גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
קבוצת מקאן הגישה 46 עבודות לתחרות האפי, המהוות 45% מסך העבודות שהוגשו וגדילה של 70% בהיקף ההגשות של הקבוצה ביחס לשנה שעברה
MEDIA (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לאחרונה הסתיים הליך הגשת העבודות לתחרות האפי מבית איגוד השיווק הישראלי, המודדת אפקטיביות בפרסום. משה בנימין מ’אייס’ מדווח כי השנה הוגשו בסך הכל 103 מהלכי פרסום, כאשר 46 מתוכם הוגשו על ידי קבוצת מקאן. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות ב-70% (!).

חרף העובדה כי מקאן היא קבוצת הפרסום הגדולה בישראל, הדומיננטיות שלה בתחרות חורגת מגודלה בשוק הישראלי. בשנה שעברה הסכימה מנכ”לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, עם האמירה שאחת הבעיות המרכזיות של האפי היא היעדרותם של המשרדים הקטנים והשתלטות הגדולים. השנה, לא רק שבעיה זו לא נפתרה אלא אף החריפה.

רק לפני שנתיים סער וגעש ענף הפרסום כאשר משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, הודיע באופן צורם למדי כי יחרים את תחרות הקקטוס ולא יגיש עבודות כלל. תחרות הקקטוס היא תחרות של ענף הפרסום המדרגת את איכות הקריאייטיב בישראל.

מקאן הגיש מידי שנה למעלה ממאה עבודות ועל כל אחת מהן שילם כאלף שקלים. מקאן והמנכ”ל עמית משיח, הסבירו אז שההחרמה הלא צפויה נובעת מטקטיקה של שינוי תפיסתי שעבר על המשרד ורצון להשקיע בלקוחות ולהוביל לצמיחתם, שלא בא לביטוי בתחרות זו.

“תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים ברנז’איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאייטיבית. לאחר שמקאן זכה בלמעלה מ-200 פרסי קקטוס בשנים האחרונות החלטנו כי איננו מעוניינים להשקיע זמן ואנרגיה בתחרות שאינה מקדמת את הצמיחה העסקית של לקוחות המשרד”, הסביר משיח.

במקאן טענו שמבחינתם היעד המועדף היא תחרות האפי הבינלאומית. התחרות הפכה עם השנים למותג יוקרתי ולאות הכרה והוקרה למהלכי שיווק מוצלחים ואפקטיביים. נראה כי ההחלטה להטיל את כל כובד המשקל של הקבוצה בתחרות האפי נותנת השנה את אותותיה ובכוונתם לנסות לקטוף כמה שיותר פרסים בתחרות זו.

בתחרות השנה צפויים להתמודד 64 חברות, באמצעות 13 משרדי פרסום. הקטגוריות הבולטות הן מוצרי מזון עם 11 עבודות, טואלטיקה ופארם ופיננסים עם 8 עבודות כל אחת ופעילות חברתית וציבורית מגזר עסקי, שירותים נופש ופנאי ותקשורת ומדיה עם 7 עבודות כל אחת. לקטגוריות משקאות, פעילות חברתית וציבורית עמותות, מגזרים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרי לבית, חברות ומוצרים דיגיטליים וקמעונאות הוגשו 5 עבודות כל אחת.

מי ומי במגזרים

ומי מתמודד השנה בקטגוריית מגזרים? אנחנו כאן כדי לברר ולעדכן אתכם. בשנים האחרונות רק חלק ממשרדי הפרסום הגדולים נרשמו לתחרות והציגו עבודות יוצאות דופן.

בשנה שעברה התמודדו שלושה משרדי פרסום: מימד (טרה – כך פתחנו מחדש את התחרות בשוק החלב החרדי), גל אורן (קימברלי קלארק – מתחברים לתפילה כסגולה להצלחה – כך התחבר האגיס למסע הצרכני של האמא החרדית) ושטרן אריאלי (פמפרס אקטיב בייבי – החיתול הכשר לשבת הראשון והיחיד בישראל).

רק המהלך של טרה זכה בפרס והגיע למקום הראשון בקטגוריית מגזרים. הפרס ניתן בעקבות המהלך שהובילו עם החלפת הכשרות לבד”ץ העדה החרדי.

תחרות האפי היא תחרות בינלאומית המתקיימת ב-49 מדינות ובהן ישראל. התחרות הפכה עם השנים למותג יוקרתי ולאות של הכרה והוקרה למהלכי שיווק מוצלחים ואפקטיביים, בקרב כל העוסקים בעשייה השיווקית ובתעשיית השיווק והפרסום בישראל. השנה זו השנה ה-19 לקיום התחרות בישראל.

במדור: מקאן משתלטת על תחרות האפי וגם על הטרנד החדש בבני ברק 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן