מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
משרות ציבוריות נדמו מאז ומתמיד כבלתי ניתנות להשגה. השמועות מספרות על מכרזים תפורים מראש, וההנחה הרווחת היא שאין טעם בהגשת מועמדות, היות והכישלון צפוי מראש. האומנם?
david shechter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

משרות ציבוריות נדמו מאז ומתמיד כבלתי ניתנות להשגה. השמועות מספרות על מכרזים תפורים מראש, וההנחה הרווחת היא שאין טעם בהגשת מועמדות, היות והכישלון צפוי מראש.

מי שפועל בשנים האחרונות על מנת לנפץ את המיתוס הוא רועי דרור, ראש אגף בכיר חברה וממשל במשרד ראש הממשלה, שנרתם ומוביל יוזמה עצמאית על מנת לשפר את איכות המתמודדים על משרות בשירות הציבורי, או כמו שהוא אוהב לסיים את הפוסטים שלו ברשתות החברתיות ‘מגזר ציבורי איכותי יעזר בלייק ושיתוף’. באמצעות המדיה הוא מנגיש מכרזים שונים, כולל הסברים על המשרה ולפעמים היכרות עם חלק מחברי הצוות הרלוונטי, על מנת לעודד מועמדים לגשת למשרות השונות.

אם נכונים הדברים בציבור הכללי, הרי שבכל הנוגע לבני הציבור החרדי לכאורה הפער גדול שבעתיים, היות וישנם חששות מובנים לחרדים העשויים להתמודד על משרות במגזר הציבורי ורבים מהם גם אינם נחשפים ליוזמות ההנגשה כמו אלו של רועי.

בשיחה עם דוד שכטר, מנהל מרכז הכוון תעסוקתי בני ברק, קיבלנו נתונים מעניינים ומחייבים על גישת המגזר החרדי למשרות הציבוריות. “אחוז החרדים נמוך מאוד כיום במשרות הציבוריות ועומד על כ-1.5% בלבד”, חושף שכטר ומונה את הגורמים האפשריים לכך: “חלק ממחפשי העבודה בציבור שלנו, אינם מודעים לקיומם של המכרזים ולדרך הנכונה להגשת מועמדות, אחרים מתייאשים מראש, לנוכח הפרוצדורה הארוכה של תהליכי הקבלה למשרות אלה. לא מדובר בשליחת מייל עם קורות חיים ובזימון לראיון, הדרך יותר מורכבת ומאתגרת. אחרים תולים את היעדר הקול החרדי במשרדי הממשלה בחובת ההצטיידות בתואר כדי להתקבל”.

אולם, שכטר מציין כי כפי שניתן לראות בשנים האחרונות, אלפי חרדים שסיימו בהצלחה לימודי תואר ושיעור החרדים הפעילים בשוק התעסוקה עלה מעט ב-2020, למרות החלטת הממשלה לחוק אפליה מתקנת במשרות ציבור כדי להביא לייצוג הולם לחרדים בשירות המדינה, שיעור העובדים החרדים בשירות הציבורי אינו נמצא בעליה מותאמת.

“איפה החרדים במשרות הציבוריות, אם כך?”, תוהה שכטר, “במקום לראות גרפים בעליה, אנו מוצאים כי במכרזים פומביים לשירות הציבורי בשנים האחרונות, ניגשו רק 10.8% חרדים, מתוכם נבחרו 5% בלבד בסך כל המכרזים. אבל בבידול המועמדות לתפקידים בכירים, עולה כי הוגשו 7% חרדים ואף אחד מהם לא התקבל. מה שאומר כי אין מספיק ייצוג למגזר החרדי למשרדי הממשלה”, קובע שכטר בצער.

מרכז הכוון פועל לשילוב סטודנטים ובוגרי תארים במשרות מקצועיות בכלל ובשירות הציבורי בפרט מתוך הבנה כי אותם אלו שהשתלבו במקומות עבודה אלו ישמשו כשגרירים במקום עבודתם ויפתחו את הדלת בפני חבריהם.

אולם שכטר לא רק שואל, אלא גם מנסה לספק את המענה.

במסגרת מיזם משותף של מרכזי ההכוון תעסוקתי של משרד העבודה יתקיים ביום רביעי 24.02.21 וובינר ייחודי עם רועי דרור על מנת להנגיש את המשרות במגזר הציבורי ולנפץ את המיתוס על גורל המשרות הממשלתיות וללמוד איך אפשר להגיש נכון מועמדות למכרזים ממשלתיים ואפילו להתקבל ולהצליח.

“אני מזמין את מי שנכונים לשקול את אפשרות ההעסקה במגזר הציבורי להצטרף לוובינר כדי להבין את יתרונות השירות הציבורי ולקבל כלים שיסייעו להם להשתלב בו. גם אם המשרה ההתחלתית נמוכה מעט, זו תהיה עבורם מקפצה לקידום עתידי ולפרנסה הולמת”, אומר שכטר ומוסיף: “ייצוג הולם לקול החרדי חשוב במיוחד במשרדי הממשלה, בבחינת סוגיות רגישות הנוגעות לציבור. כשיש עובד חרדי במשרד, תמיד אפשר להתייעץ עמו על ניסוח בנושא מכריע, לערוך סיעור מוחות ולקחת בחשבון את צרכי המגזר באופן הולם ומכבד.

“הרצאה זו היא רק חלק ראשוני מתוך תכנית שלמה שתעניק כלים והדרכות להירשם למשרות ציבוריות ולעודד הגשת מועמדות במגזר החרדי עד להשתלבות מוצלחת בשלטון מקומי ובמשרדי ממשלה”, מבטיח שכטר.

מדוע אין מספיק ייצוג למגזר החרדי במשרדי הממשלה ואיך אפשר לפתור את זה 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן