מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
יהודה אדלר ממשיך לשוטט ברשת ולהביא לכם דברים מעניינים: והפעם: מה חדש בפייסבוק ומותו של ממציא מפת החשיבה. תיהנו!
YEHUDA ADLER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הפרק הקודם עלה ביום רביעי שעבר והנה אנחנו כבר בפרק השני. זה אומר שבמוצ”ש הייתי צריך לחפש יותר, אבל תסמוך על האינטרנט שלנו שבסוף תמצא בו את מה שאתה מחפש, ואם לא – לכל הפחות תגיע למשהו שבכלל לא ידעת שאתה מחפש. מתחילים.

מי משלם על פרויקט שמתעכב?

אחד הדברים שאני מתעסק בהם באובססיה הוא ניהול נכון של הזמן שלי. אני לא יכול לייצר שעות נוספות ביום, אבל אני יכול לדואג לכך שכל דקה תהיה שווה כמה שיותר.

במאמר הזה (באנגלית) תמצאו לינק למסמך אקדמי של  דניאל כהנמן – זוכה פרס נובל לפסיכולוגיה – בו הוא מסביר מדוע בני אדם גרועים בתכנון לוחות זמנים.

מפה ומשם: דברים שמצאתי בזמן שחיפשתי #2 1

הוא מביא את המקרה המפורסם של סלילת הכביש של בוסטון שהיה אמור להיות פרויקט מהיר והסתיים 9 שנים אחרי התאריך שנקבע ועם חריגה של 22 מיליון דולר, ומציין שתי סיבות לכך:

1. חוסר היכולת לתכנן, עיכובים ומשתנים שונים ושינויים של הרגע האחרון (ומי משלם עליהם?)

2. הטעות הנפוצה לפיה אנחנו חושבים שאם כבר עשינו שלושה פרויקטים דומים והם לקחו כל אחד מהם שבוע, בגלל שיש לנו ניסיון, עכשיו זה ייקח שלושה ימים. לא! זה ייקח לנו שבוע.

מה השם שלך?

אם אתם כאלה ששוכחים שמות של אנשים, בזמן שאתם לוחצים ידיים תחזרו על השם שלהם.

“קוראים לי שמואל”

“היי שמואל, קוראים לי יהודה”

אני עדיין אהיה גרוע בלזכור שמות, אבל נשמע כמו טיפ נחמד.

מקור

מפה ומשם: דברים שמצאתי בזמן שחיפשתי #2 2

מה חדש בפייסבוק?

באירוע פתיחת כנס המפתחים השנתי של פייסבוק, F8, חשפה החברה את החזון החדש שלה ואת כל השינויים הגדולים שעומדים להגיע לאפליקציות הפופולאריות בעולם.

רוצים לדעת עוד? הנה כתבה באתר גיק טיים, עוד אחת בכלכליסט ואחרונה למי שאוהב לקרוא באתר בינלאומי (באנגלית)

הנה תקציר ב-12 דקות – ניתן להפעיל כתוביות בעברית

מי המציא את מפת החשיבה?

כולכם בוודאי מכירים את ‘מפת החשיבה’ – כלי לתיעוד וארגון תהליכי חשיבה בצורה גרפית. מפת החשיבה מייצגת את התהליכים הקוגניטיביים המופשטים יותר ואת תוצריהם. מסתבר שאת השיטה המציא טוני בוזאן (שנפטר בחודש שעבר) ובמותו ציווה לנו יצירתיות. מאז שהוא גילה את השיטה של חשיבה ויזואלית בשנות ה-60, הוא הספיק לכתוב מעל ל-80 ספרים ולארח תוכנית טלוויזיה.

מתוך ויקיפדיה: בשנות השישים של המאה העשרים, החל אנגלי בשם טוני בוזאן לקדם מפות להן קרא מפות חשיבה, אף על פי שהן דומות יותר למפות קונספט. לטענת בוזאן הוא המציא את מפות החשיבה, ואף רשם עליהן סמלים מסחריים במדינות מסוימות. בוזאן קידם את מפות החשיבה שלו בקורסים ובספרים, כיוון שאלו בוצעו בעזרת כלי כתיבה – לפני ימי המחשב האישי. לאחרונה פרסמה חברתו של בוזאן תוכנה אותה ניתן לנסות באתר החברה.

הנה האתר של טוני בוזן

ידע הוא כוח

רוצים לדעת כמה זמן אתם מבזבזים על דברים שונים על המחשב כדי להשתפר יותר בזמן העבודה שלכם? הנה כלי שאתם מתקינים על המחשב והוא כבר ישלח לכם דוחות.

תודה לתומי בראב על ההמלצה

מפה ומשם: דברים שמצאתי בזמן שחיפשתי #2 3

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן