גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
רוצים לדעת מהם 8 הערוצים הכי חמים לשיווק בדיגיטל? אייל רחמים, מייסד חברת דיגיטאץ’ ובעל ניסיון של יותר מ-10 שנים בשיווק דיגיטלי, מציג את הכלים הפופולאריים ביותר ברשת
eyal rahamim
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

השיווק באינטרנט משתנה ומשתפר כל הזמן, ובפתח העשור השלישי של המילניום אפשר כבר לדבר על ערוצי השיווק החמים ביותר: יש ביניהם חדשים ורעננים שהושקו לא מזמן וכבר מסתמנים כמקום שמי שלא נמצא בו לא קיים; ערוצי שיווק ותיקים שהתעדכנו משמעותית בעקבות שינויים בטכנולוגיה או בהרגלי הצרכנים; וגם כאלה שהוכחו בעבר כיעילים וממשיכים להיות כאלה.

מאפליקציות שהכי כדאי להשקיע בפרסום בהן, דרך טכנולוגיות מתקדמות ועד שיטות קידום אתרים אורגני שמתאימות לעדכונים האחרונים של מנועי החיפוש, אלה הם 8 ערוצי השיווק החמים ביותר לשנת 2020:

1. חמה מהתנור: טיק טוק

אפליקציית טיק טוק אמנם קיימת מזה מספר שנים (בין היתר בשמה הקודם מיוזיקלי), אולם בחודשים האחרונים היא תפסה פופולריות מואצת והפכה ללהיט ענק בקרב ילדים, בני נוער ואפילו כמה מבוגרים. יש בה הכל: מוזיקה, פילטרים, כלי עריכה, אתגרים – ובעיקר יש בה פוטנציאל אדיר לחשיפה ממוקדת לקהלים ספציפיים שאותה ניתן להפוך ללידים ומכירות. 

2. קבוצות ווטסאפ

קבוצות ווטאספ הן לא רק אפיק לשליחת מסרוני תקשורת בקבוצות של ועד הורים וכיום ניתן לנצל את הוווטסאפ בתור ערוץ שיווק ליגיטימי שיכול להזרים תנועה, מכירות וקהל נאמן. נסו לבנות קבוצות בעלות עניין משותף או לבנות קהילה סביב נושא משותף. אם עדיין לא ניסיתם את ווטסאפ כערוץ שיווק, תתפלאו לראות כמה תוכלו להפיק ממנו.

3. עדיין כאן: אינסטגרם

הרשת החברתית מבוססת התמונות היא כבר מזמן לא רק מקום נחמד לשתף בו תמונות אלא זירת מסחר גועשת שמכוונת בעיקר לצעירים. אינסטגרם מאפשרת למשתמשים לעמוד בקשר עם כוכבים, להציג מוצרים באמצעות פרזנטורים ואף להציע אפשרות למכירתם בכמה הקלקות בלבד – ובכך הופכת במהירות לשוק תוסס, מהיר ורווחי. 

4. המחשב יודע הכל: אינטליגנציה מלאכותית

ככל שהטכנולוגיה משתפרת כך לאלגוריתמים ממוחשבים ניתנות יכולות הבנה, בינה וניתוח משופרים. איסוף הנתונים מתקדם יותר מאי פעם, והמידע שנאסף על כל אחד מאיתנו בכל רגע נתון הוא בלתי נתפס במימדיו. כעת רק נותר להזין הכל לתוך מערכות משולבות באינטליגנציה מלאכותית וכך לחזות צרכים ודרישות של לקוחות ואף לשווק שירותים ומוצרים בצורה יעילה, אישית ומותאמת לצרכיו של כל לקוח, לרוב עוד לפני שהוא עצמו יודע שהוא זקוק לכך.

5. קשר ישיר עם עוקבים ולקוחות

הרשתות החברתיות יצרו קהילות דיגיטליות כמעט בכל נושא אפשרי, ובמקביל הפכו את יצירת וניהול אותן קהילות לפשוטים, נוחים ויעילים. באמצעות ניהול קהילות נבון ניתן ליהנות מחשיפה אדירה למוצרים ושירותים, לעמוד בקשר עם לקוחות קיימים ועוקבים שעשויים להפוך ללקוחות פוטנציאליים, לנתח תגובות ואינטראקציות כדי לשפר את ביצועי המותג ואף לפתח מוצרים ושירותים חדשים בהתאם לצרכים שעולים מתוך הקהילה.

6. ו… אקשן!

בעבר נהוג היה להשקיע בתוכן טקסטואלי כדי שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותו ולוותר על השקעה בתוכן וידאו בגלל עלויות גבוהות; אבל כיום המצב השתנה לחלוטין: מצד אחד, לגולשים כבר אין סבלנות לקרוא טקסטים ארוכים מדי, ומצד שני עלויות הפקת תוכן וידאו, בעידן שבו לכל אחד יש סמארטפון עם מצלמה משובחת בכיס, הצטמצמו מאוד והפכו לכדאיות מתמיד. 

7. המציאות שמעבר למציאות

הטכנולוגיות המוטמעות במכשירים הניידים החכמים מאפשרות ליצרניות האפליקציות השונות לעשות שימוש במציאות רבודה – וזהו כלי שיווקי מופלא שבזכותו ניתן לראות מוצר מזוויות שונות, למשל, או לבצע מדידת בגדים באופן וירטואלי. כרגע יצירת מציאות רבודה היא אמנם תהליך מורכב יחסית שקשה לבצע באופן עצמאי כמו שליפת סמארטפון מהכיס ולצלם בעזרתו סרטון הדרכה או ביקורת גולשים, אולם סביר להניח שגם במקרה הזה הטכנולוגיה תהפוך נגישה ופשוטה יותר בתוך זמן קצר למדי וכדאי כבר להתחיל להתכונן.

8. היום יותר מאי פעם: גוגל

מנוע החיפוש הוותיק והפופולרי לא נח לרגע וממשיך להשתנות באופן תדיר על מנת לשפר עוד ועוד את איכות תוצאות החיפוש שהוא מספק למשתמשים. כאשר תוצאות חיפוש ממומנות הופכות לכמעט בלתי נראות על ידי הגולשים השבעים מפרסומות, תוצאות קידום אתרים אורגני הן אלה שמקבלות את מירב החשיפה. במילים אחרות, שיטות קידום אתרים קלאסיות, כמו מחקר מילות מפתח ויצירת תוכן איכותי, ממשיכות להיות רלוונטיות בהתאם לשינויים ולעדכונים החלים באלגוריתמים של מנועי החיפוש.

לסיכום,

שנת 2020 מתאפיינת בחידושים טכנולוגיים מרחיקי לכת שבעבר אפשר היה רק לדמיין: אינטליגנציה מלאכותית, אפשרויות פילוח ושיווק יעילות ומותאמות אישית, זירות שוקקות חיים כמו טיק טוק ואינסטגרם צצות חדשות לבקרים ומושכות אליהן קהלים חדשים ועוד – ומשווקים שיידעו לזהות טרנדים כאלה בזמן ולנצל אותם בתבונה יוכלו לקחת את שיווק המותג שלהם באופן הרבה יותר חכם, ממוקד ויעיל מבעבר.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן