מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כשמעצב מוצר בפייסבוק תל אביב חושף סודות מתוך החדר, אין מי שלא מתלהב. הנה כמה ציטוטים שווים מתוך האירוע החדשני מבית סיעור מוחות שנערך בשבוע שעבר במתחם אמפרסנד
noa mozes
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

ביום רביעי האחרון השתתפו 100 נשים ובנות בכנס לימוד מקצועי ומקיף, השלישי בסדרת ‘לובי למעצבות’ שהפיק ‘סיעור מוחות‘ – המרכז לעיצוב ותקשורת – בשיתוף פעולה עם מתחם החדשנות ‘אמפרסנד’ בנושא U-I-X.

את הכינוס פתח ניר טובר, מעצב מוצר בפייסבוק תל אביב, שריתק את המשתתפות בחשיפת סודות של חוויית משתמש ושיתף בתהליך בניית הפיצ’רים של פייסבוק. הוא מספר כי בכל הוספת פיצ’ר חדש, מופצות כ-30 גירסאות שבהן נבחנת חוויית המשתמש ורק לאחר מכן מתגבשת ההחלטה. האפליקציה גם מתפתחת בהתאם לכל מדינה, במדינות מתקדמות מפתחים פיצ’רים המותאמים למכשירים ולגולשים מתקדמים יותר. מסתבר שהפייסבוק של כולנו לא נראה בדיוק אותו דבר.

כשחדשנות וטכנולוגיה נפגשו עם עיצוב וחווית משתמש: סיקור אירוע UIX מבית 'סיעור מוחות' 1

למושון זר אביב, סמנכ”ל UIX במדלן ששימש קודם לכן כמעצב מוצר ב-Waze, נולד בן בשעה טובה, ולכן נבצר ממנו להשתתף באירוע. ניר טובר החליט למלא גם את מקומו של מושון ולהוסיף להרצאה מהידע שלו על Waze מתקופת עבודתו בחברה. אחת התגליות שהפתיעו את המשתתפות היה תהליך הלידה של הסטארטאפ פורץ הדרך. הטריגר אצל הוגה הרעיון היו בכלל הדו”חות שהיה מקבל בנסיעות היומיות שלו לפגישות עבודה, ורצונו לסמן את כל המיקומים של מצלמות התנועה. כך נולד הרעיון שהפך עד מהרה לפרויקט חברתי וולונטרי.

מאחר שלא הייתה ליזמים גישה למפות דיגיטליות, אנשים פרטיים השתתפו במיזם ונסעו עם רכבם ליצור בעצמם את המפות. מסתבר שעד היום ישנן מדינות נידחות בעולם שקוראות לתושבים להוסיף מפות כבישים למערכת. לאט לאט החברה הפכה לסטארטאפ עולמי. טובר הסביר על תהליך הייצור המבריק של חווית המשתמש שיצרה בעצם אפליקציה שאין צורך לגעת בה במהלך השימוש. מחקר שנערך בנושא הבהיר כי נהגים מניחים את המכשיר במקומות שונים בזמן נהיגה, ולא משתמשים באפליקציה פרט לבחירת יעד וכיבוי. אפיון נכון של חוויית משתמש יכול לגרום לאפליקציה שהייתה אמורה להיות מסורבלת לשימוש תוך כדי נהיגה, לחווייתית ומהנה.

המשיכה אותו יהודית אשר, בוגרת של מכללת ‘סיעור מוחות’, שעובדת בחברת ‘בגירה מערכות’ חברה מובילה בתחום הסימולציה הביטחונית בארץ ובעולם. אשר שיתפה את הבנות בפרטים מקצועיים מחיי היומיום שלה בעבודה כמעצבת ומאפיינת מערכות סימולטורים צבאיים, והסבירה על המורכבויות שבעבודתה של המאפיינת. למשל, לעביר למתאמן את החוויה המוכרת לו מלחימה בכלי נשק אמיתיים לאימון בסימולטור שבו הנשק הוא לא באמת נשק תוך הקפדה על חווית משתמש. בנוסף, יהודית הרחיבה על תהליך שנקרא Design System היא הסבירה כיצד מאפשרים לצוות שלם של מאפיינים, מעצבים, אנשי פיתוח ובודקים – לעבוד על מערכת ולשמור על אחידות בעיצוב המערכות תוך שמירה והקפדה על חווית המשתמש.

כשחדשנות וטכנולוגיה נפגשו עם עיצוב וחווית משתמש: סיקור אירוע UIX מבית 'סיעור מוחות' 2

מאירה ויסלובסקי, מנהלת פרסום ופרויקטים ב’סיעור מוחות’ מספרת כי UIX הוא לגמרי ההייטק של עולם הגרפיקה. בוגרות רבות של סיעור מוחות עובדות בחברות נחשבות במשכורות של שוק ההייטק. “מדובר בתחום נחשק במיוחד”, היא אומרת, “כמעט כל חברת הייטק מעסיקה צוות מעצבות ומאפיינות. הבוגרות שלנו עובדות במשרדי ממשלה, במשטרה ובחברות ענק במשק כמו מל”ם טים, Wix ועוד. בסיעור מוחות הבנו כי עלינו להמשיך ולספק להן התמחויות מקצועיות, כי יש בלי סוף מה ללמוד. שמחנו לראות גם את כמות הנשים העצמאיות שהגיעו לאירוע, ועל הדרך נחשפו למתחם אמפרסנד ולכל התועלות שלו”.

בהפסקה התפנקו האורחות עם אוכל ברמה גבוהה כמיטב המסורת. “היה כל כך טוב לשמוע כמה שיתופי פעולה נולדו בזמן הקצר של ההפסקה,” מספרת מאירה, “המטרה של הערבים האלו, מעבר להתמקצעות וללמידה, היא ללא ספק מה שקורה פה בהפסקה והקשרים שנוצרים בין הנשים”.

עם תום ההפסקה נשאה דברים נועה מוזס, מנהלת ה’פינטק’ בבנק הפועלים, ושיתפה בתחרות המתחוללת בתחום הבנקאות הדיגיטלית לאחר השחקן החדש שנכנס לזירה בדמות אפליקציות דיגיטליות של העברת כספים. בנק פועלים היה זה שהשיק את אפליקציית BIt, והיא שיתפה ברציונל ההשקה ובתהליך אפיון המוצר. נועה הציגה את החנות הראשונה של אמזון, בה מתבצעות רכישות ללא כסף, ובה משתמשים מזדהים על ידי חיוך ומאשרים פעולות באמצעות קריצת עין. עוד הוסיפה ודיברה על היכולות הטכנולוגיות הקיימות בשוק תוך הסבר על חשיבותה ותרומתה של חוויית המשתמש.

כשחדשנות וטכנולוגיה נפגשו עם עיצוב וחווית משתמש: סיקור אירוע UIX מבית 'סיעור מוחות' 3

סיים את הערב עידו זייפמן מעצב ראשי ב’סטיקטק’ בהרצאת תכנות פרקטית ויעילה למעצבים. הוא הציג את מגוון כלי העיצוב והתכנות הקיימות בשוק, כמו Xd ו-Figma וערך השוואות ביניהן. זיידמן, שמנהל את קהילת Figma ישראל, חשף רבים מתהליכי העבודה שלו, והציג לסיום סרטון מפתיע שמספר כיצד בעוד מספר שנים יתייתר תפקידם של המפתחים בתהליך העיצוב. המאפיינים, שהיום “מקשקשים על דפים את האפיון שלהם”, ירשמו אותו על לוח חכם שימיר את האפיון ישירות לקוד.

כשחדשנות וטכנולוגיה נפגשו עם עיצוב וחווית משתמש: סיקור אירוע UIX מבית 'סיעור מוחות' 4

“זהו רק האירוע השלישי בסדרת אירועים מקצועיים של סיעור מוחות באמפרנסד”, מסכמת מאירה, “אנחנו לא מפסיקים לחשוב על אפיקים נוספים, ומבטיחים להביא לתלמידות ולבוגרות שלנו את הכי מקצועי והכי חדשני שיש”.

צילומים: עדינה טהלר

לעמוד הפייסבוק של סיעור מוחות לחצו כאן

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן