כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כבעלי עסקים, כמעט לכל אחד מאיתנו הזדמן לקבל החלטות טובות לשינוי ושיפור דפוסי התנהלות, אבל עם יד על הלב: עד כמה אנו מצליחים להיות עקביים וכמה מתוך אותן החלטות אנו מצליחים לקיים ולשמר לאורך זמן?
DAVID GALPERIN דוד גלפרין
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אם נפתח בימים אלו שבין כסה לעשור את תיבת הדואר במחשב או בכניסה לבניין, נגלה שמרבית האיחולים לקראת השנה החדשה, עוסקים בעיקר בהתחלות חדשות. מובן שגם אנחנו מאחלים לכם שנה של התחלה טובה, של הזדמנויות, שגשוג, בריאות ושפע. אבל אנחנו רוצים לדבר אתכם על משהו שפחות מדברים עליו בימים של התחדשות והתחלות חדשות. הפעם נתמקד דווקא בקבוע, בשגרה, ברוטינה.

כבעלי עסקים, כמעט לכל אחד מאיתנו הזדמן לקבל החלטות טובות לשינוי ושיפור דפוסי התנהלות, אבל עם יד על הלב: עד כמה אנו מצליחים להיות עקביים וכמה מתוך אותן החלטות אנו מצליחים לקיים ולשמר לאורך זמן?

גם אם ההחלטות שקיבלנו על עצמנו יהיו חכמות, מבריקות ומהפכניות, במידה ולא יתלוו אליהן מעשים קבועים כדי לקיים אותן בעקביות, הסיכוי שלהן לשרוד לאורך זמן דומה לסיכוי של ההבטחות של ילדינו הקטנים לשפר את התנהגותם להתקיים לאורך זמן.

אז איך מצליחים לפתח התנהגות עקבית ואכן לשנות התנהלות כפי שקיבלנו על עצמנו? בעניין זה מומלץ להעיף מבט אל אילנות “גבוהים”, אל אנשים הנחשבים לסיפור הצלחה (לפחות בכל הנוגע לקריירה ועסקים) ולהציץ בסדר יום אופייני שלהם.

שיגרת בוקר של מיליארדרים

בסדר יום של בעלי תאגידים ואלי הון מפורסמים, הרוטינה חשובה. רוב המיליארדרים קמים לפני 6 בבוקר, אחרי שינה טובה של לפחות 6-8 שעות. מיד כשהם קמים, הם מתכננים מה הם רוצים להשיג היום ופחות מה הם צריכים לעשות.

אנשים שומרי מצוות יתחילו את היום בתפילת בוקר, ולהבדיל אחרים ישמרו על שיגרת מדיטציה או פעילות גופנית. פעילות זו, היא חלק בלתי נפרד משגרת ההשכמה שלהם ומסייעת להם להפחית מהלחץ ולשפר את החשיבה. לכך אפשר בהחלט להוסיף שיגרה של לימוד בוקר, או להבדיל קריאת ספר, על בסיס יומי.

הרגל יומי נוסף הקשור לבוקר הוא מה שמכונה “צמצום החלטות”: ידוע שאישים כמו ביל גייטס או המנטור האגדי טוני רובינס, לובשים מדי יום סגנון לבוש זהה, בלא שינוי כלשהו, זאת בכדי לחסוך מעצמם את הצורך לקבל עוד החלטה: בסופו של דבר אנשי עסקים מוקפים באינסוף החלטות שהם צריכים לקבל מדי יום ולעיתים אף מדי שעה, רובן החלטות חשובות ומכריעות, כך שכל החלטה שאינה חשובה דיה, כמו צבע הבגד, הופכת לנטל ומוטב להימנע ממנה ככל שניתן.

לצמצם קבלת החלטות

העיקרון של “צמצום החלטות” נוגע באופן ישיר למיקור חוץ של פעולות מסוימות הזוללות אנרגיות מיותרות, נניח ההתעסקות עם הפרסום של העסק. ליווי ריטיינר של משרד פרסום נועד בדיוק לשם כך: תוספת של כוח אדם מבחוץ שעוקב אחרי פעולות הפרסום של העסק, שותף בהם ומחייב את אנשיו לתת דין וחשבון בשגרה, זאת בלא צורך לקבל החלטות התופסות נפח חשוב מהזמן המצומצם שיש לנו.

הכלל הוא, ככל שהשיגרה היומית שלנו בעסק מתבצעת כרוטינה יומיומית, הדבר מותיר לנו פנאי במוח לקבל את החלטות החשובות באמת. שיגרה זו מאפשרת לשינויים שקיבלנו על עצמנו ואנו מעוניינים להטמיע בעסק, לחיות בשלום עם הפעילויות השוטפות או החשובות, בלא תחרות ביניהן. כי במקרה של תחרות ביניהן, ברור שהפעולות החדשות והלא מוכרות לנו תפסדנה בתחרות.

וברוח ימי הרחמים והסליחות, תרומה אישית לזולת באמצעות סיוע (לאו דווקא בכסף) על בסיס קבוע, היא חלק משיגרה עסקית מבורכת. מחקרים מראים כי סיוע לזולת על בסיס קבוע תורם למדד האושר ומשפיע באופן ישיר על ההצלחה של העסק.

ומה נאחל לקראת השנה החדשה הבעל”ט? נאחל לכולנו שנה של אושר פנימי!

מדד האושר הפנימי

מהו אושר פנימי ומדוע הוא הקובע יותר מכל במדד האושר האישי? ובכן, בסופו של דבר מדד האושר שלנו נקבע על ידי החוויה הפנימית שלנו וכיצד אנו חווים את המציאות שלנו. החוויה הפנימית לא נקבעת על ידי מקרים “אובייקטיביים” שקורים לנו ואנחנו תלויים בהם ולא יכולים להשפיע עליהם, נניח ענייני פרנסה, משפחה או בריאות, אלא בצורת ההסתכלות ה”סובייקטיבית” שלנו על המאורעות, ובקביעה האישית שלנו, האם מדובר במציאות חיובית או שלילית.

כשמתגלגל לפתחנו מקרה שאינו תורם באופן חיובי להתפתחות שלנו ולהצלחה שלנו, חשוב מאוד המשקל שאנחנו נותנים למקרה וכיצד אנחנו מפרשים את מה שאירע, מהי המשמעות שאנחנו נותנים למה שקרה, מה הרגש שאנחנו חווים ומהי התגובה הרפלקסיבית שלנו. וכפי שאומר המומחה לפסיכולוגיה התנהגותית צ’ארלס סווינדול: “החיים הם 10 אחוזים מה שקורה לנו ו-90 אחוז כיצד אנו מגיבים לכך”.

אז נאחל לכולנו שנשכיל לקבל כל התמודדות מאתגרת שלא קיווינו ולא ציפינו לה, כדבר מלמד ומועיל וכאתגר מחשל ומחזק, הדוחף אותנו לא לוותר ולהמשיך לכיוון ההצלחה, שניתן לאתגרים היומיומיים את היחס הנכון, שהחשיבה הזו תהיה חלק מהשגרה הקבועה שלנו ותוביל אותנו להשגת המטרות החשובות לנו.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן