גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
עזריאל שטיינר שריין לעצמו מקום בטקס ‘האריה השואג’ • אמש, הוא הגיע לאירוע וחיפש את עמיתיו מהמגזר הכללי • את מי הוא מצא? מה אמר רני רהב, ואיך זה שדווקא חסיד בעלזא קיבל פרס מכובד? • בסיקור שהוא מגיש בפניכם, תוכלו לקרוא על התרשמותו מהכנס ולהבין מדוע בשנה הבאה לא בטוח שהוא יטרח את עצמו עד לשם
כותב השורות עם היחצן ישראל כהן
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: עזריאל שטיינר, מנהל יחסי ציבור ב’בראשית’ (צילומים: ישראל כהן)

השבוע קיבל הפתגם העממי “הסנדלר הולך יחף” משמעות חדשה, בטקס השנתי של חלוקת פרס ‘האריה השואג’ של איגוד יחסי הציבור והדוברות בישראל. אם להיות כנים, הרי שעוד הרבה לפני תחילת הטקס חשתי אי-נוחות מסוימת מניהול האירוע, ומהחיסרון הבולט של המצרך האלמנטרי שאין לארגון הזה: יחסי ציבור.

נתחיל מבראשית: ממש בדרך מקרה גיליתי שהאירוע מתקיים מתישהו בסוף חודש מאי במתחם התחנה בשכונת נווה צדק בתל-אביב. כאחד העוסק בתחום יחסי הציבור לא ויתרתי, טרחתי ושריינתי לעצמי מקום באירוע הנושא את השם המכובד “האריה השואג” ולא זו בלבד, אלא אף עדכנתי רבים מהקולגות שלי שעוסקים בתחום במגזר החרדי בישראל. להפתעתי, אף אחד מחבריי למקצוע לא שמע ולא ידע על קיומו של האירוע. סברתי, כי השתתפותי תעשיר את רעיונותיי, תתרום לידיעותיי ותיתן לי פרספקטיבה רחבה על אסטרטגיות גאוניות, על טקטיקות מכריעות ועל מהלכים מנצחים בתחום התקשורת ויחסי הציבור.

ואז זה קורה: מספר ימים לאחר ההרשמה אני מקבל מייל בהול המודיע בדרמטיות על ביטול מיקום הטקס במתחם ‘התחנה’ והעברתו למרכז וואהל ליד אוניברסיטת בר-אילן. בגוף המייל ישנה הפנייה למסמך המצורף, “המסביר את סיבת השינוי” – כך במקור.

נדרכתי וללא שהות הקלקתי על הקובץ המצורף בו נכתב ביבשושיות: “הרינו להודיעכם כי בשל דרישות בלתי צפויות שהעלו זכייני מתחם “התחנה” בתל אביב בימים האחרונים, – דרישות שלא יכולנו להסכים להן בשום אופן, – אירוע “האריה השואג 2011″ יתקיים באולם וואהל שליד אוניברסיטת בר אילן”.

פששש— אני מתבונן ביני לבין עצמי ולא מבין את פשר המשפט הסתום הזה: הבטיחו לנו הסבר על סיבת השינוי – ומה ההסבר? אין הסבר. מה היו הדרישות הבלתי צפויות שלא היו יכולים להסכים להן? יותר מכל עלתה התהייה, כיצד יתכן שהמפיקים לא סגרו את כל פרטי האירוע על כל בריחיו וברגיו מהרגע הראשון. מניסיון שלי, טעויות כאלה מתרחשות לסטודנטים שנה א’ של הבצפר, ולא למי שמתיימר לאגד ולהוביל את יחצני ישראל.

אמנם, יש לציין כי עם ההגעה למקום ניכר היה הרצון של מפיקי האירוע להשקיע, לפחות בתפאורה. הגישה למקום הייתה מזמינה, כאשר משני צדדיך מוצבים שורה של לפידי אש ומתחתיך פרוס שטיח אדום המוביל אותך הישר אל דלפק הקבלה.

בלובי מתנהל לו ה’שמוזינג’ הרגיל, בעוד המלצרים חוגים סביב הנוכחים בהצעה לקפה מהביל הפוך, שתיה קרה ושאר מטעמים. אני מנסה לאתר ביניהם את מכריי מארד תקשורת, את החבר’ה של מוטי מורל, רני רהב ויפה אפרתי – ולא מצאתי. אבל כן נתקלתי בהרבה מאוד פנסיונרים…

האריה הגוסס • סיכום טקס 'האריה השואג' 1
האולם ומלואו

עוד בטרם נכנסנו פנימה אל האודיטוריום של מרכז וואהל, כבר היה ניתן לשמוע את המנחה האלמוני צווח אל תוך המיקרופון בקצב דיבור של כתב ספורט בערוץ 2. הגרוע מכל שלא הניח את המיקרופון לרגע עד תום האירוע, כשבמהלכו נמתח בי דוק צורמני כזה של “אוי לאוזניים שכך שומעות”, שערער את האיזון הרפואי והנפשי. אבל כדרכם של יחצנים מעולים, גם לאיגוד היתה תשובה מוחצת, בדמות של האיש עם שפת הסימנים שניצב לצד המנחה לכל אורך הערב ותרגם בידיו המיומנות לאלה שנחרשו אזניהם משמוע את בדיחות הקרש של המנחה.

אז נכון שהחבר’ה מרני רהב לא השתתפו, אבל רני עצמו הטריח את כל כובד משקלו והגיע ל-5 דק’ להגיד שלום לנתיני הממלכה שלו. האיש (ואל תזלזלו – החבר’ה שלו עושים עבודה נפלאה) שהמסמך אולי היחיד שחיבר בעצמו בימי חלדו, הצליח להרכיב בכל מיני וריאציות את צמד המילים: “רעה… רעה… רעה…” (שכוונו לח”כ שלי יחימוביץ, בימיה כאשת תקשורת בכירה), הקרין  מברכתו לאיגוד ולחברים שבו. רהב גם דאג לעדכן באמצעות המנחה שהוא חייב ‘לחתוך’ לקיסריה לחתונת בנו של יצחק תשובה. רני, באמת יפה מצדך ותודה על הטרחה שירדת לעם!

האריה הגוסס • סיכום טקס 'האריה השואג' 2
ירד לעם. רן רהב וישראל כהן

ואז זה נפל עלינו. בעצם לא כל-כך עלינו, אבל לידינו…

פרסים, פרסים, פרסים. למי? על מה? ובגלל מה? לא נראה שזה היה חשוב לאי מי מהפנסיונרים התשובות לשאלות הללו. ואני יושב ותוהה, בשביל מה באתי הנה? אך התשובה לא איחרה להגיע.

באולם האודיטוריום הופיעו צמד של שלשה בחורים חסידיים צעירים ממוצא אפריקני, פאות מסולסלות ללחייהם וכובעי קטיפה חסידיים מהודרים חבושים לראשם. לגדול מביניהם, חסיד בעלזא, היו אף גרביים ארוכות ושחורות שענדו את רגליו. בצעדים מהירים ובוטחים, תוך שמירה מוקפדת על קדושת העיניים עשו אלה את דרכם אל השורות הראשונות לפני הבימה – הישר אל המקומות השמורים מראש.

על המסך מוקרן הסרט “ראפר-שיין”, ועם סיומו עולה הנציג הבכיר של השלשה לקבלת הפרס, על מהלך הקאמבק שעשו עם חזרתם לראפריזציה לאחר הגיור. נו, שוין: מזל-טוב, בוחער!

האריה הגוסס • סיכום טקס 'האריה השואג' 3

לקראת סיום האירוע עולה אבינועם ברוג, מנכ”ל מכון הסקרים מרקט וואטש (האח של אהוד ברק ואיש הסקרים שלו), להצגת הסקר שנערך על ידו ביוזמת האיגוד, שעסק בשאלת הרגלי קריאת החדשות בקרב הציבור הישראלי. הנתון שזכה לתשואות המשתתפים ונחשב למסמר הערב היה, תחזיקו חזק, הדבר הבא: “80% מהמגזר החרדי נוטה לקרוא את החדשות באינטרנט ולא בעיתונות המודפסת”.לזכותו של ברוג יש לציין, כי הוא היה די הוגן וסייג את הנתון הזה בעובדה הפשוטה שהסקר נערך בין חרדים גולשי אינטרנט… אז מי אמר סקר זהו שקר?!

ואם הטקס הזה מכונה ‘האריה השואג’, תנחשו איך נראה טקס ‘האריה הגוסס’…

האריה הגוסס • סיכום טקס 'האריה השואג' 4
כותב השורות (מימין) עם היחצן ישראל כהן
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

31 תגובות

  1. יש שם תמונה של אישה ברקע, אני ממליצה על צנזור או לפחות טשטוש הולם

  2. אחלה סיקור, מזל שלא באתי.

    (אתם יודעים, הייתי צריך להגיע מוקדם לחתונה של תשובה…)

  3. מה יש לך נגד רן, לא הוזמנת לחתונה? הטקס, כאמור, משפיל.

  4. עזריאל, היח”צ עושה לך טוב!
    פוסט ב- 120 מילה – מתומצת ויפה
    לרגע הצטערתי שלא באתי, הרגעתני לאכול את טשולענטתי בנחת…

  5. שטיינר, התלונות שלך מתחילות עוד לפני שבאת לאירוע. יש תחושה שהתכוונת להתנגח בכל מקרה. לא?

  6. זה 120 מילה זה? אויש, אצלי זה לא היה עובר.
    תתמקד בדברים החשובים. (מיטב השקעות).

  7. לאיש היח”צ ישראל כהן:
    תקנה מצלמה חדשה, כפרה.
    זה לא עושה לנו טוב הצבעים האלה. איפה הפלאש איפה.

    רני, הנה אני מגיבה… 🙂

  8. מי היחצ”ן של היחצ”ן ישראל כהן ?

  9. איש יחצ, באקשה פחות מלל, מדי כבד עלינו…

  10. עזריאל שטיינר – ללא ספק אחד מבכירי ומוותיקי היחצנים שיש לנו במגזר, הילד באמת ובתמים מבין יח”צ מהו…
    אך עזרי היקר, כיחצן מבריק הייתי מצפה ממך לפרגן יותר , לתת כבוד , לבחון את הטקס בעין מקצועית, אובייקטיבית.
    לא כתבת ואף לא מילה אחת אמיתית על תוכן הערב . מי זכה..? מה עומד מאחורי הזכייה. (להוציא את הזכייה הזניחה של המתגיירים).
    האם הפכת ליחצן צהוב דרג ג’, המשתתף בטקסים ובאירועים בכדי לחפש משועממים המגעים להתמנגל ולהצטהב בבר בחוץ.
    יתירה מזאת, הקטנת לעשות ונכנסת חזיתית ברני רהב , במקום הכואב ביותר.
    הרי ייקח רבע שעה והבחור מקבל את הפוסט למכ”ם. היי…. הלו…. שכחת…? אתה יחצן לא עיתונאי.
    בקיצור עזרי, אם יש שאלות אתה מוזמן להתקשר אלי.

  11. יפה כתבת, ידידי.
    המשך לשאוג מצחוק.

  12. תגובה ל”עוד אחד שמבין”:
    מתברר שהעוד אחד שמבין פשוט לא קרא את הפוסט או שקרא אותו בחובבניות. כנראה מדובר באחד הפנסיונרים שנפגעו.
    לכתוב שעזריאל “לא כתב כלום על תוכן הערב”, זה יותר מבורות: בדיוק על זה קונן המשורר שלא היה תוכן לערב הזה. הפילו פרסים, הוא כתב, על ימין ועל שמאל מבלי להסביר על מה ולמה…

  13. עוד אחד שמבין! כנראה שרני רהב לא בדיוק מאיים על שטיינר, מה הוא כבר יכול לעשות לו? להוציא מסמך וורד בהפצת נאטו עם קריאות: רע… רע… רע… ?!?!

  14. עזריאל טעה! החתונה של תשובה היתה ביער בן שמן ולא בקיסריה…

  15. עוד אחד שמבין כתב:

    עזריאל שטיינר – ללא ספק אחד מבכירי ומוותיקי היחצנים שיש לנו במגזר, הילד באמת ובתמים מבין יח”צ מהו…

    מסכים אם כך שעזריאל מבכירי היחצנים שיש לנו במגזר. מציע לך לקרוא שוב את הפוסט.

  16. שנון, מבריק ומשעשע. או יותר נכון: גדווווווווווווול.

  17. אנחנו רוצים לדעת גם איזה טעם היה למים שם …

  18. אני מקווה שהיחצים שאתה שולח מובנים יותר.

  19. מעניין שבעלזא עשתה הסבה מבלוז לראפ. עד היום ידענו שחב”ד בקטע של ראפ.
    בעלזאר’ס, וולקום טו ד’קלאב!

  20. אכן כל מילה פנינה.
    צודק, לא צריך לסגוד לכל אירוע חילוני שמכוסה בשם מפוצץ.
    הגיע הזמן שהמגזר יקים לעצמו גוף מקצועי ולא יכניס עצמו לגוב האריות שאין שם אפי’ נמר מנייר.
    עזריאל, יש לך את זה. תוריד את הכפפה, יאללה…

  21. הגוי המסכן שכאילו התגייר קורא לעצמו בעלז ועוד שלל כינויים רחמנות על כל חסידות שהוא מתלבש עליה או עימה
    אני ראיתי אותו במאה שערים עם כובע סופר ראיתי אותו גם עם כפתן החליפה הירושלמית המסורתית אגב בבעלז ראיתי אותו עם כובע פולני כמו שהולכים שם, הוא בא למנחה החזיק ספר הזוהר (מה הוא גמר כבר הכל עד שם) הוא עמד בעיניים עצומות כל התפילה ולא הזיז את שפתיו כהוא זה לא קדושה לא אמנים כלום אז לו אתם קוראים בעלז בושה לאינטליגנציה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן