כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
נשלחתי למשימה פשוטה לכאורה: להשתתף באירוע הוורדפרס והדיגיטל השנתי, בלי לסקר את ההיבט המקצועי. רק ללקט חוויות בנחת וברוגע. מנחשים את מי פגשתי שם? יומן מצולם
press for word elementor (9)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כשעורך פאשקעוויל שאל אותי אם אני רוצה להשתתף באירוע השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל ולפגוש את כל המי ומי, השבתי בחיוב בלי להסס בכלל. הכרטיס נרכש והציפייה לקראת האירוע הייתה כמו ציפייה לקראת אירוע. 

יום לפני האירוע, לאחר שקראתי בעיון את תוכן ההרצאות הצפויות, חששתי שמא נקלעתי לסיטואציה לא נעימה, בשל היעדר הבנה וידע בתחום בניית אתרים ומושגים טכניים נוספים הרחוקים ממני כמרחק מזרח ממערב. 

שלחתי הודעה דחופה לעורך והוא הרגיע אותי בקלות יחסית: יעקב צ’אקוב, מומחה הטכנולוגיה של פאשקעוויל, יסקר את ההיבט המקצועי. עליי להסתובב וללקט חוויות בנחת וברוגע.

כך מצאתי את עצמי ביום רביעי בשעות הבוקר המוקדמות בנסיעה בואכה ראשון לציון, אל עבר אולם האירועים לאגו, מלווה בחששות מסוימים.

“היה מעולה”, כתבתי לעורך בסיומו של הכנס. 

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 1

להרצאה הראשונה נכנסתי בעקבות רוב באי האירוע, שהגדירו אותה כ”הרצאה מרתקת”. ובכן, רק חיפשתי דרכים יצירתיות כיצד לא להירדם במהלכה. הפקתי לקחים, וזו הייתה ההרצאה היחידה שנכנסתי אליה באותו היום.

חיפשתי סיפורים, אנשים וכל דבר שאוכל לשתף אתכם בלי להתעסק בחידושים טכנולוגיים או פתרונות מיוחדים לבוני אתרים.

עוד לפני הכניסה לכנס, ניתן היה להתרשם שמדובר באירוע מאורגן ומתוקתק. כיאה לאירוע העוסק בוורדפרס ובדיגיטל, אלמנטור לקחה את החסות הראשית ובלטה בנוכחותה בעמדת חלוקת מתנות ממותגות עבור המשתתפים, חולצות, בקבוקי מים ועוד.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 2

חברות שונות הציעו שלל פתרונות ותמיכה עבור בוני ומפתחי אתרים בדוכנים ממותגים באולם הראשי. עמדות קפה, שתייה ומיני מתיקה סיפקו את הסחורה ויחד עם מוזיקת רקע מעודכנת התפאורה והאווירה היו מושלמות.

כשניגשתי לדוכן המתנות של אלמנטור, עובדת ממותגת קיבלה אותי בסבר פנים טובות ומיד פתחה בשאלות על אודות העבודה שלי, בהנחה שאני וורדפרסיסט מושבע. “איך אתה בונה את האתרים שלך? דרג את חווית השימוש שלך, מה דעתך על אלמנטור” ועוד שאלות מהסוג הזה.

הבהרתי לה שאינני נמנה עם קהילת המפתחים ודומיהם. היא התאכזבה במקצת וניסתה לשכנע אותי לעזוב את עיסוקיי ולימודיי ולערוק לתחום בניית אתרים. “שם נמצא העתיד המבטיח”, אמרה בלהט. סיפרתי לה על פאשקעוויל ומיד הפנתה אותי ליוני ואריאל. הם בטח מכירים.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 3

ניגשתי ליוני. הוא שמח לראות נציגות של פאשקעוויל בכנס. שוחחנו על עתידו של הדיגיטל, שילוב חרדים ועוד.

“תחום הדיגיטל מותאם לכולם, ללא הבדלי דת גזע או מין”, הסביר לי יוני, “מי שאוהב את התחום ורוצה להצליח – יצליח בו, כמובן בתנאי שישקיע בלמידה. אתה יכול לעסוק בזה בכל מקום ובכל זמן, כך שזה ממש לא תלוי מהיכן הגעת, איזה תואר יש לך או איך קוראים לך, וזה מה שיפה בדיגיטל. הוא מותאם לכולם.

“אלמטור הפכו את הוורדפרס לנגיש יותר ונוח עבור בוני אתרים, וההצלחה מדברת בעד עצמה: כ-9 מיליון אתרים בנויים על אלמנטור ויש קהילות בהן משתמשים משתפים את הידע ומתייעצים, פורומים ייעודים ועוד”.

כך שגם לי יש סיכוי…

“בהחלט, אם תרצה אתה מוזמן ללמוד על הנושא, ואשמח לעזור לך”.

אולי כדאי לעשות הסבת מקצוע. רשמתי לי נקודה למחשבה.

כמו להוכיח את דבריו ובתיאום מושלם, הצטרף לשיחתנו אדם בעל חזות חרדית מובהקת. יוני הצביע עליו ואמר “הוא ההוכחה לכל מה שאמרתי לך כרגע”.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 4

מאיר קלמוס, מעצב ומפתח אתרים במקצועו, בין היתר עבור ערכים, מכון מאיר ועוד.

מה זה בעצם לנהל אתר?

קלמוס: “באתר מכון מאיר, שהוא אתר היהדות הגדול בעולם, יש כ-40 אלף שיעורים. זה דורש ניהול ומקצועיות ויד על הדופק כל הזמן, לראות שהאתר מתנהל תקין ללא באגים ובעיקר שיהיה נוח וידידותי למי שרוצה להיכנס ולשמוע שיעור”.

בנוסף, הוא מנהל עוד שמונה אתרים בשפות זרות. לדבריו, “אתה יכול לעשות את כל הדברים האלו מכל מקום ובכל זמן. כשאני ממתין בתור למרפאה או לדואר, אני עם הלפטופ צמוד, נכנס ופשוט עושה את מה שצריך. אתה יכול לשמור על הזהות שלך, לא ללכת לעבוד במקומות שקשה שם, פשוט לתכנן את סדר היום שלך ולבצע את העבודות בזמנים שאתה רוצה”.

מינגלינג במיטבו: “באנו להיפגש”

המשכתי במסעי באולם המרכזי ופגשתי צמד חבדניקים שהיו באמצע שיחה קולחת.

סליחה, אפשר להפריע? מי אתם? מה אתם עושים כאן? 

משה: “בטח, תתחיל אתה ישראל”

ישראל: “לא, תתחיל אתה משה”

שוב ישראל: “אוקיי אני אתחיל, קוראים לי ישראל ואני עוסק בבניית אתרים”.

ולמה הגעת לפה?

“לפגוש את משה”

משה, למה אתה הגעת?

“לפגוש את ישראל”

למה שילמתם על כרטיס לכנס? לא היה מקום אחר יותר זול ונוח?

משה: “אני עוסק גם בבניית אתרים. אמרנו שזה אחלה מקום להיפגש לאחר שלא נפגשנו זמן רב”.

אוקיי תודה. אגב, אני מוטי מפאשקעוויל. מכירים?

“לא”

אוקיי, אז תכירו עכשיו.

שלחתי את שניהם לשיטוט מהיר באתר.

“נראה מגניב”.

כן, תעקבו.

“סלפי?”

ברור.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 5

המשכתי לעבר קבוצה של חרדים שישבה ושוחחה בלהט. הצגתי את עצמי ככתב באתר פאשקעוויל ולשמחתי כולם הכירו ולא היה צורך בנאום היכרות חוצב להבות.

המכנה המשותף לכולם הוא עיסוקם בתחום הפיתוח, עיצוב ובניית אתרים. מטרתם בכנס הייתה להעשיר ידע, לשמוע הרצאות, לפגוש קולגות וליצור קשרים חדשים.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 6

חידה: מי בנה את פאשקעוויל?

חזרתי אל עמדת אלמנטור והמתנתי לאריאל. ברגע שהבחנתי שהוא התפנה ניגשתי והצגתי את עצמי. הוא קטע אותי מיד בהתחלה ושאל: “אתה יודע מי בנה את אתר פאשקעוויל?”.

השבתי בשלילה. בכל זאת, זה היה עוד בתקופה שחגגתי בר מצווה, טרם התוודעתי למושג אינטרנט.

“אז כן, אני בניתי את האתר, יפה שהוא עדיין קיים”.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 7

אריאל סיפר לי על מעבר עולמי לאתרי מכירה בעקבות הקורונה ובפרט חנויות האיקומרס שמוכרות יותר ויותר באינטרנט לעומת החנויות הפיזיות. שוחחנו בקצרה כי כמות האנשים שהמתינה לו גדלה מרגע לרגע. הוא הזמין אותי להיכנס להרצאה שיעביר בהמשך היום, וכך יצאתי מצויד בתובנות וכמובן שלא ויתרתי על סלפי עם בונה אתר פאשקעוויל ומייסד שותף באלמנטור.

כאן המקום לציין כי עמיתי יעקב צ’אקוב ישב בהרצאה, הקשיב בריכוז רב ואף הצטייד מבעוד מועד בדף ועט. הנה סיכום ההרצאה שלו.

הסתובבתי בכנס השנתי של קהילת הוורדפרס והדיגיטל וזה מה שמצאתי 8

המשך היום נסוב סביבות הרצאות ואנשים מרתקים שפגשתי. לסיום, אשתף אתכם בתובנה אחת שלקחתי איתי: חיבור וקשרים בין אנשים מוביל תמיד לדברים טובים. את ההצעות שקיבלתי שם לאחר שהצגתי את עצמי ככותב תוכן לא אחשוף כאן (עורך – זה לא רמז).

פשוט הציגו את עצמכם לכמה שיותר אנשים בביטחון ואפילו קצת בחוצפה ישראלית.

בכל זאת, באנו לעבוד 🙂

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן