דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מתוך ראיית השטח ונכונות לקידום תעסוקתי מעמיק, יזמו בתכנית ‘מפת”ח-למעשה’, הקמת פורום קהילות מקצועיות שנועד לקדם עובדים חרדים אל הטופ – במימון מלא של משרד העבודה • כל הפרטים 
קהילות מקצועיות
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עורך דין מצליח, פסיכולוג מומחה ומעצב גרפי מנוסה פנו למרכז מפת”ח. לא, זו לא התחלה של בדיחה, אלא רק חלק מתוך שרשרת אנשי מקצוע חרדים, חלקם הגדול בוגרי אקדמיה ומכללה, שהתדפקו על דלתות משרדי מפת”ח בבקשה להצטרף ל’פורום קהילות מקצועיות’ המסייע בקידום אקטואלי רחב פנים, אותו יזמה מלי הופמן, מנהלת ‘מפת”ח מרחב אלעד’, אשר מנהלת את הפרויקט בכישרון רב יחד עם דוד בן שושן, רכז קשרי מעסיקים והכשרות מקצועיות.

בשיחה אודות היוזמה הברוכה, אני מבקשת להבין קודם כל, כיצד הוצף הצורך בהקמת הקהילות הללו?

“מרכזי מפת”ח (מרכזי פיתוח תעסוקת חרדים) עוסקים בכל התחום של ייעוץ והכוון תעסוקתי”, פותח ומסביר לנו סמנכ”ל ‘מפת”ח למעשה’ שלום בוקובזה, “החל מאבחונים ממוחשבים וידניים להתאמת לימודי מקצוע, דרך ייעוץ פרונטלי, מאגר משרות איכותיות וכלה בסבסוד של הכשרות מקצועיות (תכנית ‘שוברים’) עד 90% מעלות הקורסים, והכל במימון משרד העבודה. למעשה, כל אדם חרדי שמחליט להיכנס לשוק העבודה או לשדרג יכולות תעסוקה, פונה למפת”ח ומוצא מענה מקצועי רחב ומקיף”.

מלי הופמן מוסיפה: “במהלך עבודתנו הבחנו כי בין הפונים למפת”ח, ישנם אנשי מקצוע חרדים רבים, שלכאורה כבר רכשו מקצוע מסודר, אך עדיין מבקשים סיוע, הכוונה והדרכה כדי להתקדם בעבודתם. ניסינו למצוא את ערכי המוסף שאנו במפת”ח עשויים לתת להם. חשבנו על רעיון שמתבסס על שירותי מפת”ח הקיימים אך מביא את המקצוענים החרדים לקפיצה משמעותית בביטוי העצמי וביכולות תעסוקה וזינוק כלכלי קדימה”.

בתמיכתם המלאה של מנכ”ל מרכזי ‘מפת”ח למעשה’, מתי פיירמן, והסמנכ”ל שלום בוקובזה אשר ברכו על המהלך, לקחו הופמן ובן שושן את ארגז הכלים של קורסי המידע והסדנאות הקיימים במפת”ח ועמלו על התאמה מקצועית ספציפית ומקיפה לאנשי המקצוע השונים, תחת הכותרת של ‘פורום קהילות מקצועיות’.

אלו קורסים וסדנאות נלמדים בקהילות הללו?

הופמן: “בשונה מקורסי הבסיס הקשורים לעולם העבודה, כמו סדנת הכנת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה ושיווק עצמי, בחרנו סדנאות שונות שיעניקו מענה משמעותי לאנשים שכבר למדו באקדמיה אך עדיין נעדרים לעתים כלים חשובים שיכולים להזניק אותם בעסק ובעבודה.

“כך למשל ייסדנו קורס אנגלית מדוברת ברמות שונות, המועבר ע”י בית הספר המקצועי טארגט, אשר מהווה נדבך חיוני כמעט לכל איש מקצוע חרדי. לצדו בנינו מערך סדנאות נוספות כמו שיווק בדיגיטל, כתיבה משפטית, שפת גוף עסקית ועוד. כולם במטריית קורסי ליבה הניתנים חינם, במימון מלא למשתתפים”.

בן שושן: “חשוב לציין כי יש 2 מטרות עיקריות לקהילות המקצועיות. ההשתלמות הזו מסייעת לכל משתתף לפרוץ קדימה באופן אינדיבידואלי ולקדם את יכולותיו האישיות. בנוסף, ההתאגדות של אנשי מקצוע באותו תחום, יוצרת גיבוש ייחודי וכוח כפול כקבוצה עד לכדי קהילה ממשית סגורה, המאפשרת נטוורקינג מעשיר ומפרה, ייעוץ הדדי, שיתוף באתגרי המקצוע, שיטות וטיפים. בהמשך התהליך, אנו אף צפויים לארגן ללומדים ערבי גיבוש חברתיים מרתקים”.

חדש בתחום ההכשרות לאנשי מקצוע חרדים: 'פורום קהילות מקצועיות' 1

הקהילות המקצועיות מתנהלות מול מרכזי מפת”ח בשיתוף פעולה מלא עם אנשי קשר מרכזיים בכל קהילה. לכל קהילה מותאמים הקורסים באופן ספציפי ומותאמים לעולם העבודה.

הקהילה הראשונה שנפתחה הינה קהילת עורכי דין חרדים. בסיועו המלא של עו”ד יוסי ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין בישראל. יחד איתו בנו במפת”ח את תכני הסדנאות למשפטנים מהמגזר:  אנגלית מדוברת ברמה גבוהה, בה ילמדו למשל, ניהול שיחות באנגלית עסקית ומשפטית, שיפור הדקדוק, ועוד. סדנת שפת גוף עסקית, לבניית הופעה משפטית, ניתוח סיפור עסקי ועוד. משרד חכם ואוטומציות משפטיות  בה ילמדו טכנולוגיות סקירת מסמכים, שירות לקוחות טכנולוגי ועוד. שיווק דיגיטלי, לנטוורקינג בשפה תעסוקתית, נוכחות עסקית ברשתות החברתיות וכדומה. סדנת דיבייט חדשנית, לרכישת מיומנויות חשיבה אנליטית, והעברת מסרים וטיעונים לוגיים.

אפרופו אנגלית, לפני תחילת הקורס, כל משתתף עובר אבחון טלפוני להתאמת רמת הידע והלמידה, כדי לבנות כיתה הטרוגנית. “המורה מטארגט מתקשר לכל נרשם, בוחן טלפונית את רמת ידיעתו בשפה, ומשבץ אותו בהתאמה בקורס”, אומר בן שושן. את יתר הסדנאות מעבירים מרצים מטעם מכון שיפור.

“בתוך 3 ימי פרסום בלבד, נחלנו הצלחה אדירה. נרשמו כ-170 עורכי דין חרדיים למגוון רחב של קורסים וסדנאות. היה צימאון גדול לאנגלית מדוברת, זהו קורס חובה בעינינו לכל אדם חרדי עובד”, מספרים הופמן ובן שושן בסיפוק.

כאן מצטרף לשיחה גם עו”ד יוסי ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין בישראל, המספר על התלהבות אדירה שנרשמה מצד קהל המשפטנים במגזר החרדי: “עורכי הדין רגילים להאזין להרצאות בניחוח משפטי יבש, ואילו כאן קלעו במפת”ח להרצאות מרתקות ומגוונות, הקולעות ישירות לעניין הפרנסה, שחשוב כל כך בתקופה זו. בקהילה הייחודית שנוצרה, הם צפויים לקבל כלים מעולים להתייעלות בעבודה השוטפת והיומיומית. אלה מתנות שאנו לא רגילים לקבל במעטפת השגרתית שלנו. הרישום היה כל כך גדול, שנאלצנו לעצור אותו בשיאו, מרוב עומס. אני רוצה להודות לצוות הנהלת מפת”ח על שיתוף פעולה אסטרטגי וחשוב כל כך, שיעניק ערך רב לכל עורך דין שמשתתף בתכנית, תודה לכם”.

חדש בתחום ההכשרות לאנשי מקצוע חרדים: 'פורום קהילות מקצועיות' 2

משבר הקורונה העביר את הקורסים הפרונטליים הנהוגים במרכזי מפת”ח למתכונת זום. השינוי דווקא פתח הזדמנות נהדרת למשתתפי הפורומים. “הקורסים מיועדים לכל תושבי הארץ”, מדגישה מלי הופמן, “ניתן להירשם אלינו מחיפה ועד באר שבע. אני יוצרת קשר עם הקהילות ומעבירה את המשתתפים בצפון ובדרום לפי הסניפים”. 

לאור ההצלחה, פנתה גם קבוצה גדולה של טוענים רבניים למפת”ח, וביקשה ליצור קהילה מקצועית משלה. ביקשה וקיבלה. בעקבותיהם, הוסיפו לבוא פניות נוספות מצד קהלים נוספים בעולם העבודה החרדי: פסיכולוגיים, עובדי הייטק, אנשי תקשורת ויח”צ, יועצי משכנתאות, מעצבים גרפיים, רואי חשבון ועוד. כל תכני הסדנאות נבדקים ומאושרים ע”י משרד העבודה.

בן שושן: “פורום הקהילות המקצועיות הוא שירות וי-אי-פי לחרדים: עצמאים, פרילנסרים ושכירים, לצד בוגרי לימודי מקצוע בתחילת דרכם. העבודה מאתגרת אותנו, בשל הטיפול בפניות רבות של מתעניינים, אך יש לנו סיוע ושיתוף פעולה עם אנשי קשר מרכזיים בכל קהילה. הרישום עצמו נוח וקל, ונערך באופן דיגיטלי. הקורסים כאמור יתקיימו במתכונת מקוונת, בעזרת ה’ מיד אחרי החגים, ומיועדים כמובן לגברים ולנשים. אם גם אתם אנשי מקצוע חרדים, מוזמנים בחום להצטרף אלינו ולקדם עצמכם לעבר ההצלחה”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

תגובה אחת

  1. מיזם חשוב מבורך וקריטי, לציבור מוכשר של מחפשי עבודה שיש להם המון לתרום לצמיחת המשק הישראלי ומפת”ח נותנת להם מפתח לדלג על המחסומים התרבותיים וקרשי קפיצה להשתלב בשוק העבודה. ומלי הופמן נותנת את כל כולה באהבה וברצון. שאפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן