מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
בימים הקרובים תיפתח סדנת יחסי ציבור מיוחדת במרכז הכוון תעסוקתי בני ברק, בהנחייתו של מנהל הקמפיינים ואיש התקשורת בדימוס, יוסי צלניקר.
TZELNIKER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בימים הקרובים תיפתח סדנת יחסי ציבור מיוחדת במרכז הכוון תעסוקתי בני ברק, בהנחייתו של מנהל הקמפיינים ואיש התקשורת בדימוס, יוסי צלניקר.

הוא ישתף מחוויותיו בעשור האחרון במהלכו שימש במגוון תפקידי מפתח הן תחת כובעו כאיש תקשורת והן כאיש יחסי ציבור ויעניק כלים מעשיים ליחצן המתחיל. מוכנים?

ספר לנו בכמה מילים מה הרקע המקצועי שלך

התחלתי את דרכי בעולם המרתק הזה ככתב כלכלי ברשת ‘קו עיתונות’. למדתי אז במחזור הראשון של השלוחה החרדית של ‘הבצפר’ בניהולו של ידידי איתן דובקין. אבי רוזן, אז עורך ‘קו עיתונות’, חיפש כתב ודובקין שידך ונכנסתי לתפקיד.

כתבתי שם את מדור הפרסום שנתן לי הרבה קשרים ונקודות בכל משרדי הפרסום. אחרי תקופה קצרה גם ערכתי בפועל את מוסף ‘ביזנס’ וכמו כל יהודי טוב התחלתי לטפל בתיקי יח”צ מגוונים במשך כמה שנים.

תקופה ארוכה הייתי איש היח”צ של ‘מותג בפרסום’, שם טיפלתי במגוון לקוחות לדוגמה אינטרנט ‘אתרוג’, יצרתי קשרים ופריצות דרך עם חצרות וקהלים שונים – שת”פ הדוק שנמשך ביניהם עד היום. עבדתי עם היזם אבי כץ, עם הרב אריה מונק מייסד ‘בית חם’ ועוד.

בינתיים אבי רוזן מונה למנכ”ל רדיו קול חי ואחרי תקופה הוא קרא לי. נכנסתי לעבוד שם בתקופה של בחירות מוניציפליות וריכזתי את התחום במשדרים ובאתר.

אחרי הבחירות נכנסתי לאתר קול חי ושם עשינו עבודה של בניית האתר מתומך רדיו לגוף שעומד בזכות עצמו, כולל עמידה בדרישות כל הסינונים. שדרגנו לעיצוב חדש, כמה אנשים התעצבנו בעקבות כתבות ותחקירים שעשינו עליהם ובסך הכל זאת הייתה תקופה מהנה ומאתגרת לטובה.

בשנים האחרונות אני מטפל בפרויקטים נקודתיים במגוון עולמות המדיה.

מה הכוונה פרויקטים נקודתיים?

ניהול וליווי תוכניות מאצ’ינג ומכרזים, הפקת ועריכת מגזינים שיווקיים כגון מגזיני ‘קפסולה’ של כללית, ליווי מפלגות בבחירות לרשויות המקומיות וכדו’. זכיתי לנהל את הקמפיין של אגודת ישראל ב-4 הסיבובים המתישים לכנסת.

בוא נדבר קצת עלינו: מה לומדים בסדנה הזאת

הסדנה במרכז הכוון תעסוקתי אמורה להיות סדרה קצרה של מפגשים לימודיים על עולם התקשורת והיח”צ. מה נדרש כדי להיות יחצן טוב, איך מתמודדים עם האתגרים שהתקופה מזמנת וכיצד גם אדם נטול קשרים יכול בעזרת כישרון, עבודה נכונה וסייעתא דשמיא (ולאו דווקא בסדר הזה) להצליח בתחום.

לצורך כך אנו מייחדים זמן משמעותי כדי להתחיל מלמטה, מאותה הודעה שאנחנו שולחים במייל לעיתונאי, איך נכתוב אותה בצורה הכי נכונה ומדויקת. איך משם נצליח לצמוח ונעשה לנו שם של אנשים רציניים.

בנוסף, ניגע בעז”ה בכל הכלים שיש ליחצן בן דורנו שימוש בהם, ממש 360, ונלמד בצורה מעשית מאוד איך לעשות את זה נכון וכיצד להימנע מטעויות. איך שומרים על קשר בריא בתחום, איך בונים ידיעה, מה המבחן לכתיבה שיווקית, איך לנצל את פחדי הזולת ועוד זה חלק מהנושאים שנדון בהם עם המשתתפים. 

הרבה מהתובנות הסקתי מהעשור פלוס שלי בתחום. הייתי בהמון צמתים בעולמות התקשורת, המדיה, הפרסום, העיתונות וכל הנלווים אליהם. ראיתי תאונות, משברים, הצלחות וכישלונות. סייעתא דשמיא זה העיקר, מעבר לכך צריך לעשות את ההשתדלות שלך לעבודה נאמנה ואפקטיבית. שם אנחנו נמצאים.

האם הסדנה הזאת אפקטיבית? אפשר לצאת עם כלים אמיתיים ביד?

היזם אבי כץ אמר לי פעם בשם המשגיח שלו בישיבה משפט חכם שאהבתי: ”ראיתי חכמים שהצליחו וראיתי טיפשים שהצליחו, לא ראיתי עצלנים שהצליחו”. תכל’ס, אפשר ללמוד ולהתלמד ולהעמיק בכל תחום וגם על יח”צ אפשר לעשות תואר אקדמי אם רוצים. אבל מי שסקרן ויישם את מה שישמע גם בסדנה הקצרה הזו, יקבל כלי עבודה רבים שבע”ה יסייעו לו להצליח.

למי זה מתאים?

כמדומני שמי שבוחר לעבוד בעולמות הללו משלב באישיותו כישרון ו’חיידק’ לתחום. עבודה מסביב לשעון זה תנאי מקדים, והרבה פעמים המהלכים שקטים וגם קרדיט לא מקבלים. אבל מי שאוהב את זה – אין משהו שידמה לזה, הסיפוק אחרי מהלך, ההרגשה אחרי תרגיל הפוך על הפוך שרקחת, או ערבוב שניסית ועבד – זו תחושה מושלמת.

אין לי ספק שמי שיבוא, ישתתף, יכין שיעורי בית, יכתוב תרגילים ויהיה חלק אינטגרלי מהקבוצה – ייצא עם כלים משמעותיים. אני מקווה שהציפיות יתממשו באופן מלא.

להרשמה לחצו כאן

סדנת יחסי ציבור למתחילים: ראיון עם יוסי צלניקר 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן