דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מוישי רנד, מפתח ומעצב חוויות אינטראקטיביות, מספר על התחום המתפתח בעולם ונותן דוגמאות של יצירות מדהימות שעשה לאחרונה. מרתק!
RAND SIUR MOCHOT (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

יותר ממאה נשים חרדיות השתתפו אמש באירוע מיוחד של סיעור מוחות שפתח צוהר לעולם חדש לחלוטין עבורן: פיתוח ועיצוב מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR). מה זה מציאות מדומה ומה זה רבודה? בואו נתחיל מההתחלה.

מציאות מדומה: מרכיבים משקפיים ונכנסים לעולם וירטואלי לחלוטין שיצר מפתח החוויה. מציאות רבודה: שילוב בין המציאות לעולם וירטואלי. דרך המצלמה של הטלפון או משקפיים מיוחדים, רואים אובייקטים אינטראקטיביים מופיעים במקומות הפיזיים שאנחנו נמצאים בהם.

שוחחנו עם מוישי רנד, מי שנתן אתמול הרצאה באירוע ההשקה, כדי שיספר לנו קצת על התחום החדשני. רנד מפתח ומעצב משחקים אינטראקטיביים של מציאות מדומה ומציאות רבודה בדגש על אינטראקטיביות מוגברת וכן מרצה בתחום במכללת שנקר ובקרוב רכז מקצועי של הקורס החדשני בסיעור מוחות.

מוישי, תספר לנו בכמה מילים על ההרצאה שלך אתמול

“מטרת ההרצאה הייתה לחשוף את התחום המדהים הזה לנשים שלא מכירות אותו ולפרט באיזה תחומים אפשר להשתמש עם עולמות האינטראקטיב. סיפרתי על השוק במספרים, סך ההכנסות, ממוצע גיל האנשים שמשתמשים בחוויות כאלו ונתונים נוספים. פירטתי מספר סיבות לצמיחה הגדולה של התחום בשנים האחרונות, איזה תפקידים יש ביצירה של חוויה אינטראקטיבית, מדוע כדאי להיכנס לתחום וכמובן, איך משתלבים בו”.

איך הגעת לתחום המציאות המדומה?

“הייתי מתכנת מערכות מידע ואתרים ונחשפתי לתחום הזה לפני כמה שנים בטעות, אפשר לומר, דרך קורס קצר שלקחתי. מאוד התלהבתי ונכנסתי עמוק לתוך העולמות של המציאות המדומה. הייתי חוזר מהעבודה ויושב ולומד את זה בצורה עצמאית עד אמצע הלילה. מאוחר יותר הלכתי ללמוד עיצוב ופיתוח משחקים בשנקר. בסוף המסלול כבר התחלתי לעבוד בחברה שעסקה בזה ובמקביל התחלתי ללמד בשנקר”.

ומה התפקיד שלך היום?

“אני עובד כשכיר וכעצמאי. כשכיר בחברה שלוקחת צעצועים פיזיים ומחברת אותם לאפליקציות באמצעות חיישנים. למשל, הצגתי אתמול קוביה הונגרית שחיברנו לאפליקציה שמזהה כל סיבוב או רוטציה. באמצעות האפליקציה ניתן ללמוד איך לפתור את הקוביה, מהו הפתרון הכי מהיר, להתחרות מול אנשים בכל העולם ולשלוט באמצעות הקוביה בשלל משחקים שונים הנמצאים באפליקציה. פשוט מדהים.

“כעצמאי אני פרויקטור של חוויות מציאות מדומה. יוצר חוויות לפי דרישות הלקוח. למשל, הייתי אחראי על פיתוח אפליקציה ללימוד תיאוריה במציאות מדומה. התלמיד מתיישב על כיסא עם הגה ודוושות, לובש את המסכה והוא מרגיש כאילו נמצא בתוך רכב נוסע כאשר לצידו יושב מורה נהיגה וירטואלי שמסביר לו על התרחישים המתרחשים בכביש: עקיפה, רוכב אופניים שמתפרץ לכביש ועוד. התלמיד לומד תיאוריה בצורה חווייתית ומוחשית. זה פרויקט שכבר יצא לפועל ועובד במספר מוקדים של זכיינים ברחבי הארץ. כמובן שמדובר בפרויקט גדול שנעשה בשיתוף אנשי תלת מימד שיצרו את העיר בה התלמיד נוסע ומספר מתכנתים”.

והצגת את כל הדברים האלה בהרצאה?

“כן. רצינו להראות איך חברות משתמשות בשירותי מציאות מדומה בתחומים שונים: בתי ספר לנהיגה, בתי חולים, קופות חולים, מוזיאונים, חברות בטחוניות, מרכזי חינוך ועוד. בעצם כל אחד הוא לקוח פוטנציאלי. אתה יכול ליצור עולם שמתאים למה שאתה צריך”.

פתרונות חדשניים למגזר החרדי

מנהלת סיעור מוחות, מרים שרביט, מספרת לנו כי יום החשיפה לתחום המציאות המדומה מגיע אחרי שנתיים שהיא חוקרת את הנושא בהיבט העולמי וההתאמה שלו למגזר החרדי.

“זו תופעה מדהימה וחובקת עולם שאנחנו רוצים להיכנס אליה”, אומרת שרביט. “רק כדי לתת אינדיקציה של מספרים: אמאזון מכרו בחודש האחרון מאות אלפי ערכות VR וכל פעם שפתחו מכירה חדשה ב-400 דולר, מכרו את כל הפריטים שהועמדו למכירה בתוך יום או יומיים.

“התחום הזה מפותח מאוד בתחום הגיימינג (המשחקים) אבל אתמול ראינו דוגמאות מתחומים אחרים כמו לימודים שונים וטיפולים רפואיים. אחד המרצים הראה איך מטפלים באנשים עם פחד גבהים, כאלה שלא מסוגלים לטוס בגלל זה, ובאמצעות טיפול במציאות מדומה הם עוברים תהליך ריפוי”.

לדברי שרביט, בציבור החרדי אין הרבה ביקוש לתחום הגיימינג אבל הקורס נפתח במטרה לתת מענה לתחומים אחרים. “הדגש יהיה על חשיבה של משחק כי גם כשאנחנו מדברים על ניתוח רפואי במציאות מדומה, יש פה את החוויה של המשחק כשאתה פועל בשטח וירטואלי. בקורס נלמד את עקרונות המשחק אבל אין ספק שהתוצרים יהיו בתחומים אחרים. ניצור קורס כזה שיתן פתרונות לצורך שיתפתח במגזר החרדי”.

למי מיועד הקורס? כל אחת יכולה להתקבל?

“הקורס יהיה שילוב של תכנות (פיתוח) ועיצוב. אפשר לבוא לקורס עם ידע בפיתוח או עם ידע בעיצוב. מעצבות יתמקדו יותר בפן העיצובי של הקורס ומתכנתות מן הסתם בתחום הפיתוח. ניתן יהיה להירשם גם בלי ידע מוקדם אך הן תצטרכנה לעבור מכינה של חודש ויצטרכו לבחור איזה תחום יותר מעניין אותן. יש גם אנשים שעושים את כל החבילה. זה מקצוע רב תחומי שמשלב פיתוח, רעיונאות, דיזיין, תלת מימד ואנימציה”. 

צילומים: ברכה ביטן, יהודית זלצר

חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 1 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 2 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 3 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 4חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 5 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 6 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 7 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 8 חדש ובלעדי: קורס לפיתוח ועיצוב מציאות מדומה ומציאות רבודה 9

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן