מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
תופעת החרדים שמצביעים ליכוד אינה חדשה. מלי הופמן שאלה מה השתנה וחגי אורן השיב: ההזדמנות. איזו הזדמנות? ובכן, קריאה מהנה
חגי אורן, מנהל הקמפיין
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בתוך המולת הבחירות, בין שלל הרעיונות הממוחזרים והסיסמאות הנדושות, נתקלתי במודעה מבלבלת ומפתיעה. במודעה שפורסמה ברחובות הערים החרדיות, כותרת ענק זועקת “ברכתו שהכל” עם תמונה של קשית שתיה וצילום קטע עיתונות “גיוואלד, נתניהו שותה לנו את המנדטים”. עם הברכה לא מופיעה שמפניה ורודה או גלידת פיסטוק, ועיון בפרסומת מלמד אותי שמי שעומד מאחורי הקמפיין הוא ‘מטה חרדים לנתניהו בליכוד’.

הלכתי לבדוק, האם הליכוד החליט לחבוש כיפה כדי להשיג כמה קולות חרדים, או שיש כאן באמת מסר מרענן וחדשני. את חגי אורן, מנהל הקמפיין במשרד הפרסום אשדיר, אני מצליחה להשיג רק בשעות הערב המאוחרות. במשך היום הוא עסוק מעל לראשו עם זמן תגובה מהיר במיוחד לכל טיעון או אמירה שעולה כנגד הקמפיין ‘לכתחילה נתניהו’.

מה תוכל לספר לי על הקמפיין של הליכוד החרדי?

“המטרה היא העלאת אחוזי ההצבעה בקרב המגזר החרדי למפלגת הליכוד”, חגי לוחש ואני תוהה אם אני שותפה לסוד כלשהו, אך לאחר רגע קולו הופך לצלול ורם: “סליחה, פחדתי להעיר את הילד”. הוא ממשיך להסביר: “אופי הקמפיין לא נועד לשכנע, אלא לשקף תחושות הקיימות בקרב חלק מהציבור החרדי”.

התופעה של החרדים מצביעי ליכוד אינה חדשה, מה השתנה בבחירות 2019?

“ההזדמנות. ניקח לדוגמה את משפחת הופמן (שם בדוי, השם האמיתי גם לא במערכת). יש לה זהות חרדית וזהות ישראלית. עכשיו היא עומדת בצומת חרדי – ישראלי. יותר ויותר חרדים עומדים בצומת הזה. הזהות הישראלית לא פחותה, ואף גוברת על ההזדהות עם הגדרתם כחרדים. מלבד זאת, קיימת אהדה אישית עצומה לנתניהו. אהדה זו לא פוסחת על חלק גדול מהחרדים. אנו עושים בקמפיין שימוש במותג ‘נתניהו’. הזדמנות נוספת היא תופעה חרדית מתרחבת, של חסרי בית פוליטי. חרדים שלא יצביעו למפלגה חרדית קיימת עקב תחושת ריחוק מההנהגה”.

האם שימוש מוחצן במושגים חרדים כמו ‘שהכל’ או ‘לכתחילה’ לא מזלזל באינטליגנציה? החרדים יודעים מי הוא ביבי וכי מפלגת הליכוד הינה מפלגה חילונית.

“אני לא הופך את נתניהו לרב, כי הוא לא. לא משקרים, לא מזייפים. השפה הינה מינימליסטית, נקיה, למדנית ומכבדת. אנחנו לא באים להציג את נתניהו בכיפה, אבל השתמשנו באלמנטים המובנים רק לקהל החרדי. מה שבאנו להגיד שיש לכם מקום אצלנו. יש לנו מועמד חרדי, והוא כאן בשבילכם”.

שהכל בשביל הקול: חגי אורן מסביר מה עומד מאחורי הקמפיין 'חרדים לנתניהו' 1

תוכל להסביר לי בקשר למה מוזכר ‘פסק ההלכה’ של ברכתו שהכל?

“בתור תגובת נגד על הכתבה בידיעות אחרונות, בה מוזכר קמפיין ה’גיוואלד’ של יהדות התורה על כך שהליכוד שותה להם קולות, בשנינות הומוריסטית הכנסנו את זה במודעה עם קשית ואמירה שהברכה של משקאות היא שהכל. התגובות היו מדהימות”, אני שומעת את החיוך בטלפון.

האם אכן הקולות על חשבון יהדות התורה? האם נכון לפתוח חזית מול השותפה הטבעית שלכם?

“אנחנו באופן מוצהר פונים לקהלי המשנה בחברה החרדית ולא למיינסטרים. אנחנו משווקים את ההצעה כמהלך של חשיבה ולא מרידה”, מדגיש חגי ומסביר: “חשוב לי שידעו ב’יהדות התורה’ שאין להם סיבה להילחץ. הקהל החרדי מספיק נבון. יהדות התורה צריכה לדעת שהקהל שלה מספיק בטוח בעצמו ובאידיאולוגיה שלו, והוא לא יתן לפוסט או מודעה כזו או אחרת-להשפיע עליו לזלוג למפלגה אחרת, ואם הוא עושה זאת כנראה שהוא לא היה שם באמת. אופי ההזדהות הוא שזה לא משהו שעושים מחוסר ברירה אלא בהחלטה מושכלת. לכתחילה נתניהו”, הוא נהנה לסכם.

שוחחתי עם דודי דרור, מנכ”ל “אסקריא”. התברר, כי “הליכוד” היא המפלגה השלישית באחוזי ההצבעה החרדיים, עם 6.2% הצבעה. זה לא רחוק ממנדט (0.85)! יש גם אחוז לא מבוטל של מתלבטים (4.9%). לאחר פרישת “יחד”, האחוזים רק יגדלו. באמת באתם לשתות את קולות החרדים?

לא באנו לפגוע בקהל הקשיח של ‘יהדות התורה’. כל אחד יעשה כהוראת רבותיו. לא נוגעים בהם. אנחנו לא מיסיונרים, יפה. מצאתי את ההגדרה. תרשמי את זה”, חשוב לו לדייק, והוא מפרט: “ראשית, יש לליכוד ציבור חרדי גדול, אליהם אנו פונים. אבל בעיקר, להרבה חרדים שהחליטו לתמוך במפלגות הימין. על החרדים לזכור, כי נתניהו הוא לא רק ימין, הוא השותף הטבעי של החרדים. בחירה בליכוד תסייע גם לחרדים. בחירה במפלגות ימין אחרות יתכן ותזיק לחרדים. יש מפלגות שלא בטוח יעברו את אחוז החסימה. במקרים אלו, הקולות יילכו לפח, וחבל”.

איך אתם מגיעים לקהל היעד שלכם? מי אחראי לניואנסים החרדיים בקמפיין?

“פעילות הסברה וקמפיין תקשורתי חזק אותו מוביל מנהל מטה ההסברה והשטח החרדי בליכוד ומועמד הרשימה לכנסת זאב פליישמן. לא ראיתי כבר המון זמן בליץ תקשורתי בסדר גודל שאנחנו עושים. כמובן גם חוגי בית. לא מזמן חזרתי מחוג בית באלעד. סרטונים באינטרנט, מודעות רחוב וכו’. את מוזמנת אלינו למשרד, יש לנו עובדות ממש חרדיות, מלוסטיג וכאלה, תרגישי בבית”.

טוב, לא צריכה דווקא חרדיות בשביל להרגיש בבית, וחברות שלי הן מ’כהנא’ ו’וולף’ בכלל. הוא צוחק כאחד שמבין ומתמצא היטב. “אני צריך להתרחק עכשיו עוד יותר מהילד שלי, שלא יתעורר”, הוא רוטן.

חגי, עוד מסר שחשוב לך להעביר לאומה?

“יכולה להוסיף שאני מכין שקשוקות הכי טוב”. הוא שולח לי לווטסאפ תמונה של שקשוקה שווה.

רק לא לשכוח לברך שהכל, אני מזכירה.

שהכל בשביל הקול: חגי אורן מסביר מה עומד מאחורי הקמפיין 'חרדים לנתניהו' 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

5 תגובות

  1. כל עוד חלוקת המשאבים מתקיימת באופן סקטוריאלי, הצבעה של חרדים למפלגות חילוניות כמוה כירייה ברגל של עצמך. אם לתמוך בנתניהו, את זה יעשו גם נציגי המפלגות החרדיות. וביום שאחרי הבחירות אין עם מי לדבר במפלגות החילוניות.

    למרות שאינני מסכים עם כל התנהלות הח”כים החרדיים, אינני מחפש האת המפלגה המושלמת אלא את המפלגה הטובה דיה. אצביע ג’ כי בעיניי היא good enough party.

    פחות מתחבר למקהלת הליקוקים החרדית למפלגות שבסתר לבם בזות להם.

  2. המודעה עצמה נעימה לעין ומעוררת עניין, אבל אחרי שקראתי את הפרשנות עליה, נהנתי והתחלתי להתעניין באמת.

  3. מהם הדברים החשובים יותר שיש לאומרם? ואיך אפשר לכתוב כתיבה חזקה יותר על הדברים שאנחנו אמורים לכתוב עליהם? מילים יכולות להיות כקרני-רנטגן. אם משתמשים בהן כהלכה – הן יכולות לחדור מבעד לכל דבר. אתה קורא ונפגע. זה אחד הדברים שאני מנסה ללמד את תלמידי – כיצד כותבים בצורה חודרת. אבל איזה צורך יש, לכל הרוחות, בכתיבה חודרת, כשאתה כותב מאמר על זמרה קהילתית או על המצאה חדשה בתחום מכשירי-ריח?

    אלדוס האקסלי בספר “עולם חדש מופלא”

    תכלס

    כתיבה מעולה!

  4. לא חשוב אם אני מסכים או לא.
    הכתיבה מעולה ממש.
    שאפו.

  5. שמשלמים לנו לא צריך לשאול מאיפה מגיעה המצוה
    אבל למה החלוקה שלמעלה מקבלים עושר מזהב
    ומלמטה פרוטות שאותם עוד מעביר כתרומה לאוכלים מעל?
    בכל חצר אברכים עניים ובראש מפותם שמסתיר עושר ואור מרגליות למשפחתו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן