WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
אזהרה: בעקבות שמועות עקשניות בשוק המתקרא ‘עיתונות חרדית’, החלטנו לפתוח את הקלפים על השולחן ולפרוס בפניכם, את המידע שהגיע אלינו • שמועות מאומתות ולא מאומתות, עליהן נוסיף פרשנות מבכירי הענף, שמעדיפים לשמור על אנונימיות • נזהיר אתכם כי מה שנכתב בפוסט זה הוא “לכאורה” בלבד וכל מסקנה או החלטה היא על אחריות הקורא בלבד
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אזהרה: בעקבות שמועות עקשניות בשוק המתקרא ‘עיתונות חרדית’, החלטנו לפתוח את הקלפים על השולחן ולפרוס בפניכם, הגולשים, את המידע שהגיע אלינו. בפוסט זה: שמועות מאומתות ולא מאומתות, עליהן נוסיף פרשנות מבכירי הענף, שמעדיפים, איך לא, כמו תמיד, לשמור על אנונימיות. חלק מן הנוגעים בדבר מכחישים בתוקף או מתחמקים, אזי נזהיר אתכם כי מה שנכתב בפוסט זה הוא “לכאורה” בלבד וכל מסקנה או החלטה היא על אחריות הקורא בלבד.

החינמון של ‘משפחה’

מפת התקשורת החרדית החדשה? • פרשנות 1בעבר הלא רחוק, כאשר שאלנו את בכירי ‘משפחה’ מתי יוצא החינמון החדש, התשובה היתה מגומגמת. בתקופה האחרונה, השמועה עשתה לה כנפיים גם מחוץ לכותלי השטיבל ובכירים בענף כבר מבינים שלא מדובר בפיסת רכילות זולה בלבד.

“לא בטוח שזה יקרה לפני החגים”, אומרים לנו העוסקים במלאכה. כלומר, זה יקרה, אבל צריך להתאזר בסבלנות. תכנון החינמון מתויק תחת סיווג ‘סודי ביותר’ גם בתוך המערכת כדי למנוע מבוכה, או הדלפות מיותרות.

יודעי דבר מעידים כי מהלך זה מוערך בכ-5 מיליון שקל לשנה, ומטרתו להציב את ‘משפחה’ בראש הפירמידה של העיתונות החרדית. לא עוד ‘יתד-יום-גימל-מוביל’, יחי החינמון החדש מבית ‘משפחה’.

“מי שאמור להיפגע באופן ישיר מהמהלך הזה הם ‘יתד’ וחינמונים אחרים המתחרים על אותו נתח שוק”, אומר לנו גורם בכיר בענף, וממשיך: “אסור לשכוח שבמקביל, מחלישים גם את עצמם. הם יורים לעצמם ברגליים”.

מדוע?

“כי הם  נוגסים מתקציבי הפרסום שלהם בסופשבוע. הרי לא יוכלו ללחוץ על משרדי הפרסום לקבל כל קמפיין פעמיים, תחת אותו כובע. המציאות מוכיחה כי הרבה מהפרסום של ‘יתד נאמן’ בסופשבוע עבר ליום שלישי, וזה מה שיקרה גם למשפחה, ככל הנראה”.

מה שטוב ליתד לא טוב למשפחה?

“תראה, המהלך הזה יעלה להם כ-5 מיליון שקל לשנה. מהלך כזה היה טוב מאוד ליתד, משום שהוא היה ‘בקרשים’, על סף פשיטת רגל, וזה מה שהציל אותו. עיתון מוביל ומרוויח כמו משפחה, לעומת זאת, אסור לו לעשות מהלך כזה. יתד לקח הימור גדול מאוד, ועשה קאמבק, אבל קשה להאמין שזה יקרה שוב”.

אולי משפחה רוצה להיות “הגדול מכולם”, בכל מחיר?

“משפחה אכן במצב שצריך לנקוט צעדים כדי להמשיך להתחזק מול צרות מבית (בקהילה) וצרות מחוץ (יתד נאמן תוקף, והחינמונים מתחזקים), אבל חוששני שמדובר במהלך שהתחיל ‘מהבטן’, כדי ‘להראות’ ליתד מי שולט, ולאחר מכן נמצאה הנוסחה הכלכלית. אני עדיין סקפטי, והלוואי שאתבדה.

“בנוסף, יש סבירות גדולה שאנשים שנהגו לקנות בסוף שבוע ‘משפחה’, ייהנו מהחינמון וירגישו מיצוי כלשהו, ובסופשבוע יקנו ‘בקהילה’ כדי לגוון. המהלך הזה מסוכן גם מהבחינה הזו, משום שהוא עשוי להוריד קוראים בסופשבוע ולחזק את המתחרה המובהק שלו”.

סוף דבר

בימים האחרונים, כאשר בכירי ‘משפחה’ סיימו את סבב הגישוש במשרדי הפרסום והפידבקים החלו להגיע מכל הענף, כולל פרשנויות שונות ששיאם כנראה בפוסט הזה – הוחלט לחשוב שוב על כל המהלך והשלכותיו. כך, החינמון שתוכנן ל”ספטמבר, תאריך סופי” נדחה ל”אחרי החגים”. לפעמים, כידוע, משפט זה משמש אליבי לדחייה אינסופית.

מגזין הכרומו של ‘קו עיתונות דתית’

מפת התקשורת החרדית החדשה? • פרשנות 2כפי שפורסם, רשת ‘קו עיתונות דתית’ מתעתדת להשיק מגזין כרומו שיופץ חינם ב-150,000 עותקים. ההערכה היא כי מדובר במהלך בהשקעה כוללת של בין 7 ל-10 מיליון שקל בשנה. אם המהלך יצליח, הרי שהוא יקבור את החינמונים המתחרים ויסב נזק לא מבוטל גם לשבועונים.

המהלך הזה יותר טוב מזה של ‘משפחה’, מבחינה כלכלית?

“אם יצליח, זה אכן יהיה מכה לשבועונים, אבל לדעתי המהלך נועד לכישלון. אין אפשרות לכסות השקעה שכזו. גם אם כל הפרסום של ‘משפחה’ ו’בקהילה’ יעבור אליו, זה לא יכסה את ההוצאות הגדולות של ההדפסה וההפצה.

“אנחנו מדברים על כך שבקרוב יהיו ארבעה חינמונים. גם אם ‘קו עיתונות דתית’ יהיה ‘מלך החינמונים’ ויגבר על יתד יום ג’, משפחה ומרכז העניינים, הוא יתקשה מאוד להתמודד מול ההוצאות, כי עוגת הפרסום לא תגדל משמעותית”.

מי עומד מאחורי החינמונים?

כל בר דעת – וגם מי שאינו – יודע, כי אין סיבה הגיונית שתשכנע את הבוסים הגדולים להוזיל מיליוני שקלים מכיסם, ביזמות עסקית בלתי יציבה, מעורערת ועם הרבה מאוד סיכונים. משהו גדול, או מישהו, מוכרח לעמוד מאחורי ההחלטות הללו. יש מי שמחזיק עיתון משום כבוד ויוקרה, אחר מנסה לגייס השפעה ציבורית וכוח, יתד “של גפני”, המודיע “של ליצמן” והמבשר “של פרוש”. לכל אחד מהם יש סיבה מספיק ראויה להחזיק עיתון על תילו, גם ביום סגריר בו לא יהיו רווחים נאים.

הדלפות רבות עושות את דרכן אלינו, חלקן מצליחות לקבל אימות מעבר לכל צל של ספק, אחרות לא מתפרסמות. המקור שלנו, הפעם, עשה עבודה יסודית במיוחד. לשאלתנו מי עומד מאחורי המהלכים הללו, הוא ענה שהעניין בבדיקה. לאחר זמן-מה, הוא חזר אלינו והגדיר את השיחה כדחופה מאוד. הוא היה היסטרי. התנשף.

“פלוני אלמוני שם כסף גדול על השולחן”, הוא אמר, והתכוון בבירור לרשת קמעונאית גדולה הפועלת במגזר החרדי. “הם הולכים על כל הקופה, משקיעים מיליונים. הם מדרבנים את העיתונים לעשות את המהלכים הללו, ועם גב כמו שלהם, זה כנראה יקרה בקרוב”.

המידע הזה, לכאורה, יתסיס את שוק העיתונות. שמענו כבר על עיתונים שהוצע להם הרבה מאוד כסף עבור מהלכים דומים, והם סירבו, לכאורה, בהוראת הרבנים או כדי לא להיכנס למערבולת חדשה של הוראות חדשות מבית טובי הרבנים.

שינויים ברדיו: ‘קול חי’ & ‘קול ברמה’

מפת התקשורת החרדית החדשה? • פרשנות 3חודש ספטמבר יירשם ככל הנראה בתולדות ההיסטוריה של ‘קול ברמה’. על פי המידע שהגיע לידינו, מוטי לביא, המגיש את המהדורה המרכזית ברדיו ‘קול חי’, ישדר את רצועת הבוקר ברדיו ‘קול ברמה’.

במקביל, עומר חימי, המשמש רשמית כמשנה למנכ”ל התחנה (בפועל: מנכ”ל התחנה) וכסמנכ”ל שיווק ומכירות, עוזב את ‘קול ברמה’ ועובר לתחום אחר, ככל הנראה בטלוויזיה. מקורבים לקול ברמה אומרים כי בשנה וחצי של פיקוד, חימי קידם את התחנה לפסגות חדשות והביא אותה להישגים בולטים מאוד, “ויעידו על כך סקר טי.ג’י.איי. וסקרים נוספים”.

לפי מה שידוע לנו, טרם נמצא מחליף לתפקיד המנכ”ל. עד שימצאו, מישהו יצטרך להסתפק במשרה ‘נציג בעלים’. מי שייכנס לנעליו של חימי כסמנכ”ל השיווק והמכירות, כך מתלחששים במסדרונות המדיה, יהיה ככל הנראה יענקי מייזליש.

מפת התקשורת החרדית החדשה? • פרשנות 4ברדיו ‘קול חי’ ערכו לאחרונה פיילוטים עם מספר מועמדים כדי לבחון את החלופה הטובה ביותר למוטי לביא. גורמים בענף מדווחים כי טרם ידועה זהות המחליף ובתוך זמן קצר הנהלת הרדיו תקבל החלטה.

בין כך או כך, נדמה כי ההחלטה האסטרטגית שקיבלו ברדיו ‘קול חי’, לבדל את התחנה מהמתחרה באמצעות אופי אשכנזי מובהק, עשה ועושה רושם לא ממש טוב על כמה אנשים בקרב חסידויות שונות, ואנחנו לא מתכוונים לחסידויות באשדוד או נהריה את באר שבע, וד”ל.

שדרוגים ביתד נאמן: ‘בית נאמן’ יתרחב

מפת התקשורת החרדית החדשה? • פרשנות 5רוחמה פז, סגנית עורכת מגזין משפחה עד לאחרונה, מתחילה לערוך את מוסף הנשים של יתד נאמן, הלא הוא ‘בית נאמן’. פז, הלא היא רוחמה זלושינסקי, תערוך את אמא שלה, יהודית וויל, הכותבת מזה שנים במוסף. קרפ, העורכת המיתולוגית, פורשת לפנסיה. הכוונה של ‘יתד נאמן’ היא להגדיל מדורים במוסף הנ”ל, ואולי, מי יודע, להפוך אותו למגזין כרומו.

האתנחתא של ‘בשבע’

מפת התקשורת החרדית החדשה? • פרשנות 6בימים האחרונים התבשרנו כי לעיתון ‘בשבע’ מצטרף אח נוסף, והחל משבוע הבא, ב’ אלול תשע”א, יתווסף מוסף קבוע בעיתון שייקרא ‘אתנחתא’.

בכירי הכותבים הדתיים יפרסמו טורים במוסף החדש, ביניהם ידידיה מאיר, עמיאל אונגר, אבי סגל אסתי רמתי וד”ר חנה קטן. שי צ’רקה מצטרף כמאייר. מדורי התרבות, הנשים והפנאי – יורחבו וישודרגו, כמו”כ יביא בכל שבוע כתבות פרופיל ותחקיר בנושאי יהדות, חברה ותרבות.  אתנחתא יעוצב במתכונת מוספי הצבע של עיתוני סוף השבוע.

“בחודשים האחרונים עמל צוות גדול ב’בשבע’ על מנת ליצור את התמהיל התרבותי הנכון שמעניין ומרתק את מאות אלפי קוראי העיתון”, אמר דודו סעדה. “אנו רואים במהלך הקרוב התפתחות חשובה, ציון דרך של ממש בתולדות העיתון הגדול ביותר לציבור הדתי בישראל, מהלך שימנף את העיתון עוד יותר מבחינה מערכתית, אך גם בממד הפרסומי”.

‘אתנחתא’ ייצא ממכבש הדפוס מידי יום שני בערב, במתכונת של 24 עמודים ויותר.

שדרוג משמעותי זה, מגיע תקופה קצרה אחרי השדרוג שעבר העיתון הדתי ‘מקור ראשון’ עם השקת מגזין התרבות ‘מוצש’.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

34 תגובות

  1. מאבקי איתנים בממלכת הנמלים.
    איך יראה לכם דיווח על רכישות ושדרוגים בתעשיית הבמבוק של אנגולה?
    בערך אותו דבר.
    עולם הפרינט גוסס. ורק בתעשייה החרדית עולם העיתונות המודפסת גועש כפי שלא געשה ורשה וכרוזי האצ”ל מעולם.

  2. וכאן הבן שואל: למה עיתון משפחה הרציני והמכובד מהמר על שוק החינמונים האכזר, במקום להיכנס לעולם האינטרנט?!

  3. נשמע קונספירטיבי להפליא, להצליל רשת כושלת ל ידי פתיחת עיתון חדש כנגד דעת הרבנים או מציגי דברם.
    לא נשמע כרעיון מוצלח במיוחד.

  4. משהו לא טוב עובר על “משפחה”.
    חבל שבמקום לנסות ולשפר את המוצר, הם נגררים ליוזמות מפוקפקות שעלולות לרסק את השבועון הוותיק והיוקרתי הזה לרסיסים.
    או בקיצור, אלי פלאי שחכם הוא, מה ראה לשטות זו?

  5. משפחה? חינמון? לא יאומן כי יסופר.
    משפחה נחשב בעיני עד היום כספינת דגל יוקרתית.
    חינמונים יש הרבה, מדי הרבה. משפחה יש רק אחד.
    מצטערת, זה נשמע מאוד מאוד מאוד לא טוב.
    מה גם שעסקית זה רעיון גרוע להחריד.
    עדיף שחכמי משפחה יחשבו שנית.

  6. אם …. מעורב ככל הנראה בחינמון הבא… ואם זה ייצא לפועל רק אחרי החגים יש סיכוי גדול שעד אז הוא יסגור את הבסטה החדשה ישנה… וחוץ מזה הוא לא יכול לשלם לאריה… בכסף שהוא יקנה חינמון חדש… הוא יכול לקנות את כל החצר ואת הסמוכה… ועוד דבר הרבה יותר מעניין… שמועות מדברות על רשת עיתונים שחוצה את הים לכיון ניו יורק בחינמון חדש לחרדים החוצניקים שלנו… מחפשים שותף אחינו הדרים מעבר לים….

  7. מישהו השתגע ב”משפחה”, או ש-1 באפריל חל השנה בסוף חודש אב?
    ועכשיו ברצינות: הבדיחה הזאת ממש טובה, בתנאי שאיש לא הולך להשקיע בה את כספו.
    כל מי שקצת מתמצא בענף יודע שאין לזה שום סיכוי כלכלי (וחבל, כי אישית אני אוהב לקרוא את “משפחה”)

  8. חברים יקרים
    משפחה מהמר. ומהמר נכון הוא הולך לתת מכת מוות ליתד יום שלישי
    הלקוחות מפרסמים ביתד נטו בגלל התפוצה ולא בגלל העיתון בניגוד למשפחה שאוהבים את העיתון
    קו עיתונות יכניס קצת ללחץ את גדלי’ שפירא אך אל דאגה
    קול ברמה עושה את טעות חייו שמגייס את לביא ולביא עושה טעות שעובר לקול ברמה זה יזיק לשניהם

  9. גדליה שפירא לא עזב את החינמון הגוסס שלא המריא מעולם ועובר לשמש כאיזה יועץ למגזר חרדי, נראה לי במאוחדת?!

  10. בהרצאה שנתן היום בנימין ליפקין בביצפר הוא אמר שהחינמון של משפחה יוצא בקרוב וזה הימור ונשק יום הדין של משפחה עוד הוסיף ואצר שאחד מכתבי עיתון משפחה הולך להיות העורך הראשי עיין ערך גרנות וד״ל….

  11. ובנוגע לגדליה שפירא יש לציין כי זה סתם ידיעה שאין אוויר אפילו לפני כשבוע הוא והמנכ״ל ד. ש. נראו מסתודדים בחיבה אחד עם השני ואין לזה שום שיכות למציאות…

  12. רק אני שמתי לב שקו עיתונות פרסמו את ‘זול בשפע’ השבוע?

  13. עלויות מגזין הכרומו של קו עיתונות דתית ממש לא כצעקתה
    הכרומו יהיה ככל הנראה בפורמט אי 4 רגיל או מוקטן
    עלות הדפסה של מגזין כזה לשנה הינה 3,800000 עד 4200000 ש”ח לשנה.
    בתוספת ההשקעה על ההדפסה הקיימת לא מדובר ממש על משהו הזוי.
    רק שייאלצו להכניס 150000 אינסרטים בא.ד. או בבר הפצות, זה קצת יקר.

    בנוגע ל’בשבע’ ומקור ראשון, יחי ההבדל הקטן:
    בשבע בלעה”ר מפוצץ במפרסמים וצריך באמת עוד מדיה, אזי הוא מוציא מוסף נוסף (כעין שביעי ועניין שבועי), בניגוד למקור ראשון שכל צעד הוא אבן נוספת לסתימת הגולל.

  14. מהלך מטופש.

    המהלך בניווטו של **** ****** שמנסה לשכנע זמן רב את משפחת פלאי שזה יעשה להם רק טוב. המנווט מנסה לספר על אילי הון שיתגיסו (בכוח קשריו) לענין.

    פלאי, חשבו היטב. המהלך הזה מכניס אתכם למערבולת מסוכנת.

    יש לכם את היוקרה, ההילה והקוראים הקבועים.

    ניהול המאבק נגד יתד, נעשה כל העת מתוך אמוציות. תגובות נזעמות, תביעות (ע”ע מ.ש.) ושאר היסחפויות.

    קחו אסטרטג קצת יותר חכם. ופשוט עשו מה שאתם יודעים לעשות וטוב. רוב הקוראים שלכם לא מושפעים מהמאבק. ההתלהמות שלכם פשוט עושה לכם רע.

    תרדו מהרעיון המטופש הזה. זה בסך הכל משחק לידים של המתחרים

  15. סקופ: אחד מכתבי יתד נאמן עורק למשפחה לקראת צאת החינמון. ימונה כעורך בעיתון.

  16. תגובה בפורום בחדרי חרדים:

    שמעתי שהחבר’ה שלוחמים נגד העתונות העצמאית מגיבים על ההתפתחויות הצפויות בחומרה. אין הכוונה למתחרים המסחריים דוגמת יתד/המודיע אלא ללוחמים “העקרוניים” כמו ארגון “למעננו” של הרב אלטמן (שהוא אגב הגוף היחיד שחשף עצמו והתייצב רשמית וחזיתית בצורה גלויה במה שנקרא “המאבק נגד השבועונים”). וכן גם כמה משב”קים ועסקנים או דרשנים שנוהגים להתקיף בצורה אובססיבית את “התקשורת הפסולה”.

    דיברתי עם אחד מהם וסיפרתי לו על ההתפתחויות כהוכחה ברורה שהמאבק גרם ל”משפחה” רק להקשיח עמדותיו ולהוכיח שכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. הוא ענה לי: “חכה ותראה”.

    בקיצור מה שהבנתי ממנו שאירגונים כמו “למעננו” שטוענים שהם מקבלים השראה מרבנים חשובים רואים במהלך הצפוי התרסה גלויה נגד “דעת תורה” והם לא יוכלו להבליג על מה שנראה בעיניהם כפרובוקציה שבאה להוציא לשון מול הרבנים ולהודיע להם שמצפצפים עליהם.

    בגלל זה בכוונתם להחריף את המאבק פי כמה וכמה. יש להם “תוכניות מגירה” למקרה כזה, וכמו שהם אומרים “במלחמה כמו במלחמה” וגם כולל נשק בלתי קונבנציונלי שנשמר במגירה למקרה חירום.

    מדובר בהתארגנויות דרסטיות ואגרסיביות של הוקעה ודה-לגיטמציה ציבורית, עד כדי פגיעה ישירה בתשתיות של ההפצה והפירסום. למשל הם כבר קיימו שיחות עם גורמים בכירים במוסדות חינוך שיודיעו להורים בצורה חריפה שמשפחות שמכניסות “קו עתונות דתית” ו”משפחה” נחשבים בעיניהם כמו בתים עם טלויזיה בסלון, על כל המשתמע. גם הפוליטיקאים החרדים ייאלצו להתגייס “למלחמת הקודש” תחת כל עץ רענן.

    תוך כדי השיחה התברר לי שהתפרצתי לדלת פתוחה, ולא גיליתי להם את אמריקה. כנראה שהשמועה גונבה לאוזניהם כבר בשבועות האחרונים והם נכנסו להילוך גבוה והחליטו להקדים רפואה למכה. ראה המיתקפה החזיתית “נגד השבועונים” בכינוס ראשי הסמינרים (שכמובן פורסמה בהבלטה ביתד/המודיע), וכן ההתפרצות של גפני באחד הקמפים כשהאשים את השבועונים בכל הצרות של הפוליטיקה החרדית. כל זה יהיה רק “פתיח” למלחמה שהולכת להיות בשבועות הקרובים. בקיצור, יהיה מענין.

  17. המשך

    אני לא יודע בכיסו של מי נמצא הציבור. עובדה היא שבשנה האחרונה הצליחו להשחיר באופן רציני את דמותו של “משפחה”. כל אחד יודע שנגרם להם נזק תדמיתי ענק. אינני יודע לאמוד זאת במספרים, אבל אני מכיר אישית כמה ידידים שבשל לחץ חברתי ביטלו מנויים ובמחלקת המנויים התחננו להם שלא יעשו את הצעד, כי המשבר הזה יחלוף ועוד מעט הרבנים יתנו לנו הכשר וכו’. (מה שמתברר כל הזמן כבדיחה גרועה).

    אמנם, לא רק הרבנים או העסקנים (כל אחד לפי גירסתו) רשמו להם הצלחה במאבק התדמיתי, פשוט “משפחה” שיחק לידיים שלהם עם השטויות שלו במוספים הפרובוקטיביים של “חרדים 2010” או “בן שלושים לכח”. כל מי שנמצא בענינים יודע שלבוסים המסחריים של העתון יש בטן מלאה על מי שסיבך אותם במוספים האלה, וכבר התחילו שם חילופי האשמות מי נושא באחריות, וכנראה הכל יפול בסוף על הש.ג. השאלה רק מי.

    בכל אופן, דבר אחד ברור: “משפחה” בבעיה קשה. שנים רבות הוא ניסה לבדל את עצמו כשבועון כשר ולגיטימי גם בחברה הליטאית ובכלל, ובשנה האחרונה יצאו נגדו רבנים ודרשנים ואסרו אותו בשמו המפורש. מלבד הנזק התדמיתי שמתבטא בבריחת קוראים, יש לזה גם השפעה פנימית. אברה’מי רוזנטל שעזב לאחר המכתבים של הרבנים בעקבות מוסף סוכות והודיע שעוזב “מסיבות אישיות”, כמו גם רוחמה פז שעזבה עכשיו אחרי המלחמה של הרבנים בעקבות מוסף פסח, (גם כן “מסיבות אישיות”…) יודעים היטב למה הם עזבו. הם פשוט הרגישו לא נעים מול שכנים/ידידים/מחותנים, כאשר הבינו שהם נמצאים במקום שהופך בלתי לגיטימי.

    למעשה “משפחה” נקלע למצב בלתי-אפשרי. הנוסחה ברורה: כמה שינסה יותר להכשיר את עצמו, כך יאלץ את הפנאטים של “למעננו” או דרשנים תוקפנים כמו מנחם שטיין וכדומה להחריף את המסרים נגדו. מצד שני, אם יסכים לכופף ראש ולתת לסערה לחלוף, אולי יש לו סיכוי להשכיח קצת את התוית של דה-לגיטמציה שמדביקים לו.

    מבחינה זו כל צעד אגרסיבי של “התרחבות” שיתפרש כהתרסה נגד הרבנים שיצאו נגדו, יהפוך לצעד התאבדותי במישור הציבורי. ושוב, הוא יעשה את העבודה במסירות עבור אלה הלוחמים בו. מה גם שאנשי “למעננו” וכדו’ יטענו שלאחר שהציבור שוכנע שלא לרכוש בכספו עתון מוחרם, עכשיו מנסים לחלק אותו חינם “ולטמטם את ליבם של ילדינו הקדושים” וכו’.

    אבל אחד הותיקים בברנז’ה אמר לי שעל אף שהניתוח הזה פשוט לכל מי שיודע לקרוא מפה ולהבין אסטרטגיה של מלחמות פנים-חרדיות, ב”משפחה” עובדים היום עם אמוציות ומתוך הרגשת כבוד רמוס, ולכן הם ממשיכים לעשות את כל הטעויות האפשריות. (הוא הוסיף באירוניה שאולי בעצם בין מקבלי ההחלטות בטרוסט המוחות של “משפחה” חדר איזה שתול מטעם “בקהילה” או “יתד/המודיע” שמסבך אותם בעצות אחיתופל…)

  18. ותגובה “מטעם” עונה לארוןספרים

    אז ככה. לפני שמישהו מפחדני ‘יתד’ השורצים כאן ובפייסבוק יצליח למכור לוקשים ועוד לשכנע את עצמו בנכונותם – הנה הנתונים האמיתיים:

    לפני למעלה משנה נקרא אברימי רוזנטל לעמוד בראש ‘מכון הרב פרנק’ שאותו ייסד אביו, הגאון ר’ שבתאי רוזנטל. התפקיד, שבמסגרתו עליו לעמוד בראש צוות של עשרות אברכים, מחייב עבודה במשרה מלאה, ובשל כך הוא ביקש לעזוב את משרת העריכה בעיתון לאחר למעלה מ-15 שנים מוצלחות בתפקיד. בקשתו נענתה. זה קרה הרבה לפני שנתי גרוסמן החליט לצאת למאבקו הלא-יוצלח.

    גם היום, לאחר שהרב רוזנטל מנהל ברמה את מכון הרב פרנק ושקוע ראשו ורובו בעריכת ספרים – אם יש מערכת עיתון שהוא מסתובב בה, משתתף בישיבותיה ומהווה שותף פעיל בהחלטותיה, הרי שזהו עיתון ‘משפחה’. באי הר חוצבים יכולים לראות את רכבו חונה בחניון למטה הרבה יותר משחשבתם.

    לגבי רוחמה פז. כמעט והשתכנעתי מדבריו של הניק המייצג כאן את ‘יתד’, שמספר שהגב’ עזבה לפני שבועיים את עבודתה בעיתון בגלל “אי נעימות לעבוד בעיתון”. מתברר, שעם עזיבתו של רוזנטל את משרת העריכה הראשית, היא הורדה ממעמדה כסגנית העורך במגזין. ההורדה הזו לא התאימה לה, ולכן החליטה לפרוש.

    ***

    מסע האיומים וההפחדות ב”מימוש תוכניות מגירה” (…) המתנהל באשכול הזה עד כדי גיחוך ועלבון של ממש לכל אינטליגנציה אנושית בסיסית – משקף דבר אחד: ‘יתד’ חושש. הוא פוחד לאבד את יום ג’, הוא פוחד לצלול לקרשים. הוא יודע שהעובדה שהוא מקבל מודעות ביום ג’ אינה בגלל שמישהו אוהב אותו – אלא בגלל שהוא חינמון נפוץ. ברגע שאל הזירה ייכנס ‘משפחה’, ששומר מזה שנים ארוכות על מעמדו שנים כעיתון המוביל, היוקרתי ובעיקר האהוד והמוצלח בציבור החרדי – יהפוך יתד יום ג’ לנחלת ההיסטוריה. המפרסמים יברחו, הקוראים כבר לא יגלו עניין.

    זה למה ‘משפחה’ מקבל איומים, לצד תחנונים. הבטחות ל”הפסקת אש לשלוש שנים” בתמורה לירידה מהתוכנית, לצד הפחדות מפני “התארגנויות דרסטיות ואגרסיביות של הוקעה ודה-לגיטמציה ציבורית, עד כדי פגיעה ישירה בתשתיות של ההפצה והפירסום”…

    בסרט הזה כבר היינו, ועוד נהיה רבות בתקופה הקרובה. הציבור, מה לעשות, יודע להבחין בין תכלת לקלא אילן, ובין מאבק טהור על קודשי שמים לבין תסכול, תסבוך ודכדוך של עסקן נמוג ושל עיתון שנלחם על קיומו מול מי שמציב סטנדרטים אחרים של עיתונות חרדית נקייה ומקצועית. הנתונים האחרונים, המלמדים על אפס השפעה של הג’יהאד המסחרי של יתד, יוכיחו זאת כאלף עדים מהימנים.

    מישהו צריך ללמד את אנשי יתד כיצד מאיימים, איך מנהלים מלחמה ואיך לא חוזרים על טעויות פטאליות של טירונים חובבנים. הצורה שהדברים נעשים באשכול הזה, מלמדים שהכשלון מובטח מראש. חבל על עיתון ליטאי לוחמני שיצלול למצולות בקלות שכזו, על שטויות שכאלה.

    תחשבו על זה…

  19. למה שהרבנים יהיו נגד פתיחת חינמון של עיתון משפחה או על עיתון אחר?

    אולי התכונתם לומר העסקנים יהיו נגד עד שמישהו ישלשל לכיסם חרוט מלא בדינרים

    והכל יבוא על מקומו בשלום.

  20. כתבי ‘משפחה’ ו’יתד’ משלשלים עלינו תגובות.
    נחיה ונראה מי ינצח!!!

  21. תגובה בפורום “בחדרי חרדים”:

    קיבלתי באישי מחבר שעובד ב”משפחה”:

    יש בעיתון עובדים נוספים ששקלו לפרוש על רקע “המצב”, אלא שההנהלה החתימה אותנו כמעט בעל כרחנו על הסכמי עבודה הכוללים סעיף חסר תקדים האוסר על כל אחד מהעובדים לעבוד בכלי תקשורת מתחרה במשך 6 חודשים (!) מאז ההתפטרות. המשמעות: מי שיתפטר ירעב ללחם חצי שנה, ויהפוך בלתי רלוונטי (איזה עיתון יקלוט לעבודה עובד שצריך להמתין לו בסבלנות חצי שנה?)

    אנחנו יכולים להבין לליבם של מנהלי העיתון, שאותם אנחנו מעריכים מאוד. הם לא אשמים. הם סובלים ממיתקפות לא הוגנות מצד “יתד” המתחרה, והם במיגננה לאחר גל העזיבות של השנה האחרונה. אבל המצב הוא שגם מי שמבקש לשפר את תנאיו מול ההנהלה לא יכול לעשות זאת, מאחר ואין בידו היכולת “לאיים” בעזיבה, עקב הסעיף הנ”ל, שלדעתנו הוא לא הוגן.

    חבל, כי מרביתנו אוהבים את העיתון ורוצים לעבוד בו מרצון, ולא בשל “סעיף כובל” בהסכם העבודה. אני מקווה שבהנהלה ישקלו שנית ויבינו שעדיף להם לוותר על הסעיף הנ”ל.

    ועוד משהו: בניגוד לדברי “נייד כשר” למעלה, העורך המתפטר אברימי רוזנטל לא נראה במסדרונות “משפחה” מזה זמן רב. אמנם בתקופה הראשונה לאחר עזיבתו הוא שימש כ”יועץ תוכן” חיצוני, ובמסגרת זו פקד את המערכת מפעם לפעם, אך לפי השמועות שרווחו במסדרונות העיתון היה זה חלק מ”הסכם הפרישה” שלו, בניסיון להעביר את המושכות בצורה מסודרת ל”יורשיו”, ותו לא. הוא לא היה “שותף פעיל בהחלטות” ולא השתתף באף לא אחת מישיבות המערכת. אלו נוהלו ביד רמה על ידי העורכים המוכשרים אליהו גוט, אליעזר שולמן, רוחמה זלושינסקי, והסגן הכשרוני אריה ארליך, כשעל המלאכה מנצח במסירות ובכשרון העורך הראשי וסמנכ”ל העיתון, יוסי אליטוב.

    ולמרות הכל, אנחנו מקווים ומתפללים ש”משפחה”, שעבורנו הוא בית חם ואוהב, ישרוד את כל המהמורות והמלחמות שנכפו עליו, ושהרוחות יירגעו ונוכל לשוב והתרכז במשימה האמיתית: לתת לציבור את העיתון הטוב והאיכותי ביותר, כרגיל.

  22. אנונימי כתב:

    סעיף חסר תקדים האוסר על כל אחד מהעובדים לעבוד בכלי תקשורת מתחרה במשך 6 חודשים (!) מאז ההתפטרות. המשמעות: מי שיתפטר ירעב ללחם חצי שנה, ויהפוך בלתי רלוונטי (איזה עיתון יקלוט לעבודה עובד שצריך להמתין לו בסבלנות חצי שנה?)

    ממש לא סעיף חסר תקדים ומקובל מאד בכל תחום לאסור על עובדים עבודה בתחום זהה בזמן הסמוך לפרישה/ התפטרות, לא רק 6 חודשים אלא אפילו 12 חודשים! (אני חושבת שיותר מזה אסור בחוק)

    עובד תורם ונתרם במהלך עבודתו ונחשף להרבה נקודות רגישות מהביפנוכו של המערכת זו דרישה מינימלית לתבוע תקופת צינון שתהפוך את הנ”ל ללא רלוונטי עבור פגיעה בעיתון עצמו.

    (ממש אין לי קשר למשפחה, אך מודעת לענין הסעיף הנ”ל גם כשכירה (לשעבר) וגם כיום כעצמאית אני מחתימה ע”כ את עובדי ומסבירה להם הייטב את הסעיף בטרם הם חותמים עליו)

  23. הסעיף הזה לא חוקי ולא ניתן לתבוע אותך גם אם חתמת עליו ולמחרת נכנסת לעבוד בעיתון המתחרה.

  24. רדיו קול חי עושים כל מאמץ לבחור את האופציה הכי גרועה, למה זה לוקח כל כך הרבה זמן?
    נראה שהם עושים מאמץ על כדי להיות מאוד לא מוצלחים,כמה שיותר בינונייים , דבקות עילאית בדרך האמצע,זה די הולך להם.

  25. 27, לא נכון. זה מקובל בהרבה חברות הייטק, לדוגמא. אין שום סיבה שזה לא יתפוס גם בתחומים אחרים. יש משמעות לידע שאתה רוכש במקום מסויים, ואפשר לתבוע אותך אם תשתמש בו במקום אחר.

  26. מבחינה מיתוגית גם מוטי לביא וגם רדיו קול חי עשו טעות.
    מוטי לביא מזוהה כ’מהדורה המרכזית של רדיו קול חי’ – ולפרוץ את המיתוג הזה, זו פשוט שבירה של ערך.
    אבל זה עוד ניחא.
    אבל רדיו קול חי יעשו שטות אם ינסו להכניס לנעליו הגדולות של ה’מותג’ ‘המהדורה המרכזית של מוטי לביא’ מישהו אחר. זה מזמין השוואות, וכמעט תמיד הן תפעלנה לרעתו של החדש. קול חי צריכים ליצור מותג חדש – לשנות את התוכנית, לגבש את התמהיל שלה מחדש, ולתפור חליפה חדשה לגמרי – שלא שייך יהיה להשוות אותה לנעליים הקודמות. השוואת יהיו תמיד, אבל חליפה היא בסופו של דבר לא נעליים, וילמדו למצוא את מעלותיה. בעוד שרגליים קטנות לנעלים גדולות – זו בעיה, ואין מה לעשות איתה.

  27. תאמינו או לא, אני בשבוע האחרון פותח את הרדיו רק בכדי לשמוע אם לביא משדר או לא, אשמח אם מישהו יבהיר את הדברים, כי זה ממש לא מעניין אותי לשמוע את פרסטר או פינקלר, לא שהם לא טובים, רק בגלל שהם פשוט לא מגעים לשאלות שהמאזינים רוצים לשמוע. מוטי תחזור לקול חי זה המקום שלך תרענן את הרדיו מחדש! קול ברמה ובבוקר קשה לחרדים לשמוע, זה מדיי מוקדם

  28. קול ברמה חכמים: הם יודעים שמוטי לביא שווה שדר + אתר.

    אחלה דיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן