מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מאיה נבט, מרצה מובילה ומנחת פרויקטים בתחום האדריכלות ועיצוב פנים בסיעור מוחות, מספרת לפאשקעוויל על המקצוע שצובר תאוצה ועל היתרונות של הקורס המקיף, הייחודי והממוקד
siurmohot (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בית הספר ‘סיעור מוחות’ מביא עימו בשורות חדשות לעולם האדריכלות ועיצוב הפנים והופך לבית הספר העדכני והחדשני ביותר במגזר החרדי. בשנים האחרונות פועלת מגמה מיוחדת ללימודי אדריכלות ועיצוב פנים ברמה הגבוהה ביותר, עם סגל מרצים מהבכירים בתחום.

מאיה נבט, מרצה בסיעור מוחות ובעלת משרד עצמאי משותף עם בעלה ליונל נבט המנוהל כבר שני עשורים בירושלים ‘נבט – אדריכלות ועיצוב’, מסבירה בשיחה עם פאשקעוויל מדוע הצורך והדרישה במעצבי פנים מקצועיים תופס תאוצה גבוהה בארץ בשנים האחרונות.

“ההתעוררות בעשור האחרון בארץ בתחום עיצוב החלל קשורה גם לכניסתן של רשתות דיזיין מחו”ל, כמו איקאה, שהנגישו לציבור עיצוב צעיר ועדכני במחירים השווים לכל נפש ובעצם פתחו לקהל הישראלי חלון אל עולם העיצוב, ובהמשך לכך עליה בביקוש ובדרישה לאיש מקצוע מלווה – מעצב פנים”, אומרת נבט.

לדבריה, בעבר השקעה בעיצוב פנים ועבודה מול איש מקצוע מהתחום דרשה תקציבים גדולים ואכן נקשרה לציבור אמיד בלבד. היום, לעומת זאת, הדרישה למעצבי פנים נקשרת בתחומים רבים, ממגזר פרטי ועד מלונאות, בתי עסק ומסחר ואפילו בתי כנסת.

“היום לקוחות פוטנציאליים מבינים שבעוד שיש צורך בהשקעה כספית בשכירת שרותיה של מעצבת פנים לפרויקט, עלויות אלה נחסכות ואף הרבה מעבר להן בזכות מקצועיותה, נסיונה בתחום מול הספקים השונים ומבצעי העבודה”, מוסיפה נבט. “מעבר לכך שנחסך כסף, התוצר הסופי תפור ומדויק עיצובית ותקציבית לדרישות הלקוח עם מינימום כאב ראש”.

עבודת המעצב כוללת תכנון, עיצוב ובחירת חומרים וליווי פרויקט עד לתום ביצוע. ללא ספק עיסוק רב תחומי הדורש מהמעצב מעבר ליכולות העיצוביות גם כישורי ניהול, קבלת החלטות, יכולות בין אישיות לניהול הצוותים והלקוחות עצמם. אחד התחומים המרתקים שעולם העיצוב יכול להציע.

שילוב של פרקטיקה וחדשנות

מרים שרביט, מנהלת סיעור מוחות, אומרת כי יש כאן שילוב נדיר של פרקטיקה וחדשנות. “המטרה בקורסים הללו והאתגר המרכזי בהם זה לקצר את התהליך לכדי עבודה מעשית. לימודי אדריכלות מלאים אורכים 5 שנים ומקיפים תחומים מגוונים מעבר לפרקטיקה עצמה.

“בסיעור מוחות בנינו תכנית ייחודית המאפשרת רכישה של כל הכלים המקצועיים הנדרשים, תחת הקפדה גבוהה ועם ראיה והבנה מה נדרש בשוק העבודה גם במגזר הפרטי וגם במשרדי האדריכלים, במסלול מקוצר בן שנתיים בלבד שמאפשר לבוגרות לצאת עם הידע והכלים המקצועיים השימושיים ביותר לשוק העבודה כיום”.

כל היתרונות במסלול אחד

אם את מתעניינת בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, סביר להניח שכבר הציעו לך מגוון רחב של אפשרויות אקדמיות. תחום ההום סטיילינג והעיצוב רווי בבתי ספר המציעים לימודים ברמות שונות. “אחת הבעיות הגדולות לסטודנט שסיים את לימודיו במציאת עבודה ראשונה, היא חוסר הניסיון המעשי”, מסבירה מאיה. “כדי לסייע לבוגרות שלנו בתחום זה, לפרויקט הגמר נבחר פרויקט אמיתי בו התלמידות מתנסות בתכנון ועיצוב וכן בכל שלבי תכנון הביצוע עד רמת הפרט.

“בנוסף, התלמידות מתמקצעות בתוכנות המחשב ותלת המימד העדכניות ביותר בשוק ובכך ביציאתן לשוק העבודה הן מגיעות לראיון העבודה או ללקוח הראשון עם סט עבודה מלא הכולל הדמיות ברמה הגבוהה ביותר על פרויקט ממשי. זה פשוט פותח דלתות”.

בסיעור מוחות נושא החדשנות נמצא בראש סדר העדיפויות. תכנית הלימודים למעצבות הפנים כוללת התמקצעות וחשיפה בקורסים ייעודיים בתחומי ההום סטיילינג הכוללים טרנדים חדשים, מערך סיורים המפוזר במהלך שנות הלימודים להכרת היצע החומרים בשוק הישראלי, מפגשים והרצאות של מומחים בתחומי העיצוב השונים ובלמידה של תוכנות ה-3DMAX, תוכנות להדמיה ריאלסטית ברמה גבוהה וכן קורסים ייעודיים לפיקוח בניה וכתיבת חוזים. כל הידע הרחב הזה מיושם בשיעורי סטודיו ובהתמודדות עם פרויקטי תכנון ועיצוב בנושאי מסחריים ומשרדיים, בנושאי מלונאות וכמובן מגורים.

ממחשבה למעשה

בוגרות לימודי העיצוב בסיעור מוחות ייהנו מאופק מקצועי מגוון, עבודה במשרדי אדריכלים ומעצבים מובילים, עבודה בתחומי העיצוב ברשתות המטבחים והריהוט, עיצוב חללים מסחריים וחללים פרטיים בארץ ובחו”ל, עבודה עם מנהלי פרויקטים של דירות ובנייני יוקרה, וכמובן עבודה עצמאית כמעצבת ובעלת משרד או בשותפות עם מעצבות נוספות. השמים הם הגבול.

אם גם את חולמת על עיצוב ואדריכלות, תתרשמי מתוכנית הלימודים המקצועית והמורחבת וכן מעבודות של בוגרות הקורס בקישור הזה

"רשתות כמו איקאה הקפיצו את המודעות והדרישה למעצבי פנים בארץ" 1 "רשתות כמו איקאה הקפיצו את המודעות והדרישה למעצבי פנים בארץ" 2 "רשתות כמו איקאה הקפיצו את המודעות והדרישה למעצבי פנים בארץ" 3 "רשתות כמו איקאה הקפיצו את המודעות והדרישה למעצבי פנים בארץ" 4  "רשתות כמו איקאה הקפיצו את המודעות והדרישה למעצבי פנים בארץ" 5

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן