גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
TOKER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דוגמניות, בלוגריות ופייסבוק: עולם הפרסום החרדי – מה באמת קורה שם? 4

לאחרונה שודר בתכניתו של מנחם טוקר ברשת “טוקר בשישי” דיון על עולם הפרסום החרדי. איך הוא שונה מעולם הפרסום החילוני ומה באמת קורה שם. השתתפו בפאנל: בני גל, הפרסומאי החרדי הראשון בארץ; שרה פכטר (על המסך: מלי גרין), יועצת פרסום למגזר החרדי; פייגי יורוביץ, דוגמנית חרדית ושלמה קוק, עורך עיתון ‘בקהילה’ ומגיש פינה על פרשת השבוע בתכנית.

פכטר: אני הייתי עד לפני 4 שנים עיתונאית, כולם מכירים אותי במגזר החרדי, חציתי את הקווים ופתחתי משרד פרסום ויחסי ציבור, זה ההפך מלהיות עיתונאית, מגלים כל כך מהר את עצמך, זה ההפך מלהיות עיתונאי.

מה ההבדל בין הפרסום החרדי לפרסום החילוני?

גל: העולם. הערכים. הקצב. הדמיון. החירות. מה ההבדל בין מלחה לבין ישיבת חברון? בשני המקומות צועקים יש אלוקים, אבל מסיבות אחרות. זה הבדל-הבדל, כל הגישה כל התפיסה כל הראייה, כל ההבנה, מקומה של הפרסומת, מקומה של הצריכה, מקומו של האדם. זה שני עולמות שונים.

פכטר: העולם החרדי כן עשה שינוי. יש דברים שנשארנו צמודים לשטעטל אבל כשאתה עושה פרסום גם של רשת אופנה או רשת איפור אז אתה לא תשים אף פעם דוגמנית חרדית. אני זוכרת כשהייתי עיתונאית כתבתי כתבה על אישה מדהימה ושמו תמונה בשער של הילד שלה בין ה-3 או הסבא או הדוד. אתה צריך להיות יותר קריאייטיבי, אגב, אתה לא יכול לפרסם מייקאפ על פנים של דוגמנית, גם השפה מאוד צנועה, אתה לא תכתוב תהיי יפה, תכתוב תהיי רעננה, לא תכתוב חושני, המילה הזאת מחוץ לתחום. יש הרבה מילים מחוץ לתחום. מה שכן, הדבר החדש שלא היה פעם, פתחתי מועדון בלוגריות חרדיות. לא היה פעם. הנה יש לך כאן לפניך דוגמנית חרדית, רואים אותה, אני יכולה לפרסם מוצרים דרכה.

טוקר: פייגי, את באמת דוגמנית לנשים חרדיות?

יורוביץ: אני פשניסטה. בעקבות הפרסום הייתה לי הרבה הצלחה, התחילו להכיר אותי, אני תיכף פותחת אתר אופנה. אני רוצה לומר שכל הפרסום הזה לא היה במגזר החרדי, רק בעולם המודרני, אבל לאט-לאט זה נכנס גם למגזר החרדי, אפילו אלה בלי האינטרנט, הם מתעדכנים… יש משפחה, יש פייסבוק, יש בלוגים.

פכטר: כן, זה מדהים. אתה יכול היום לחלק לנשים צעירות… אגב, השוק החרדי הוא שוק צריכה מטורף בהרבה מוצרים יותר מהמגזר הכללי. כשאני עושה היום אירוע יחסי ציבור אני מביאה בלוגריות מובילות אופנה הלקוח החילוני נשאר עם פה פעור. זה יותר בניו מדיה.

טוקר: זה לא בעיתונות, הרבנים פסלו את זה בתקופתך, לא, בני?

גל: בוודאי, זה לא שייך. ההבדל בין החילונים לחרדים לא השתנה. 50% מהציבור החרדי הם באינטרנט.

טוקר: אז הם כן מעודכנים

גל: מי שרוצה, כן. הם מעודכנים. כמות המשתמשים ברשת, בקניות למשל, בני ברק זה הסניף השלישי בגודלו ברשות הדואר, בקניות ברשת מתוך 100,000 חבילות בשנה

טוקר: זה נושא מעניין, חשבתי שרק הפרינט נשאר

פכטר: הפרינט במגזר החרדי עדיין הכי חזק

קוק: אין כמו התחושה של הנייר בשבת, גם בעוד 200 שנה זה לא ישתנה. אין אינטרנט בשבת. אז יש עדיין כוח לעיתונים

טוקר: לא תכניס?

קוק: יש לנו ועדה רוחנית, היא מתייעצת עם גדולי התורה, וזה לא מקובל. זה סוג של תקשורת חדשה שלא מקובלת על גדולי ישראל. לא כולם גולשים באתרי אינטרנט. זה לא אומר ש-50% מוכנים לראות דוגמנית חרדית. אותם אנשים בסופו של דבר, רובם ככולם, משתדלים לשמור על כל מיני עקרונות ויש בתוכם מעטים ש…

גל: מקור ההשוואה שלנו הוא הלקוח החרדי, ואליו צריך להתייחס

יורוביץ: לעומת זאת בבלוג זה ייכנס, לא צריך לעבור את כל הוועדות וכל האישורים כמו בעיתון

טוקר: אבל גם לך יש גבולות… הציעו לך הצעות קוסמות לדגמן?

יורוביץ: כמובן, הציעו לי הרבה הצעות, להצטלם ליד גבר וגם תכנית ממש נכבדת פנתה אליי להתראיין ובגלל שזה משודר בשבת לא הסכמתי בשום אופן, אפילו שכתוב שצולם ביום חול לא הסכמתי, יש לי עקרונות שלי ואני עומדת עליהן.

טוקר: קיבלת ביקורת נוקבת מהמשפחה ממאה שערים, לא?

יורוביץ: קיבלתי ביקורת, אבל יש לי את המטרה שלי, יש לי את הקווים האדומים ולא עוברת אותם, תמיד יש את האלה היותר קיצוניים. האמת שתמיד החלום שלי היה לפתוח אתר אופנה, ליין שלי, שהשם שלי יהיה חתום עליו. והנה. בעקבות הפרסום, זה חלק מההצלחה שלי, שהתפרסמתי, אנשים מכירים אותי ובעז”ה בקרוב…

היום צריכים יותר יצירתיות

פכטר: ההתמודדות שלי זה לא ההתמודדות שהיתה לו…

טוקר: למה?

פכטר: הרשתות הגדולות עובדות, התקציבים ירדו, הם משתמשים בניו מדיה, זה עולה להם פחות כסף, אתה צריך להסביר להם, הם מבינים שהפרינט הכי חזק אבל אתה רואה שהייתי צריכה לפתוח מועדון בלוגריות כדי לספק את השירות הזה וגם אני צריכה לשמור על קווים אדומים.

איפה הפרסום החרדי יהיה בעוד 5 שנים? עוד פייגי כאלה?

פכטר: יש הרבה, זה משהו מדהים. לא במובן של מעריצות, אלא הכלי, הוא כלי לפרסום. אי אפשר להתעלם. כשרציתי לפרסם שמלה של רשת מסוימת הבאתי את זה לבלוגרית, באותו יום השמלה הזאת אזלה מהרשת. כולן רצו וקנו אותה.

גל: הוא הולך לניו מדיה, הוא הולך למערכות הרבה יותר מתוחכמות. המון תוכן שיווקי, זה לא פשוט. מה שקורה לחברות האופנה, המשבר יילך ויגדל, נשים לא ייכנסו לחנות ויעברו לקנות ברשת, העולם הזה כולו יתהפך.

קוק: אני חושב שה-50% שבני דיבר עליהם שנמצאים באינטרנט כבר די מיצו את עצמם. עם כל הכבוד, אני לא חושב שזה יגדל ל-80 ו-90% לכו למודיעין עילית למשל, אתה רואה שם מוסדות תורה, אלפי אברכים, אלפי אנשים שאין להם קשר לטלפון, אפילו טלפון כשר אין להם, כי הם רוצים להיות מנותקים ולהיות עם המשפחה שלהם, עם התורה…

גל: אנחנו לא תופסים את העניין של המבנה הפנימי של החברה החרדית. הגרעין התורני שקוק מדבר עליו, לא משתנה. הוא לא ישתנה והוא לא צריך להשתנות. אנחנו לא מדברים עליו בכלל.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

8 תגובות

  1. “יורוביץ: קיבלתי ביקורת, אבל יש לי את המטרה שלי, יש לי את הקווים האדומים ולא עוברת אותם, תמיד יש את האלה היותר קיצוניים. האמת שתמיד החלום שלי היה לפתוח אתר אופנה, ליין שלי, שהשם שלי יהיה חתום עליו. והנה. בעקבות הפרסום, זה חלק מההצלחה שלי, שהתפרסמתי, אנשים מכירים אותי ובעז”ה בקרוב…”

    תפסיקו לסבן אותנו, למה אתם קוראים להם חרדים?
    גם סבא של ירון לונדון היה רב, וגם ירון ידען היה ראש כולל.
    די, חלאס עם הבלוף הזה.

  2. “גל: אנחנו לא תופסים את העניין של המבנה הפנימי של החברה החרדית. הגרעין התורני שקוק מדבר עליו, לא משתנה. הוא לא ישתנה והוא לא צריך להשתנות. אנחנו לא מדברים עליו בכלל.”
    אבל אתם עמלים בקדחתנות לשבור אותו, לא?
    או שמא אתם בכלל מחפשים לחלן את החרדים, שיהיו כמוכם.
    איכס, להקיא.

  3. ערכי התורה זה צניעות, עדינות, ולא תתורו…
    חרדי זה לא מי שקורא לעצמו חרדי.

    בניגוד לכל ההוזים, יגיע היום וזה ייגמר,
    ככל שהפתיחות תפשה במחנה, הקיצוניות תגדל (שאף אחד לא יתלונן, מישהו פה יורה בתוך הנגמ”ש…)

    בסופו של יום יהיה:
    1. חרדי.
    2. חילוני.
    3. אנשים שמחפשים את עצמם.

    ועצם הדיון בנושא זה, מגעיל עד כדי להקיא.

  4. רובשנטיין,
    אל תבקש פוסט נגדי, זהו לא נושא לדיון!

    אם אתה באמת חושב ורוצה לפתח את אתר ‘שטיבל פרסום חרדי..(!)’
    שמור על צביון רוחני מתאים.

  5. לא הולך להכנס איתך לדיון כה דוחה בנושא..

    אבל אם כבר דיברת על עשה ולא תעשה
    מספיק שתיקח את הלאו של ‘ולא תתורו..’ לענין זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן