WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
לקראת עונת הקיץ ופתיחת הרישום לסיעורונים – סדנאות קצרות לעדכוני ידע – שוחחנו עם מייסדת ומנהלת ‘סיעור מוחות’ כדי לשמוע ממנה איך נולד הרעיון ומי נהנה ממנו
siur mohot
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מרים שרביט, מייסדת ומנהלת בית הספר ‘סיעור מוחות’, מרגישה מחויבות כלפי הבוגרות שלה. בשיחה איתנו היא מספרת בהתרגשות על פרויקט ‘סיעורונים’ ואומרת שהיא מסבסדת את הסדנאות המקצועיות הללו כי היא מרגישה אחראית לעדכוני הידע של תלמידותיה.

“בנינו את הסדנאות עבור הבוגרות שלנו אבל הרישום פתוח לכולן”, מספרת שרביט. “מגיעות גם בוגרות של מכללות אחרות, בוגרות סמינרים וסתם נשים שעוסקות בתחומים האלה מזה שנים רבות. מדובר בסדנאות קצרות לעדכוני ידע. זה לא במקום קורסים רגילים, זה לא מקיף ולא מלמד תחומים מא’ עד ת’. אנחנו מעבירים שדרוגים, עדכונים לתוכנות וטרנדים חדשים”.

לדברי שרביט, ‘סיעור מוחות’ מעודד נשים ללמוד תקשורת חזותית ברמה הגבוהה ביותר ולכן בית הספר שם לעצמו מטרה: לתת לבוגרות ולעוסקות בתחום העיצוב והתקשורת את מיטב המידע החדשני והמתקדם, הטרנדים החמים וכל השדרוגים הקיימים כדי לשמור על הרף הגבוה, להתברג במקומות הטובים ביותר בתעשייה ולהוביל את השוק.

“בסיעורונים, התלמידות לומדות על הטרנדים המעודכנים ביותר ומתנסות בכלים החדשניים ביותר”, מוסיפה שרביט, “בבניית הסילבוס של הסדנאות הקצרות אנו שמים דגש על תחומים שפחות היו בסדנאות הקודמות”.

ריאיון עם מרים שרביט: "אני מרגישה אחראית לעדכוני הידע של הבוגרות שלנו" 1

זה מתאים רק למעצבות?

“הסיעורונים פונים לכל קהלי היעד בתחום התקשורת החזותית: מעצבות דיגיטל, פרינט, עורכות וידאו, מעצבות פנים וכו’. דאגנו שלכל אחת יהיה מה לבחור”.

הסדנאות לא מספיק רווחיות עבור ‘סיעור מוחות’

“הסיעורונים אומנם מסובסדים על ידינו אבל הכסף הוא לא הנושא. כבית ספר מוביל בתחום התקשורת החזותית, אנחנו מרגישים מחויבות לספק את השירות הזה לתלמידות ולבוגרות שלנו. זה שירות לציבור”.

אולי הן מגיעות לסיעורונים ובעקבות זה נרשמות לקורסים הרגילים?

“אני לא חושבת שזה קרה. אנחנו לא עושים את זה כדי לשווק את הקורסים האחרים אלא נטו מתחושת שליחות ומחוייבות כלפי הבוגרות שלנו. חשוב לנו שהן תישארנה מעודכנות ומובילות בתחומן”.

המוטיב הזה חוזר שוב ושוב במהלך השיחה עם שרביט. היא משקיעה אנרגיות ומשאבים לטובתן של תלמידות ‘סיעור מוחות’ גם במהלך הלימודים, גם בסיום הלימודים באמצעות מערך ההשמה הפעיל שדואג לשלב את הבוגרות בעבודות נבחרות וגם בהמשך הדרך עם סיעורונים ומפגשי עדכון מקצועיים.

אני רואה שיש המון סדנאות והבחירה קשה. מה ה’סיעורון’ הכי מבוקש היום?

“בינתיים הרישום הכי גבוה זה לסדנאות על אינפוגרפיקה ומיתוג”.

אינפוגרפיקה?

“כן, זו סדנה חדשה, הנושא נחמד וזה מאוד שימושי ונוגע בהכל: זה נמצא בעיתונות, בדיגיטל, בשילוט, בשדה התעופה, זה נמצא בכל מקום”.

מה יש ללמוד על אינפוגרפיקה? נשמע פשוט לשרבט על דף אייקונים ואיורים…

“יש המון מה ללמוד בנושא. זו תורה שלמה. איך המוח האנושי עובד במצב אוטומטי, איך יוצרים שפה שהמוח צריך אפס מאמץ כדי לקבל מידע. אתה יכול להיות טרוד, עסוק, לא פנוי ואתה שם לב למסרים כאלה שבכל מצב אחר היית מאבד חופשי”.

לדוגמה?

“אני במסע עם בנות בכל מיני מקומות בארץ, שוק הפשפשים, נמל תל אביב ועוד מקומות, אנחנו משרטטות ובונות אינפוגרפיקות מדהימות לשימוש נגיש, נוח וקל. היום אתה רוצה להרים מדור כלכלה, אתה חייב אינפוגרפיקה. הסדנה הזאת כוללת את התיאוריה עצמה, כללי בסיס, תוכנות עזר וכלים מיוחדים אשר מקילים על המלאכה, לומדים על הנישה הדיגיטלית, איך היא מתפקדת ועוד. הרי יש אינפוגרפיקה נקיה כמו במפות, יש ציורית בליווי תמונות, יש יותר חווייתית כאלה למוזיאונים ולתצוגות ויש נרטיביות שמציגות סיפורים במקום כתבה בעיתון”.

ריאיון עם מרים שרביט: "אני מרגישה אחראית לעדכוני הידע של הבוגרות שלנו" 2

יש עוד סנדאות עם ביקוש שיא?

“הרבה מאוד שואלים על אלמנטור. מעצבות לא תמיד מבינות למה הן צריכות את זה, אבל היום אי אפשר להיות מעצבת בלי לדעת לעצב דפי נחיתה. אלמנטור הפך להיות כלי משמעותי מאוד עבור מעצבות גרפיות שמאפשר להן לייצר אתר או דף נחיתה בקלות בלי ללמוד או לגעת בקוד”.

תלמידות שלך השתתפו בתחרות של אלמנטור?

“כן, חמש תלמידות הגיעו לשלב ההצבעות ושלוש עלו לשלב הגמר. בשלב ההצבעות, שיטת הבחירה הייתה כמו פריימריז, ‘תביאו חברים’, וכדי לעלות לשלב הגמר הנושא היה כמה אנשים הצביעו ולא האם האתר מקצועי או מעוצב טוב. שמחנו מאוד בזכייתן של תלמידותנו ושלחנו להן את ברכותינו”.

יש עוד מקומות או שההרשמה מסתיימת?

“הרישום רק החל ויש עדיין מקומות. ככל שיעברו הימים כך יגבר הסיכוי שסדנאות מסוימות יתמלאו. כל קבוצה מוגבלת ל-35 נרשמות בלבד, כדי שאפשר יהיה לנהל דיונים אפקטיביים וכן במטרה שהלימוד יהיה מהנה ובאווירה טובה, כמיטב המסורת שלנו”.

לאתר הסיעורונים לחצו כאן

ריאיון עם מרים שרביט: "אני מרגישה אחראית לעדכוני הידע של הבוגרות שלנו" 3

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן