WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
ברגע ההכרזה על תחילת ההרצאה, נראה היה כאילו כל באי הכנס הגיעו רק עבורה ותוך דקות ספורות נתפסו כל מקומות הישיבה. יעקב צ’אקוב השתתף ורשם
ELEMENTOR (6)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כנס הוורדפרס והדיגיטל השנתי Press for Word התקיים השנה במתחם לאגו בראשון לציון. לדברי המארגנים, הוא היה גדול יותר, מעניין יותר וחדשני יותר מארבעת הכנסים הקודמים שהיו.

כנס הוורדפרס והדיגיטל: רשמים מהרצאתו של אריאל קליקשטיין על עתידה של אלמנטור 1

הכנס היה עמוס בהרצאות מעולות בחלוקה ברורה למתחילים ולמתקדמים, הרצאות טכניות והרצאות פרקטיות, אבל אי-שם בין ההרצאות והמרצים המעולים, הוחבאה הרצאה אחת כאילו בכוונה.

הייתה זו ההרצאה של המייסד השותף וה-CTO של אלמנטור, אריאל קליקשטיין. ההרצאה שכותרתה The Future of Elementor הייתה הרצאת הבוקר האחרונה, רגע לפני ארוחת הצהריים, כשהיא מוסווית בתור הרצאה למתחילים. ההסוואה כמובן לא עזרה.

ברגע ההכרזה על תחילת ההרצאה, נראה היה כאילו כל באי הכנס הגיעו רק עבורה. תוך דקות ספורות נתפסו כל מקומות הישיבה ואנשים רבים נאלצו לעמוד לאורך הקירות כדי להשתתף בה.

כנס הוורדפרס והדיגיטל: רשמים מהרצאתו של אריאל קליקשטיין על עתידה של אלמנטור 2

אלמנטור בכמה מילים

אלמנטור היא חברה ישראלית שהוקמה על ידי אריאל קליקשטיין ויוני לוקסנברג בשנת 2016 ומפתחת את אחד הכלים העוצמתיים והאהובים ביותר לעיצוב אתרי וורדפרס. מאז 2016 החברה חווה צמיחה מטאורית עם אלפי מפתחים תורמים לפרויקט הקוד הפתוח של החברה. אלמנטור מצפה לעבור עד סוף 2021 את רף 10 מיליון האתרים הבנויים על אלמנטור, כאשר כל 3 שניות עולה אתר אלמנטור לאוויר.

הרוטב הסודי

אפשר לתלות את הצלחתה של החברה בהחלטה יוצאת הדופן שלה לבנות את המוצר כולו בקוד פתוח. נראה שההחלטה החריגה בנוף, היא זאת שגרמה להתפתחות של קהילת משתמשים אדוקה ואוהדת.

כיום קיימות קהילות פעילות ביותר מ-50 שפות ב-150 מדינות ברחבי העולם. קהילות שמפתחות, עוזרות ומכוונות את החברים שלה בשימוש של מוצר החברה.

אלמנטור חרטה על דגלה את ההקשבה לקהילה ואת התמיכה בה. בראיון שהעניק יוני לוקסנברג לגלובס בפברואר 2020, הוא אמר כי 70 אחוז מהפיצ’רים החדשים המשוחררים למשתמשים מגיעים כתשובה לצרכים שעלו מתוך הקהילה.

ההרצאה של אריאל על ‘עתידה של אלמנטור’ התחילה בהפתעה חביבה: עם תחילת ההרצאה נשמעה שירת “היום יום הולדת” ברחבי האולם ועובדי החברה הפתיעו את אריאל לרגל יום הולדתו שחל ביום הכנס. וכך, עם בלון הליום ממותג לצידו, פנה אריאל לחלוק את החידושים והשינויים הקרובים של שלל מוצרי החברה.

כנס הוורדפרס והדיגיטל: רשמים מהרצאתו של אריאל קליקשטיין על עתידה של אלמנטור 3

אז מה חדש באלמנטור?

תקופת הקרונה שינתה את העולם הדיגיטלי לבלי הכר. כולם הבינו לפתע את החשיבות בנוכחות דיגיטלית, ולרבים אתרי וורדפרס הייתה התשובה. אנשים, חברות וחנויות פנו לאלמנטור כדי לפתח ולעצב את אתריהם האישיים או המסחריים.

הפיצ’רים החדשים של אלמנטור מייצגים את הטרנדים האלה.

אפשר לחלק את הפיצ’רים לשתי קטגוריות עיקריות: איקומרס והתאמה אישית.

איקומרס

אחד המאפיינים הגדולים של תקופת הקורונה הם קניות אונליין. בעלי עסקים קטנים שנאלצו לסגור את החנויות הפיזיות בהתאם לתקנות, פנו להקים חנויות אונליין כפיתרון. גם הצרכנים עברו להשתמש ולהזמין יותר דרך אתרי אינטרנט.

כדי לתמוך בצרכים אלה, הכריזה אלמנטור על סט שיפורים וחידושים בבנייה של אתרי איקומרס.

  1. עיצוב מחדש ואפשרויות עריכה מתקדמות לתוסף הוורדפרס הפופולרי לניהול אתרי איקומרס wooComers
  2. loop builder – כלי שבין השאר מאפשר לעצב בקלות קטלוגים שלמים של מוצרים על בסיס עיצוב של דוגמה אחת

התאמה אישית

עם התרחבות קהל המשתמשים באלמנטור התרחבו גם סוגי השימוש במוצר. צורת השימוש של מעצבי אתרים מקצועיים שונה מהותית מהשימוש של משתמשים חובבניים. אבל לא רק. אתר איקומרס שונה מבלוג, ששונה מדף נחיתה, ששונה מאתר חברה. לתמיכה, תחזוק ובניה של כל אחד מהאתרים האלה נדרשים לסט שונה של כלים.

כדי לתמוך בשינויים האלה, אלמנטור הציגה את האפשרות להתאים אישית את העורך שלה לפי צורכי המעצב – וסרגלי הכלים ניתנים עכשיו לעריכה אישית.

אפשר לבחור לאיזה צד של המסך להצמיד את הסרגלים השונים, אפשר להצמיד אותם ללמעלה, לימין או לשמאל. הוצגה האפשרות להצמיד כלים מועדפים לפאנל הכלים כדי להקל על שימוש חוזר בכלים שנעשה בהם שימוש תכוף.

פיצ’ר שימושי נוסף שהוצג הוא האפשרות לשיתוף של גרסת העריכה של האתר וקריאה וכתיבה של הערות ישירות על האתר. הפיצ’ר שימושי מאוד למעצבים שעובדים מול לקוחות. עכשיו הם יכולים לקבל פידבק מדוייק על האתר עצמו ולשפר אותו בהתאם להנחיות הלקוח על האתר.

אריאל סיפר על החידושים בליווי מצגת מושקעת וחובבי ומשתמשי אלמנטור (נראה שכל האולם) האזינו לכל מילה בשקיקה. בסוף ההרצאה הוא ציין שהמצגת היא פשוט אתר וורדפרס בנוי על אלמנטור. נחמד.

כנס הוורדפרס והדיגיטל: רשמים מהרצאתו של אריאל קליקשטיין על עתידה של אלמנטור 4

בכתבה הבאה אשתף תובנות והגיגים מתוך ההרצאה של אלעד לוי מ-Fixel: מלחמת הפיקסלים – אפל ופייסבוק רבות, כולנו מפסידים.

הישארו עימנו.

(צילומים מתוך הפייסבוק של אלמנטור ישראל)

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן