כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
אנשי קול ברמה שילמו את חובם לארגון קולך, בסך 30 אלף שקל, במטבעות של 10 אג’. יצאנו לבדוק אלו סיבות גרמו לאנשים להתאמץ ולהשיג מספר מטבעות רב כל כך, רק כדי לנקום
kol barama (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מוקדם יותר הגיעו אנשי רדיו קול ברמה לשלם קנס בסך 30 אלף שקלים לארגון קולך באמצעות מטבעות של 10 אגורות. מנכ”ל הרדיו, אריאל דרעי אמר כי המסר הוא שהציבור החרדי לא זקוק להתערבותם ולעזרתם המאוסה של נשות קולך. 

קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 1 קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 2קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 3

נראה כי שיטה זו של נקמה אשר מייצרת תסכול רב בקרב מקבלי הכספים או אם תרצו – גובי הכספים – היא עתיקת יומין ומקובלת במקומות רבים בארץ ובעולם. 

יצאנו לבדוק אלו סיבות גרמו לאנשים להתאמץ ולהשיג מספר מטבעות רב כל כך, רק כדי לנקום.

מסתבר שהסיבה העיקרית לנקמה מהסוג הזה היא תשלום קנסות ודוחות חניה לעירייה. אין ספק שזהו חוב מתסכל אבל כאשר החוב מכפיל את עצמו הוא הופך למתסכל פי כמה. עברייני דוחות ראו בזה סיבה מספיק טובה כדי לנקום ולשלם במטבעות של עשרות אגורות. 

בעיר בית שמש, למשל, הוכפל לדודו סעדון קנס עבור דוחות חניה ללא ידיעתו. בעירייה לא הסכימו להגיע איתו להסדר ועיקלו לו את החשבון. דרכו לגמול על כך הייתה לשלם 3,000 שקלים במטבעות של 10 אגורות וחצאי שקלים

מסתבר שהפקידות בעירייה פחות אהבו את הרעיון והפנו אותו ליועץ המשפטי שסירב לקבל את הכסף בצורה הזאת אך לבסוף נכנע.

מעניין שאת המטבעות הוא השיג בדרך מקורית: “המטבעות של 10 אגורות הגיעו מישיבה שאני מכיר. נתתי להם כסף מזומן ובתמורה לקחתי מהם את האגורות”. שימוש הוגן, כך נראה, בכספי צדקה.

קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 4

גם בעירית ראשון לציון נדהמו לקבל שק מלא במטבעות זהובות. כמו בבית שמש, גם כאן זהו תשלום עבור דו”ח חניה שתפח מ-100 ל-850 שקלים, לטענתו מבלי שקיבל התראה על כך.

קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 5

ואם בנושאי תחבורה עסקינן, הרי שסיבה נוספת לתשלום קנסות בצורה הזו היא נסיעה בשכרות על אופנוע שלטענת בעל האופנוע, אירוע כזה לא קרה מעולם. רן פניבילוב תושב תל אביב יצא לבילוי בתל אביב כאשר שוטר מג”ב עצר אותו וביקש לעשות לו בדיקת שכרות. פניבילוב התנגד וטען שכלל לא נהג על האופנוע, אך השוטר, מסתבר בחר שלא לוותר ורישיונו הוקפא לחודש.

בהמשך התחוור לפניבילוב כי עליו לשלם גם על אחסנת האופנוע וגרירתו. ברוב תסכולו ומכיוון שלא רצה להישאר חייב, הוא אסף במשך חודש אגורות, חצאי שקלים ושקלים והלך לשלם את חובו. מסתבר שפקידות פחות אוהבות לספור מטבעות וגם כאן הפקידה נמנעה בתחילה לקבל את הכסף אך לבסוף נאלצה להשלים עם מר גורלה. 

קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 6

מסתבר שיש סיבות נוספות כדי לנקום. הנה, למשל, בעל חוב לחברת הסלולר סלקום. רק שכאן עו”ד של החברה התנגד לקבל את התשלום ובעל החוב נאלץ לשלמו בדרכים המקובלות. לליעוז כהן, צעיר בן 23, היה חוב לסלקום, אך בזמן שהותו בארה”ב, במשך כארבעה חודשים, החוב תפח והשליש את עצמו. כשהוא בא לשלם את הקנס במטבעות של 10 אגורות, כאמור, הוא נתקל בסירוב של העו”ד שטיפל בעניין. נראה כי לא כולם מוכנים לקבל את גזר הדין ויש מי שיעשה הכל כדי להימנע מלהעסיק את עובדת המשרד עוד שעה לא נחוצה. את הכסף הוא השיג מקופת חיסכון שהייתה לו זה מכבר ועליו היה להוסיף אך מעט כדי להגיע לסכום הרצוי. משהו שכנראה אאמץ גם אצלי. מי יודע, אולי עוד אתקל בחוב עתיק.

קול ברמה לא לבד: מי עוד שילם קנס במטבעות של עשרות אגורות? 7

אך באמריקה, כמו באמריקה אם דבר כזה קורה הוא צריך להיות דרמטי ומתועד מספיק כדי להפוך לוויראלי ברשת.  כך ברט סנדרס, צעיר אמריקאי, החליט ליצור דרמה של ממש מקנס על סך 292 דולר, והפך לגיבור רשת כשתיעד את תשלום הקנס היצירתי שלו. הסרטון, בו הוא מתעד את עצמו משלם את הקנס במטבעות של 25 סנט, זכה לכמעט 3 מיליון צפיות בתוך שבוע ימים בלבד.

אם כך, נראה שרדיו קול ברמה משחזר נקמות מתוקות, אך פעולה זו גרמה לתגובה מאופקת וחביבה של ארגון קולך. מוזמנים לצפות בשני הסרטונים:

והנה התגובה של ארגון קולך

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

  1. כבר כמה שנים יש נשים שמשדרות ברדיו קו ברמה אולי זה בעקבות נסיון תביעה אבל לא שלכן

  2. קולך הוא ארגון פשע אכזרי שממומן על ידי הקרן החדשה, להילחם ביהדות, וגם לפגוע כלכלית ונפשית בגברים על ידי הסתת נשים נגדן להתגרש, לקרוע אותם בתביעות כלכליות לא צודקות על ידי עלילות כוזבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן