלאומית שיודעת לרדת לעם – חסימות משדרות מסר רע מאוד של אדם אלים שלא מסוגל להכיל דעה שונה. בקיצור, פשוט אל תחסמו שוורים בדישם וגולשים בציוציהם.

הטוב הטוב הטוב, הפחות טוב והמכוער: ניתוח קמפיינים פוליטיים ברשת 3

הרימו להנחתה

אם אתם מכירים מישהו שחושב להצביע לכולנו, כחלון כאן כדי לשנות את דעתו.

הטוב הטוב הטוב, הפחות טוב והמכוער: ניתוח קמפיינים פוליטיים ברשת 4

איך אומרים בימין חדשית?

בוא בוגי, בוא.

אור רייכרט הוא יוצר מוכשר

אבל הפעם הוא אפילו לא היה צריך להתאמץ כי טיבי ואיימן עודא הרימו לו להנחתה מושלמת

הטוב הטוב הטוב, הפחות טוב והמכוער: ניתוח קמפיינים פוליטיים ברשת 5

כאן זה אפילו קל יותר

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן